Trulli ihmettelee Autosportin jutussa renkaiden käyttäytymistä:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90311
Tiivistäen, Trullista tuntui kuin Australiassa olisi ollut täysin eri renkaat kuin viimeisessä testissä. Barcelonassa oli alla renkaat jotka tuhoutuivat hetkessä, joten haasteen luultiin olevan siinä miten renkaat saadaan kestämään mahdollisimman kauan. Australiassa haaste olikin päinvastainen: renkaat kestivät hyvin, mutta niitä ei tuntunut saavan mitenkään toimintalämpötilaan. Trulli arvelee mm. Webberin ja Ferrarin ongelmien johtuneen tästä.
Team Lotuksen ja Ferrarin lisäksi myös Mercedes vaikutti olevan Barcelonan testeissä paremmassa vedossa kuin Melbournessa. Renault taas ei erityisemmin loistanut Barcelonan testeissä, vaikka saattaa tietysti olla, että eivät vaan halunneet paljastaa parasta vauhtiaan vielä testeissä.
Pirelli ei ole kertonut tehneensä renkaisiin muutoksia talvitestien ja ensimmäisen kisan välillä, joten tästä voisi päätellä Pirellien toiminnassa olevan suuria vaihteluja eri ratojen ja erilaisten lämpötilojen välillä. Malesia on kuumempi ja kuulemma myös rankempi renkaiden kulutuksen suhteen kuin Melbourne, vaikka ei yhtä rankka kuin Barcelona.
Red Bull on varmaankin nopea kaikissa olosuhteissa, samoin kuin mahdollisesti myös Sauber (joka kulki lujaa niin Barcelonassa kuin Melbournessakin), mutta muiden tallien osalta renkaiden toimiminen Malesiassa on kiintoisaa. Säilyykö McLarenin ja Renaultin vauhti Malesian kuumuudessakin? Parantavatko Ferrari, Mercedes ja Team Lotus suoritustasoaan, joka vaikutti Australiassa huonommalta kuin Barcelonan testeissä?