Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Jep, eilenkin tuo Monzassa taas nähtiin. Ei mitään speciaalia. Vain talli muiden joukossa.....eiku....
ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? :D Normi talli se on kuten muutkii. Ei f1 kaatuisi jos Ferrari lähtis käveleen kuten ne välil aina uhoaa. Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Todt kun oli johdossa ei sieltä tullut mitään aivopierui tallipäälikön suunalta. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? :D Normi talli se on kuten muutkii. Ei f1 kaatuisi jos Ferrari lähtis käveleen kuten ne välil aina uhoaa. Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Todt kun oli johdossa ei sieltä tullut mitään aivopierui tallipäälikön suunalta. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
On se kumma jos tämä ei ole aivopieru. Jean Todt kakkoskuskin asemaan kyllästyneestä Rubensista (vuosi 2005 Indianapolisin jälkeen): "We have been very fair to him and I'm expecting him to be very fair to Ferrari.”
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? :D
Eihän se kumma ole, mutta Tifosit ja Maranellon kirkonkellot ovat varmaan kokemuksen arvoinen kokemus olisipa Ferrari fani tai ei.
Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
Varmaan sulla ois toinen kellokaulassa jos Kimi siellä vielä ajelis, ja samat Montezemolot/Domenicalit ne silloinkin siellä häärä ja varsinkin Monte on tunnettu aivopieruista. En nyt sanois että Domenicali tuo mitään viihdettä niillä hänen kuolleilla kommenteilla.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
ompas kumma kun kotikisassa on fanei hirmusesti ? :D Normi talli se on kuten muutkii. Ei f1 kaatuisi jos Ferrari lähtis käveleen kuten ne välil aina uhoaa. Mut minusta on mukava seurata kun Ferrarilla ei ny kuljekkaan nii hyvin kuin herrat haluaisivat. Keskittyvät vähän liikaa sonnanjauhamiseen mielestäni. Pitäisi olla vain shhhh eikä huudella ja tehdä itsestään ihan nuijjia. Todt kun oli johdossa ei sieltä tullut mitään aivopierui tallipäälikön suunalta. Mutta viihdettähän nykyinen tallipäälikkö kommenteillaan tarjoaa ja sehän on vain hyvä :thumbup:
Oman muistini mukaan tuollaisia avoituksia Ferrarilta on tullut aina, ja monelta muultakin tallilta kuten McLarenilta.

Jean Todt on nyt muka joku legenda, mutta Ferrari taisi olla sarjan likaisin talli sen aikaan. Tallimääräyksiä, vilppiä, skandaalia....
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
No jos vaihtaa fanitustaan tulostaulun perusteella, eikö sekin ole tietyn tunteen perässä juoksemista?
Toki, jos joku näin tekee. Henkilökohtaisesti en ole koskaan fanittanut Ferraria tallina. Siinä on aina ollut jotain luotaan työntavää. Hieno historia mutta toimintatavat ovat liian usein olleet kyseenalaiset. Koko italo-imago tympii vaikka Italia hieno maa onkin - ainakin turistille. Ainut siedettävä aika oli kun Kimi ajoi siellä.

RB:tä nyt kukaan ei ole voinut sattuneesta syystä fanittaa kovin montaa vuosikymmentä.

F1:tä voi myös seurata erityisesti fanittamatta mitään tallia ihan vain lajin itsensä takia vaikka toki osanottaja joukosta aina löytyy joku/ joitain talleja, joiden tekemisiä on kiinnostavampi seurata kuin toisten. Itse lukisin itseni tähän joukkoon.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toki, jos joku näin tekee. Henkilökohtaisesti en ole koskaan fanittanut Ferraria tallina. Siinä on aina ollut jotain luotaan työntavää. Hieno historia mutta toimintatavat ovat liian usein olleet kyseenalaiset. Koko italo-imago tympii vaikka Italia hieno maa onkin - ainakin turistille. Ainut siedettävä aika oli kun Kimi ajoi siellä.
En ole fanittanut minäkään, eikä Kimin aika ollut poikkeus. Mutta kuten itsekin toteat, hieno historia. Eikä sitä käy kieltäminen, että Ferrari on brändinä taatusti ykkösten tunnetuin ja siksi sillä myös on eniten faneja ympäri maailman. Ja fanaattisimmat fanit (erityisesti Italiassa).

Ferrari on erilainen talli kuin muut (siis "spesiaali"), vaikka se kilpaileekin sarjassa vain yhtenä muiden joukossa. Sama kuin väittäisi, ettei Monaco ole mitenkään spesiaali, ihan tavallinen osakilpailu siinä kuin muutkin.

Pointtasin siitä tulostaulusta senkin takia, että tuloksilla on hyvin vähän tekemistä sen kanssa mikä talli on "spesiaali" ja mikä ei. Tulokset ovat yliarvostettuja. ;)
F1:tä voi myös seurata erityisesti fanittamatta mitään tallia ihan vain lajin itsensä takia vaikka toki osanottaja joukosta aina löytyy joku/ joitain talleja, joiden tekemisiä on kiinnostavampi seurata kuin toisten. Itse lukisin itseni tähän joukkoon.
Ei pitäisi olla kenellekään yllätys, että niin minäkin luen itseni.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferrari kopioi Red Bullia (sportti.com)
Ferrari on luovuttanut mestaruustaistelun ja siirtää voimavaransa ensi kauden auton kehittämiseen. Tuulitunnelitestit autoluonnoksella on jo aloitettu. Italialaisen Corriere dello Sport-lehden mukaan Ferrari on nöyrtynyt tosiasioiden edessä ja on ryhtynyt kopioimaan Red Bullin jousitusta, joka muiden tallien tuotoksiin verrattuna on osoittautunut ylivertaiseksi.

Red Bullin auto on jousituksensa ansiosta takaosastaan kapeampi ja takaosa on myös alempana, mikä parantaa kilpailukykyä. Ferrari pyrkii testaamaan ensi kauden autonsa osia jo tämän vuoden kisoissa, koska luotettavuudella ei ole enää suurta merkitystä. Uutta jousitusta tullaan ensi kertaa käyttämään kuitenkin vasta ensi talven testeissä.
Ihan varma en ole mitä Sportti meinaa tuolla RB:n takaosan alempana ololla, mutta jutun alku saattaa pitää paikkansa... :D
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ferrari kopioi Red Bullia (sportti.com)


Ihan varma en ole mitä Sportti meinaa tuolla RB:n takaosan alempana ololla, mutta jutun alku saattaa pitää paikkansa... :D
En yhtään ihmettelisi asiaa. Taas kopio-moodissa. Ei lupaa hyvää ensi kaudelle. Muutama kisa menee alkuun ennen kuin tuollakaan tavalla saadaan renkaat lämpimäksi ja RB on taas karkumatkalla...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ihan varma en ole mitä Sportti meinaa tuolla RB:n takaosan alempana ololla, mutta jutun alku saattaa pitää paikkansa... :D
Eihän toi vetotankojuositus tee auton perästä välttämättä yhtään sen kapeampaa. Voi tehdä jopa leveämmän. Sen sijaan se tekee perästä matalamman kun juosituksen osat siirretään vaihdelaatikon päältä sen sivuille/alle.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eihän toi vetotankojuositus tee auton perästä välttämättä yhtään sen kapeampaa. Voi tehdä jopa leveämmän. Sen sijaan se tekee perästä matalamman kun juosituksen osat siirretään vaihdelaatikon päältä sen sivuille/alle.
Perä on matalampi kyllä, mutta en sanoisi että "takaosa on matalemmalla", koska "matalemmalla olemisen" mieltään herkästi koko auton persustan mataluudeksi esim. tiehen nähden. Ja näinhän asia ei ole... Sitä siis lähinnä kommentoin, että on taas juttu käännetty ja jätetty sikseen miettimättä kontekstia tai sanojen merkitystä... :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En yhtään ihmettelisi asiaa. Taas kopio-moodissa. Ei lupaa hyvää ensi kaudelle.
Toki juttu on varmasti kärjistetty siinä mielessä, että kenties kopioivat vain jousitustyypin. Niinhän kaikki muut tekivät jo täksi vuodeksi. Eli Ferrarin moka kenties oli, että "kopio-moodi" tulee nyt vuoden myöhässä...

Toki voi olla, että kopioivat lisää ja sit ei lupaa hyvää, jos pelkästään kopioidaan. Kopioihan ne auton ajokulmankin jo tällä kaudella muistaakseni (eli keula matalalla ja perä ylempänä)...
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tunne. Muillakin talleilla on toki faninsa, mutta samaa paloa ja intohimoa sieltä ei löydy.
Olen erimieltä. En näe miksi juuri tietty punainen mobiili aiheuttaisi jotenkin aksiomaattisesti suurempia tunteita kuin joku (mikä tahansa) muu automerkki. Täysin rehellisesti voin sanoa että itse en ole koskaan pitänyt punaisista autoista (minkä hyvänsä merkkisistä) tai nähnyt Ferraria jotenkin erityisenä. Toki sen tunnustin mm. Kimin 2007 mestaruuden jälkeen, että F1-kontekstissa Ferrarilla voitettu mestaruus on, puhtaasti historiallisista syistä, jollain tavalla merkityksellisempi kuin muiden autojen ratissa voitetut mestaruudet. Ei sillä että se kuljettajasta tekisi sen erityisempää, mutta jotain Suomen presidentin linnan juhliakin arvostetaan jostain syystä enemmän kuin vaikka meidän kotibileitä.

Eli siis mitä ajan takaa on, että kyllä sitä intohimoa voi löytyä ihan samalla tavalla minkä hyvänsä tallin faneista.

Edit: ei saatana, onko erimieltä erillis- vaiko yhdyssana????? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Olen erimieltä. En näe miksi juuri tietty punainen mobiili aiheuttaisi jotenkin aksiomaattisesti suurempia tunteita kuin joku (mikä tahansa) muu automerkki. Täysin rehellisesti voin sanoa että itse en ole koskaan pitänyt punaisista autoista (minkä hyvänsä merkkisistä) tai nähnyt Ferraria jotenkin erityisenä. Toki sen tunnustin mm. Kimin 2007 mestaruuden jälkeen, että F1-kontekstissa Ferrarilla voitettu mestaruus on, puhtaasti historiallisista syistä, jollain tavalla merkityksellisempi kuin muiden autojen ratissa voitetut mestaruudet. Ei sillä että se kuljettajasta tekisi sen erityisempää, mutta jotain Suomen presidentin linnan juhliakin arvostetaan jostain syystä enemmän kuin vaikka meidän kotibileitä.

Eli siis mitä ajan takaa on, että kyllä sitä intohimoa voi löytyä ihan samalla tavalla minkä hyvänsä tallin faneista.

Edit: ei saatana, onko erimieltä erillis- vaiko yhdyssana????? ;)
Tähän voisi ottaa esimerkiksi Fiat-konsernin toisen klassikkomerkin, Alfa Romeon. Todella harva toinen (tai totta puhuen yksikään) ns. perusauto jo perusmalleillaan onnistuu herättämään niin paljon tunteita puolesta ja vastaan. Alfasta puhuttaessa ei kukaan sano "ihan kiva" vaan jako on selvä: joko tai. Kaikilla (olivat sitten "autoihmisiä" tai eivät) on mielipide ja polttava tarve sanoa se julki.

Mutta palatakseni Ferrariin ja formula ykkösiin, niin kyllähän merkki kuljettajissakin herättää täysin ainutlaatuisia tunteita. Ayrton Senna sanoi haluavansa päättää uransa Ferrarilla (täysin riippumatta tallin tuolloisesta suhdanteesta) ja Alain Prost sanoi aina tienneensä haluavansa ehdottomasti ajaa jossain vaiheessa F1-uraansa italialialaistallissa ja lisäsi tuohon sen, että hän uskoo saman olevan jokaisen huippukuljettajan haaveena.

Enkä minäkään epäile etteikö muidenkin tallien faneista voisi paikoin löytyä suurtakin intohimoa, mutta kun on seurannut vuosien aikana muiden tallien faneja ja fanien käyttäytymistä, niin eipä tuossa kyllä yhdenkään tallin kohdalla olla lähelläkään Punaisia.

Ja niin, erillissana.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Minä luulin, että Ferrari rakentaisi innovatiivisen auton ensi kaudella, kuten ovat puhuneet, mutta lähtivät sitten kopiointi tielle. Ens vuoden auton on pakko olla nopea, muuten päitä tippuu ja Tombazis taitaa olla ekana liipasimella.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Minä luulin, että Ferrari rakentaisi innovatiivisen auton ensi kaudella, kuten ovat puhuneet, mutta lähtivät sitten kopiointi tielle. Ens vuoden auton on pakko olla nopea, muuten päitä tippuu ja Tombazis taitaa olla ekana liipasimella.
Jos auto ei ole nopea ensivuonnakaan niin muutoksia tapahtuu. Jos mennään vanhaanmalliin niin kuljettaja saa lähtöpassit, eli onko alonson paikka uhattuna?
Talli ei nouse ennen kuin sieltä loppuu toi Let´s go latino (tm) meininki. Voihan se olla että ne persettä kokeilee r-bullilta kopioida mut ehkä pitäis ymmärtää koko paketti mikä on siihen ympärille rakennettu :confused:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos auto ei ole nopea ensivuonnakaan niin muutoksia tapahtuu. Jos mennään vanhaanmalliin niin kuljettaja saa lähtöpassit, eli onko alonson paikka uhattuna?
Talli ei nouse ennen kuin sieltä loppuu toi Let´s go latino (tm) meininki. Voihan se olla että ne persettä kokeilee r-bullilta kopioida mut ehkä pitäis ymmärtää koko paketti mikä on siihen ympärille rakennettu :confused:
Ei ole ollut kuskista kiinni, kuten ei ollut v.2009. Alonso voi taidoillaan vähän paikata, mutta kyllä hän tarvitsee nopeimman auton mestaruuksia voittaakseen.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Ei ole ollut kuskista kiinni, kuten ei ollut v.2009. Alonso voi taidoillaan vähän paikata, mutta kyllä hän tarvitsee nopeimman auton mestaruuksia voittaakseen.
Toi on kyllä niin totta. Juu ei se ollutkaan kuskeista kiinni aikasempaakaan, mutta italiaanojen logiikalla pitäis kuskin vaihtua nytkin.. Tarvis sellasen vahvan johtajan ja uskomattoman motivaattorin yms. (Mikä on käsittääkseni tallipäällikön homma ei kuskien, kuskit käsittääkseni palkataan ajamaan).
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös