No aika hyvin taisit tuon sekamelskan kumminkin summata. Tietääkseni Virgin hankki syksyllä 2009 pääosakkuuden Manorilta ja Wirthiltä. Vuosi sitten Marussia siirtyi sponsorista osakkeenomistajaksi, ja kaikesta päätellen hankki itselleen myös päätäntävallan tallissa. Se, että miten paljon kukin tallista omistaa on ainakin mulle mysteeri, eikä sitä tietääkseni ole julkisuuteen kerrottu.
Bransonin roolin kiteytitkin aika hyvin. Maksiminäkyvyys minimipanostuksella. Rahaa Virgin ei ole käsittääkseni talliin alkupanostuksen jälkeen tuonut, vaan yhtiön rooli on nimenomaan ollut tuo sponsoreiden hankkiminen. Ajatuksena on ollut että nimenä Virgin kuulostaa sponsoreiden korviin paljon houkuttelevammalta kuin vaikkapa Manor GP. Siitä voidaankin sitten olla montaa mieltä, että miten hyvin järjestely on toiminut.
Henkilökohtaisesti mua ainakin sapettaa Bransonin toiminta. Kaveri ostaa aloittelevan F1-tallin pois kuleksimasta, mutta sitten ei tee sen kanssa oikein mitään. Lypsetään irti saatavilla oleva näkyvyys ym. PR-hyöty ja sitten jätetään itse tiimi oman onnensa nojaan. Marussian panostus tuli melko kreivin aikaan, ja Wirthin ulostus + McLaren-diili ovat merkkejä siitä että heillä sentään olisi kiinnostusta viedä tallia eteenpäin. Miten pitkälle sitten Spykeria muistuttavan autonvalmistajan rahkeet riittää on asia erikseen. Vuonna 2014 mahdollisesti ajettavaan Sotshin kisaan asti Marussialla riittänee mielenkiintoa, mutta mielestäni talli kaipaa silti tukevampaa rahallista pohjaa toiminnalleen.