Izod INDYCAR Series 2011

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
84
Sijainti
Ankkalampi
Täytyyhän tämän sarjan olla aika kova jos Ykkösissä Sato ajeli palkintopallille tämän tästä ja ohitteli Alonsoja Super Agurilla ja Indyissä kyntää keskikastissa.

Eiku.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Heh. Eikös nykyinen IRL-Dallara kuitenkin tehty (ainakin periaatteessa) monen valmistajan sarjaan? Siis mahdollisimman kilpailukykyiseksi tiettyjen sääntöjen puitteissa. Uuden auton kohdallahaan mitään sääntöjä ei ollut, vaan valmistajat tekivät tarjouksensa epämääräisten nopeampi, taloudellisempi jne -speksien mukaan oman mieltymyksensä mukaan. Tarkoitusta (kilpa-autoilua) vastaavat muodot saadaan sitten, jos korisarjat joskus oikeasti sallitaan, mutta ainakin ensimmäisellä kaudellaan uusi Dallara on lähinnä show-auto, joka muovattu vastaamaan sarjapomojen mieltymyksiä. Ainakaan se ei ole yhtään enempää kilpa-auto kuin nykyinen.
Ennen Dallaran ja G-Forcen ensimmäisen ja toisen sukupolven IRL-autoja Indianapolisissa kilpailleet autot oli aina suunniteltu olemaan nopeampia kuin mitä Brickyardilla oli nähty. Kun Dallarasta sitten löytyi myöhemmin varsin kehnoja lento-ominaisuuksiakin, vauhtia pudotettiin entisestään ja saatiin aikaan vielä enemmän vahinkoa. Todellisena kruununa oli alkaa käyttämään näitä rekiä katu- ja moottoriradoilla, joille ne eivät soveltuneet enää lainkaan. Panozin G-Force itse asiassa oli Ganassin mukaan parempi monimutkaradoille, mutta se tukahdutettiin sarjan puolesta kuoliaaksi.

Dallaran ”show-autoa” ei suinkaan ole suunniteltu miellyttämään sarjapomojen mieltymyksiä, sillä Dallaran suunnitellessa aeropakettiaan he luulivat saavansa jo tänä vuonna kilpailua ainakin Lotukselta ja Chevroletilta. Tämän auton tarkoitus on rikkoa Indyn nopeusennätys ja yltää suorilla 400 kilometrin tuntivauhteihin. Barnhart ei tästä pidä lainkaan.

Jon Beekhuisin esittely Indianapolisin ovaalitestistä.
Hondan ja Chevroletin testiautot antoivat Vegasissa hieman esimakua tulevasta.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
SF:n kohdalla ei kuitenkaan ole mitään myönnettävää, koska tuote oli mielestäni juuri niin hyvä kuin mainostin ja raportoin, eikä organisaation tekemiä virheitä eikä sponsoreiden ja tukijoiden vetäytymistä mielestäni voi lukea tappiokseni.
Jaa, ihanko itsessään vai organisaation töppäilyn takiako gridissä uiskenteli tänä vuonna ne huimat 14 autoa? Oliko A1GP:ltä suoraan apinoitu Nation's Cup (jolla ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä kyseisten maiden kanssa) yhdistettynä jäljelläoleviin jalkapalloseuroihin hyvä idea? Miten katsomoissa nähdyt kaksi miestä ja yksi koira erosivat parjaamistasi SRO-yleisöistä? Oliko sarjan järkevää laajentaa itseään lisää Euroopan ulkopuolelle, kun jo viime vuosi todisti ettei homma oikein toimi?
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Raporttien mukaan todella paha kolari ollut kisassa?

Katsoiko kukaan täältä ja osaisi sanoa mitä on tapahtunut?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Yksikin menetys on aina liikaa. Ja kun kyseessä on vielä Wheldonin kaltainen kaveri niin se järkyttää vielä enemmän. Ei nähty onnellista loppua ei...:frown:
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Aika ihme etta kolarissa ei tullut enempaa ruumiita. Mylly oli nimittain kuin jostain videopelista, todella sotkuista jalkea. Turvallisia ne ovat nuokin autot.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Mikä vitun verkkoaitaviritelmä tuo oikein oli olevinaan? Ei open wheelereillä voi ajaa turvallisesti, kun ympärillä on kana-aitaa ja ne on kiinnitetty tuollaisiin pylväisiin. Tuo pylväs kai repi irti turvakaaren ja aiheutti Wheldonin kuoleman : /
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Järkyttävä kolari. Verkkoaita on aika hazardin näköinen viritelmä kun siihen osuu formula-autolla montaa sataa:

 
Ylös