HRT kaudella 2011 (Narain Karthikeyan tekee paluun)

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Narain on muuten aika hyvä ollut pitämään yhteistyökumppaninsa, sillä häntä tuolloin sponsoroineet yritykset ovat Red Bullia lukuunottamatta kaikki pysyneet hänen takanaan.
JK Tyre ei enää kuulu Narainin tukijoihin ainakaan miehen nettisivun mukaan.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
F1-puolella uskoin voivani kirjoittaa Narainista pelkästään F1:iin liittyen. Usko tai älä, mutta olen tietoinen intialaisyrityksistä Karthikeyanin takana jo ennen Jordan-vuotta.
Voisin toistaa latteuksia, kuten "kaikki liittyy kaikkeen", koska sen verran vajaasti asian esitit.

Arvelin sinun kyllä tietävän paremmin, mutta kun tuosta se ei selvinnyt, niin halusin korjata asian. Joku Maikkarilla kuitenkin kirjoittaa tuon perusteella jutun, jossa koko homma helposti kääntyy käsitykseksi, ettei TATA olisi ennen ykkösiä ollut kiinnostunut Karthikeyanin tukemisesta.
Otto Hokkanen sanoi:
JK Tyre ei enää kuulu Narainin tukijoihin ainakaan miehen nettisivun mukaan.
Ei näyttänyt olleen Narainin sponsorina enää edes seuraavana vuonna Jordanilla. Olin siis sikäli väärässä.

TATA, Speed ja Amaron sen sijaan ovat olleet hänen kanssaan niin World Series by Nissanissa, ykkösissä, A1GP:ssä, Superleague Formulassa kuin NASCARissakin. Voisi muutamat kotimaisetkin kuljettajat ottaa miehestä oppia kuinka säilytetään samat ja melko rahakkaat pääsponsorit lähes 10 vuotta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voisin toistaa latteuksia, kuten "kaikki liittyy kaikkeen", koska sen verran vajaasti asian esitit.

Arvelin sinun kyllä tietävän paremmin, mutta kun tuosta se ei selvinnyt, niin halusin korjata asian. Joku Maikkarilla kuitenkin kirjoittaa tuon perusteella jutun, jossa koko homma helposti kääntyy käsitykseksi, ettei TATA olisi ennen ykkösiä ollut kiinnostunut Karthikeyanin tukemisesta.
No näinhän se on. Yleensä taitaa kuitenkin olla niin, että jos joku sponsori Ykkösiin auttaa, on se ollut mukana jo aiemmin uralla ja aika harvassa on ne poikkeukset, kun asia menee toisin päin - tämä erityisesti Maikkarin sedille tiedoksi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Voisi muutamat kotimaisetkin kuljettajat ottaa miehestä oppia kuinka säilytetään samat ja melko rahakkaat pääsponsorit lähes 10 vuotta.
Tuleepa nyt niin itsevarmasti Kartinkeijon puolesta, että ihan päätä huimaa.

Mutta joo. Luuletko, että onko mitään eroa Suomella tai Intialla kiinnostavuuden, volyymin jne. suhteen. Helppohan se on Suomesta saada joku Ponsse sponsoriksi pieniin luokkiin. Sitten kun pätyskää tarvitaankin enemmän, loppuu suomalaisten firmojen rahat. Sitten jos on suomalaisella ulkomaalainen sponsori, loppuu markkinamielenkiinto sponsorilta, koska Suomi on niin pieni maa.

OT: Olen odottanut sinun kommenttejasi uusimpiin Renault-tallia koskettaviin uutisiin ;)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No enpä tiiä. Seuraavaksi Jean-Dennis Deleraz Lotukselle?
Jean-Denis Délétraz ;) eikä paha veto, vasta 48v. näyttää olevan eli eiköhän sieltä vielä paluun voisi tehdä :thumbup:
(tuskin se heikomminkaan vois mennä kuin kisat alunperinkään :D)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Semmonen tuntuma on taskussani että Karthikeyanin tiimikaveri tule olemaan Vitantonio Liuzzi, vaikka ei laskuista pidä jättää pois myöskään paljon huhuttua Pedro de la Rosaa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kollesin ykkösprioriteetti kuskivalinnoissa (ja kaikessa muussakin) on raha. Ja minusta tuntuu, että monella muulla ehdokkaalla on huomattavasti enemmän ylimääräistä tuohta kuin Toniolla.
 

ZSpeed

Member
Liittynyt
4.1.2011
Viestit
24
Kollesin ykkösprioriteetti kuskivalinnoissa (ja kaikessa muussakin) on raha. Ja minusta tuntuu, että monella muulla ehdokkaalla on huomattavasti enemmän ylimääräistä tuohta kuin Toniolla.
Vauhtiakin varmaan toivotaan, että päästään edes kisaan. Että ihan ketä tahansa sinne ei varmaankaan oteta, mutta ilman rahaakaan tuskin paikka aukeaa. Narina on varmaankin se kokeneempi kaveri jolta raahakin sattuu löytymään, joten Liuzzit ja Klienit on poissa pelistä. Eiköhän ne sinne jonkun uuden Sennan löydä toisesta paikasta maksamaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Vauhtiakin varmaan toivotaan, että päästään edes kisaan. Että ihan ketä tahansa sinne ei varmaankaan oteta, mutta ilman rahaakaan tuskin paikka aukeaa. Narina on varmaankin se kokeneempi kaveri jolta raahakin sattuu löytymään, joten Liuzzit ja Klienit on poissa pelistä. Eiköhän ne sinne jonkun uuden Sennan löydä toisesta paikasta maksamaan.
Tuskin ainakaan tulokas kuljettajaa tulee vaikka huhuissa on ollutkin Davide Valsecchi, kun Kolles nimen omaan painotti että tulokas kuljetttajaa Hispania tiimi ei ota. (Mallya voisi työntää Liuzzin Hispanialle, muussa tapauksessa se ei olis kovin uskottavaa ja de la Rosa kummittelee kuvioissa kait myös kera espanjalais sponsoreiden)

Toki rahan puolesta joku tulokas kuljettaja voisi olla ihan hyvinkin mahdollinen tulija Hispanialle, ehkä jopa todennäköisin.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Maksukuskiruletti sen kuin pyörii. Narain yrittää paluuta viiden välivuoden jälkeen ja me kun luultiin, että Schumilla oli vaikeeta viime kaudella. :D
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
HRT eroaa sitten FOTAstakin
HRT has confirmed that it is no longer a part of the Formula One Teams' Association (FOTA) - after claiming the organisation only serves the interests of the leading outfits.

Despite ongoing discussions about framing a new Resource Restriction Agreement (RRA) to keep costs in F1 under control and aid the smaller teams, HRT reckons there is no benefit to it being a part of FOTA.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ei nyt mikään ylläri, mutta kumminkin

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/01/1258405

- Kenenkään ei tarvitse tuoda mukanaan matkalaukullista rahaa. Takuut sponsoreilta riittävät. Emme ole ainoa tällä tavoin toimiva talli, kommentoi Hispanian tallipäällikkö Colin Kolles.
Maksukuskit eivät ole mikään uusi juttu, mutta todellisuudessa tallilla olisi syytä olla muitakin tulonlähteitä kuin kuljettajien tuomat almut. Ennustan hurjaa kuskirulettia.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä vähän epäilen 10 miljoonan maksajiksi halukkuutta HRT'n tasoiseen talliiin.
 

Servant

Member
Liittynyt
17.1.2011
Viestit
7
Sijainti
Länsi-suomi
Mä vähän epäilen 10 miljoonan maksajiksi halukkuutta HRT'n tasoiseen talliiin.
Pieni rahahan se isoille sponsoreille olisi, mutta onko kellään halua lähteä mukaan kuvioon, jolle kaudesta 2011 selviytyminen voi olla enemmän kuin hankalaa - unohtamatta sitä, että HRT on varma peränpitäjä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15007
Tässä lamassa etenkään 10 miljoonaa euroa ei ole pieni raha. Poislukien jotkut erittäin isot yhtiöt. Sennan poisjäänti ei sinällään yllättänyt sillä huhut ajohinnan noususta on ollut varmaan yksi tekijä siinä, että miksi Senna ei tällä kaudella ilmeisesti aja HRT:llä. Kauden aikana varmasti maksumiehiä riittää.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tässä lamassa etenkään 10 miljoonaa euroa ei ole pieni raha. Poislukien jotkut erittäin isot yhtiöt.
Kyllä se erittäin suurillekin yhtiöille on iso raha. Mikäli kymppimillisiä heiteltäisiin sinne tänne ilman tuottovaatimuksia, koska sattuu olemaan lystiä, niin kyllä johto menee hyvin vikkelän vaihtoon.
 
Ylös