Sam the Man
Registered Yes-man
- Liittynyt
- 21.9.2009
- Viestit
- 1351
Tunteet on yliarvostettuja. Näkyykö ne tulostaululla...?Tunne. Muillakin talleilla on toki faninsa, mutta samaa paloa ja intohimoa sieltä ei löydy.
Tunteet on yliarvostettuja. Näkyykö ne tulostaululla...?Tunne. Muillakin talleilla on toki faninsa, mutta samaa paloa ja intohimoa sieltä ei löydy.
Ei tunteita voi koskaan yliarvostaa. Ja kyllähän ne näkyvät tulostaululla - hyvässä ja pahassa.Tunteet on yliarvostettuja. Näkyykö ne tulostaululla...?
No jos vaihtaa fanitustaan tulostaulun perusteella, eikö sekin ole tietyn tunteen perässä juoksemista?Tunteet on yliarvostettuja. Näkyykö ne tulostaululla...?
ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? Normi talli se on kuten muutkii. Ei f1 kaatuisi jos Ferrari lähtis käveleen kuten ne välil aina uhoaa. Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Todt kun oli johdossa ei sieltä tullut mitään aivopierui tallipäälikön suunalta. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:Jep, eilenkin tuo Monzassa taas nähtiin. Ei mitään speciaalia. Vain talli muiden joukossa.....eiku....
On se kumma jos tämä ei ole aivopieru. Jean Todt kakkoskuskin asemaan kyllästyneestä Rubensista (vuosi 2005 Indianapolisin jälkeen): "We have been very fair to him and I'm expecting him to be very fair to Ferrari.”ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? Normi talli se on kuten muutkii. Ei f1 kaatuisi jos Ferrari lähtis käveleen kuten ne välil aina uhoaa. Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Todt kun oli johdossa ei sieltä tullut mitään aivopierui tallipäälikön suunalta. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
Eihän se kumma ole, mutta Tifosit ja Maranellon kirkonkellot ovat varmaan kokemuksen arvoinen kokemus olisipa Ferrari fani tai ei.ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ?
Varmaan sulla ois toinen kellokaulassa jos Kimi siellä vielä ajelis, ja samat Montezemolot/Domenicalit ne silloinkin siellä häärä ja varsinkin Monte on tunnettu aivopieruista. En nyt sanois että Domenicali tuo mitään viihdettä niillä hänen kuolleilla kommenteilla.Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
Oman muistini mukaan tuollaisia avoituksia Ferrarilta on tullut aina, ja monelta muultakin tallilta kuten McLarenilta.ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? Normi talli se on kuten muutkii. Ei f1 kaatuisi jos Ferrari lähtis käveleen kuten ne välil aina uhoaa. Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Todt kun oli johdossa ei sieltä tullut mitään aivopierui tallipäälikön suunalta. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
Toki, jos joku näin tekee. Henkilökohtaisesti en ole koskaan fanittanut Ferraria tallina. Siinä on aina ollut jotain luotaan työntavää. Hieno historia mutta toimintatavat ovat liian usein olleet kyseenalaiset. Koko italo-imago tympii vaikka Italia hieno maa onkin - ainakin turistille. Ainut siedettävä aika oli kun Kimi ajoi siellä.No jos vaihtaa fanitustaan tulostaulun perusteella, eikö sekin ole tietyn tunteen perässä juoksemista?
En ole fanittanut minäkään, eikä Kimin aika ollut poikkeus. Mutta kuten itsekin toteat, hieno historia. Eikä sitä käy kieltäminen, että Ferrari on brändinä taatusti ykkösten tunnetuin ja siksi sillä myös on eniten faneja ympäri maailman. Ja fanaattisimmat fanit (erityisesti Italiassa).Toki, jos joku näin tekee. Henkilökohtaisesti en ole koskaan fanittanut Ferraria tallina. Siinä on aina ollut jotain luotaan työntavää. Hieno historia mutta toimintatavat ovat liian usein olleet kyseenalaiset. Koko italo-imago tympii vaikka Italia hieno maa onkin - ainakin turistille. Ainut siedettävä aika oli kun Kimi ajoi siellä.
Ei pitäisi olla kenellekään yllätys, että niin minäkin luen itseni.F1:tä voi myös seurata erityisesti fanittamatta mitään tallia ihan vain lajin itsensä takia vaikka toki osanottaja joukosta aina löytyy joku/ joitain talleja, joiden tekemisiä on kiinnostavampi seurata kuin toisten. Itse lukisin itseni tähän joukkoon.
Ihan varma en ole mitä Sportti meinaa tuolla RB:n takaosan alempana ololla, mutta jutun alku saattaa pitää paikkansa...Ferrari on luovuttanut mestaruustaistelun ja siirtää voimavaransa ensi kauden auton kehittämiseen. Tuulitunnelitestit autoluonnoksella on jo aloitettu. Italialaisen Corriere dello Sport-lehden mukaan Ferrari on nöyrtynyt tosiasioiden edessä ja on ryhtynyt kopioimaan Red Bullin jousitusta, joka muiden tallien tuotoksiin verrattuna on osoittautunut ylivertaiseksi.
Red Bullin auto on jousituksensa ansiosta takaosastaan kapeampi ja takaosa on myös alempana, mikä parantaa kilpailukykyä. Ferrari pyrkii testaamaan ensi kauden autonsa osia jo tämän vuoden kisoissa, koska luotettavuudella ei ole enää suurta merkitystä. Uutta jousitusta tullaan ensi kertaa käyttämään kuitenkin vasta ensi talven testeissä.
En yhtään ihmettelisi asiaa. Taas kopio-moodissa. Ei lupaa hyvää ensi kaudelle. Muutama kisa menee alkuun ennen kuin tuollakaan tavalla saadaan renkaat lämpimäksi ja RB on taas karkumatkalla...Ferrari kopioi Red Bullia (sportti.com)
Ihan varma en ole mitä Sportti meinaa tuolla RB:n takaosan alempana ololla, mutta jutun alku saattaa pitää paikkansa...
Eihän toi vetotankojuositus tee auton perästä välttämättä yhtään sen kapeampaa. Voi tehdä jopa leveämmän. Sen sijaan se tekee perästä matalamman kun juosituksen osat siirretään vaihdelaatikon päältä sen sivuille/alle.Ihan varma en ole mitä Sportti meinaa tuolla RB:n takaosan alempana ololla, mutta jutun alku saattaa pitää paikkansa...
Perä on matalampi kyllä, mutta en sanoisi että "takaosa on matalemmalla", koska "matalemmalla olemisen" mieltään herkästi koko auton persustan mataluudeksi esim. tiehen nähden. Ja näinhän asia ei ole... Sitä siis lähinnä kommentoin, että on taas juttu käännetty ja jätetty sikseen miettimättä kontekstia tai sanojen merkitystä...Eihän toi vetotankojuositus tee auton perästä välttämättä yhtään sen kapeampaa. Voi tehdä jopa leveämmän. Sen sijaan se tekee perästä matalamman kun juosituksen osat siirretään vaihdelaatikon päältä sen sivuille/alle.
Toki juttu on varmasti kärjistetty siinä mielessä, että kenties kopioivat vain jousitustyypin. Niinhän kaikki muut tekivät jo täksi vuodeksi. Eli Ferrarin moka kenties oli, että "kopio-moodi" tulee nyt vuoden myöhässä...En yhtään ihmettelisi asiaa. Taas kopio-moodissa. Ei lupaa hyvää ensi kaudelle.
Olen erimieltä. En näe miksi juuri tietty punainen mobiili aiheuttaisi jotenkin aksiomaattisesti suurempia tunteita kuin joku (mikä tahansa) muu automerkki. Täysin rehellisesti voin sanoa että itse en ole koskaan pitänyt punaisista autoista (minkä hyvänsä merkkisistä) tai nähnyt Ferraria jotenkin erityisenä. Toki sen tunnustin mm. Kimin 2007 mestaruuden jälkeen, että F1-kontekstissa Ferrarilla voitettu mestaruus on, puhtaasti historiallisista syistä, jollain tavalla merkityksellisempi kuin muiden autojen ratissa voitetut mestaruudet. Ei sillä että se kuljettajasta tekisi sen erityisempää, mutta jotain Suomen presidentin linnan juhliakin arvostetaan jostain syystä enemmän kuin vaikka meidän kotibileitä.Tunne. Muillakin talleilla on toki faninsa, mutta samaa paloa ja intohimoa sieltä ei löydy.
Tähän voisi ottaa esimerkiksi Fiat-konsernin toisen klassikkomerkin, Alfa Romeon. Todella harva toinen (tai totta puhuen yksikään) ns. perusauto jo perusmalleillaan onnistuu herättämään niin paljon tunteita puolesta ja vastaan. Alfasta puhuttaessa ei kukaan sano "ihan kiva" vaan jako on selvä: joko tai. Kaikilla (olivat sitten "autoihmisiä" tai eivät) on mielipide ja polttava tarve sanoa se julki.Olen erimieltä. En näe miksi juuri tietty punainen mobiili aiheuttaisi jotenkin aksiomaattisesti suurempia tunteita kuin joku (mikä tahansa) muu automerkki. Täysin rehellisesti voin sanoa että itse en ole koskaan pitänyt punaisista autoista (minkä hyvänsä merkkisistä) tai nähnyt Ferraria jotenkin erityisenä. Toki sen tunnustin mm. Kimin 2007 mestaruuden jälkeen, että F1-kontekstissa Ferrarilla voitettu mestaruus on, puhtaasti historiallisista syistä, jollain tavalla merkityksellisempi kuin muiden autojen ratissa voitetut mestaruudet. Ei sillä että se kuljettajasta tekisi sen erityisempää, mutta jotain Suomen presidentin linnan juhliakin arvostetaan jostain syystä enemmän kuin vaikka meidän kotibileitä.
Eli siis mitä ajan takaa on, että kyllä sitä intohimoa voi löytyä ihan samalla tavalla minkä hyvänsä tallin faneista.
Edit: ei saatana, onko erimieltä erillis- vaiko yhdyssana?????
Jos auto ei ole nopea ensivuonnakaan niin muutoksia tapahtuu. Jos mennään vanhaanmalliin niin kuljettaja saa lähtöpassit, eli onko alonson paikka uhattuna?Minä luulin, että Ferrari rakentaisi innovatiivisen auton ensi kaudella, kuten ovat puhuneet, mutta lähtivät sitten kopiointi tielle. Ens vuoden auton on pakko olla nopea, muuten päitä tippuu ja Tombazis taitaa olla ekana liipasimella.
Ei ole ollut kuskista kiinni, kuten ei ollut v.2009. Alonso voi taidoillaan vähän paikata, mutta kyllä hän tarvitsee nopeimman auton mestaruuksia voittaakseen.Jos auto ei ole nopea ensivuonnakaan niin muutoksia tapahtuu. Jos mennään vanhaanmalliin niin kuljettaja saa lähtöpassit, eli onko alonson paikka uhattuna?
Talli ei nouse ennen kuin sieltä loppuu toi Let´s go latino (tm) meininki. Voihan se olla että ne persettä kokeilee r-bullilta kopioida mut ehkä pitäis ymmärtää koko paketti mikä on siihen ympärille rakennettu
Toi on kyllä niin totta. Juu ei se ollutkaan kuskeista kiinni aikasempaakaan, mutta italiaanojen logiikalla pitäis kuskin vaihtua nytkin.. Tarvis sellasen vahvan johtajan ja uskomattoman motivaattorin yms. (Mikä on käsittääkseni tallipäällikön homma ei kuskien, kuskit käsittääkseni palkataan ajamaan).Ei ole ollut kuskista kiinni, kuten ei ollut v.2009. Alonso voi taidoillaan vähän paikata, mutta kyllä hän tarvitsee nopeimman auton mestaruuksia voittaakseen.