Virgin Racing kaudella 2011

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Leikkaus suoritettu.

Glock vitsaili jo leikkauksestaan

Marussia Virgin -kuski Timo Glock väänsi jo huumoria maanantaisesta leikkauksestaan, jossa saksalaiskuskilta poistettiin tulehtunut umpilisäke.

Glock kertoo operaation sujuneen ilman ongelmia ja vakuuttaa olevansa entistä paremmassa iskussa formulakauden avauksessa Australiassa 27. maaliskuuta.

- Olen todella iloinen leikkauksen sujumisesta ja nopeasta toipumisestani. Se on ikävää, että joudun luultavasti jättämään väliin testit Barcelonassa, kertoi Glock.

- Muiden on syytä olla Australiassa varuillaan. Ilman umpilisäkettä olen varmasti nopeampi - sehän painoi ainakin muutaman gramman, veisteli Glock.

Talli tekee Glockin osalta lopullisen päätöksen Barcelonan testeistä alkuviikosta. Mikäli saksalainen ei ole ajokunnossa ensi viikolla, niin tallin testit hoitaa kaikkina päivinä Jerome d'Ambrosio.(MTV3)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Marussia Virgin-talli on tiedottanut tehneensä sponsorisopimuksen amerikkalaisen CNBC-televisioyhtiön kanssa. CNBC pyrkii kasvattamaan sopimuksella näkyvyyttään Euroopassa ja Aasiassa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virginillä onkin edessä kiillotusaika sillä edelliskaudesta jäi varmasti paha maku suuhun. Jeromella on oppivuosi edessä ja Glockilla on mielenkiintoinen kausi odotettavissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virginillä on ainakin mielenkiintoinen testikuljettajan valinta.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Ekojen harkkojen perusteella Virgin on aivan täysin pihalla, ei se auton suunnitteleminen ilman tuulitunnelia vaan nyt vielä onnistu, koskahan uskovat sen. Kaiken lisäksi heillä on sarjan huonoin vaihdelaatikko Xtrac+omaa tekoa kun jopa Hispanialla on Williamsin voimalinja. Kuinkahan kauan Glock jaksaa?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ekojen harkkojen perusteella Virgin on aivan täysin pihalla, ei se auton suunnitteleminen ilman tuulitunnelia vaan nyt vielä onnistu, koskahan uskovat sen.
Nää. En usko suunnittelutyökalujen vaikuttavan lainkaan niin paljon kuin suunnittelijoiden. Wirth ei vaan vakuuta.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Nää. En usko suunnittelutyökalujen vaikuttavan lainkaan niin paljon kuin suunnittelijoiden. Wirth ei vaan vakuuta.
Ei vakuuta ei. Tällä kertaa foorumin nojatuolineweyt oli oikeassa. Auto näyttää hitaalta, ja myös on sitä. Koko tiimi oli aika pettyneen oloinen ennen ja jälkeen Australian, ja Glock on taas ilmaissut huolensa 107% sisään pääsemisestä. http://www.autosport.com/news/report.php/id/90340

Oikeastaan kaikkien "uusien" tiimien suoritus Melbournessa oli mulle aikamoinen pettymys. Mikään ei tunnu muuttuneen vuodessa. Lotus ja Virgin on edelleen hitaita, ja Hispania tekee shakedownia aika-ajoissa. Se on toinen kausi käynnissä nyt, eikä tekosyitä heikoille suorituksille enää ole.

Eniten tässä ihmetyttää se, että Virgin näyttää jopa ottaneen takapakkia viime syksystä. En olis uskonu moisen tempun olevan edes mahdollista. Auto on vaan kertakaikkiaan surkea kapistus. Turkissa autoon on tulossa päivitystä, mutta mikään päivitys ei ota kierrosajoista 2-3 sekuntia pois jotta talli pääsis edes lähelle keskikastin peräpäätä. On silti ihan mielenkiintoista nähdä millaista kehitysvauhtia Wirth pystyy ylläpitämään. Uudessa autossa on selvästi uhrattu nopeutta luotettavuuden alttarille, jottei viime vuoden kaltainen fiasko tapahtuisi enää uudelleen. Wirth uhosi talvella, että kauden aikana tuleviin päivityksiin on käytössä uudet pelit ja pensselit, kun CFD-plantaasin laajennus valmistui. Hän myös lupasi, että talli tulee tekemään FOTA:n salliman maksimimäärän CFD:tä, joten nyt sitten nähdään mihin sillä päästään. Hitaammaksi auto ei ainakaan voi enää tulla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jälleen uudet säännöt tähtäsivät autojen nopeuden hidastamiseen. Tupladiffujen kielto, autojen minimimassan nosto ja kenties renkaatkin. Renkaista tosin en ole nähnyt missään mitään varsinaista vertailua, että ovatko renkaina hitammat vai nopeammat kuin BS:n rinkulat viime vuonna. Tuskin FIA renkaille kovin paljoa lisäsuorituskykyä on silti halunnut tai sallinut.

Uusilla talleilla on vähiten resursseja ja kokemusta lähteä kiertämään uusien sääntöjä tai keksiä miten menetettyä downforcea saadaan takaisin...

Esim. eikös Lotuksella ole jokin kovin tavallinen pakoputkisto vielä? Kun saavat jonkunlaisen ahdetundiffun käyttöön vai tapahtua "ihmeitä", varsinkin kun sitten saadaan kenties renkaatkin toimimaan paremmin/nopeammin...
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Esim. eikös Lotuksella ole jokin kovin tavallinen pakoputkisto vielä? Kun saavat jonkunlaisen ahdetundiffun käyttöön vai tapahtua "ihmeitä", varsinkin kun sitten saadaan kenties renkaatkin toimimaan paremmin/nopeammin...
Lotuksella on ollut käytössä ahdettu diffuussori aka blown diffuser jo talven testeissä ja tietääkseni myös Australiassa oli . Eriasia on tietty se , että kuinka hyvin ovat saaneet sen toimimaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Oikeastaan kaikkien "uusien" tiimien suoritus Melbournessa oli mulle aikamoinen pettymys. Mikään ei tunnu muuttuneen vuodessa. Lotus ja Virgin on edelleen hitaita, ja Hispania tekee shakedownia aika-ajoissa. Se on toinen kausi käynnissä nyt, eikä tekosyitä heikoille suorituksille enää ole.

Eniten tässä ihmetyttää se, että Virgin näyttää jopa ottaneen takapakkia viime syksystä. En olis uskonu moisen tempun olevan edes mahdollista. Auto on vaan kertakaikkiaan surkea kapistus.
Viime vuoden autot olivat kaikilla uusilla talleilla varsin nopeasti kyhättyjä. Sen seurauksena ei viime kaudesta ollut kovinkaan paljon hyötyä tämän vuoden autojen suunnittelussa, eikä varmasti kovinkaan paljon tärkeitä osia voitu hyödyntää tämän vuoden autossa.

Vaikka viime vuoden autoon verrattuna esimerkiksi Virginillä on tapahtunut kehitystä, niin toki vanhemmatkin tallit on kehittäneet omiaan. Virginillä kehitysloikka on ollut odotettua pienempi.

Ei Lotusta, Virginiä eikä myöskään HRT'tä kannata ekan kisan jälkeen täysin dumpata.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Lotuksella on ollut käytössä ahdettu diffuussori aka blown diffuser jo talven testeissä ja tietääkseni myös Australiassa oli . Eriasia on tietty se , että kuinka hyvin ovat saaneet sen toimimaan.
Minun tietääkseni ilmoittivat, että lähtivät Melbourneen (ja muihinkin alkukauden kisoihin?) tavanomaisella ratkaisulla ja ottavat ahdetun diffun käyttöön vasta myöhemmin. Eli ilmeisesti pakoputket ovat lattian tasossa, mutta hönkivät vain diffun päälle...

Ovat kyllä minunkin tietojen mukaan kokeilleet myös ahdettua versiota...Tiedä sitten miksi eivät sitä ole ottaneet mukaan, mutta tästä lienee parempi jatkaa jo Lotus topikin puolella. :)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Lotuksella on ollut käytössä ahdettu diffuussori aka blown diffuser jo talven testeissä ja tietääkseni myös Australiassa oli . Eriasia on tietty se , että kuinka hyvin ovat saaneet sen toimimaan.
F1Technical.net-sivusto kertoo, että Lotuksessa oli ainakin T128:n julkistamisen aikoihin varsin sovinnaisesti suunniteltu pakokaasujen ohjaus:
Contrary to what other teams have come up with though, the T128 in launch configuration features rather conventional exhausts, exiting from the sidepods low above the car's floor, but without any other channeling.

Mutta takaisin aiheeseen. Ranskankielisen TomorrowNewsf1.com-sivuston mukaan Marussia Virgin Racing aikoo käyttää myös tuulitunnelia ensi vuoden autonsa kehittämisessä. (Googlen englanninnos) Jutun otsikossa on kysymysmerkki, joten täysin varmana tietona eivät kuitenkaan juoruaan esitä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kiinnostava tiimi kyllä on seurata sillä Virginillä on paljon hampaankolossa viime kaudesta jolloin MM-taulukossa jäätiin jopa HRT:n taakse. Jerome tuskin paljoa yli edelliskauden testipalkkansa tällä kaudella ansaitsee. Toki summat riippuvat sponsorien määristä ja siitä miten paljon ajaja vie tiimiin rahaa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Auto Motor und Sportin mukaan Virginille on tulossa Turkkiin korkeampi nokka, uusitut pakoputket, uusi diffuusori ja uusi takasiipi.
Hieno homma (kunhan ei ole huono aprillipila)! Olihan vauhti Melbournessa niiin surkeaa, että radikaaleja muutoksia on pakko tehdä. Matala keula on selvästikin nykytrendin vastainen, ja saa auton näyttämään aika vanhanaikaiselta. Ilmeisesti tuota keulapalaa saa sitten muokata, kun kerran Lotuskin esitteli uuden viime kisassa.

Takapään pidon kanssa oli ongelmia testeissä, ja takasiipi uusittiin jo kertaalleen. Glockin mukaan balanssiongelmat ovat hävinneet, mutta downforcea on yksikertaisesti liian vähän. Muutenkin auto on hyvin yksinkertaisen oloinen, ja tulee semmoinen olo että on liikaa keskitytty luotettavuuteen ja uskottu, että viime vuoden auton heikkouksia viilaamalla pärjättäisiin tänä vuonna. Muut on vaan menny niin hurjasti eteenpäin, ettei tällaisella taktiikalla pärjää.

Toivottavasti tämä uutinen myös pitää paikkansa. Turkin päivityksestä on puhuttu tallinkin suunnalta, mutta mitään sen tarkempaa ei ole sanottu. Syystä tai toisesta tämmöiset uutiset saa tallin fanin aina hyvälle tuulelle. Ainakin se luo toivoa ettei tämäkin kausi olisi ihan täysi fiasko. Ja parannusta on syytäkin tulla. Lotus nyt tuskin on enää tulevissa kisoissa ihan yhtä suurissa vaikeuksissa, ja Hispaniakin voi nousta kiusaamaan kunhan saavat autot säätöihin. Ja ovat jopa uhanneet kehittää autoaan kauden aikana. Malesia ja Kiina tulevat kuitenkin olemaan Virginille aika tuskaisia viikonloppuja.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Virginin heikko alkukausi sai jatkoa Malesiassa. Kun Lotus sai vihdoin palikat järjestykseen, kasvoi ero eteenpäin melkein kahteen sekuntiin. Glock on syystäkin aika turhautuneen oloinen. Ihan sama miten kovasti yrittää, niin ajamalla ei ole mitään asiaa ylöspäin. Taisi tänäänkin vaan keskittyä tuomaan auton maaliin. d'Ambrosiolta ihan ok viikonloppu, kunnes rymisteli kanttarin päältä sellaista kyytiä, että auton virtanappula meni off-asentoon. F1.com mainitsee keskeytyksen syyksi "accident", mutta joo kaipa tuotakin voi jonkin sortin onnettomuutena pitää. Saas nähdä alkaa Kiinassa jo HRT:kin tekemään kiusaa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Sääliksi kyllä käy Glockkia , tuntuu kyllä ettei virginillä ole mitään tarkoitustakaan kehittyä ja kyllähän Timo kuitenkin on ihan kelpo kuski .
 
Ylös