Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikka Chandhokin ajopestiä Intian GP:ssä odotetaankin, niin mieleen tuli sellainen, että olisiko sitä luvattua kisaa aikaistettu ihan vain sen takia, että Trulli on niin tuskastunut ohjaustehostimeensa. Jos ja kun se Unkarista lähtien olisi kunnossa, ajovuoron luovuttaminen ei enää olisi Trullillekaan yhtä houkuttelevaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Onko Heikin sopimuksesta tietoa, että takaako se hänelle kaikki kauden kisat? Jos Fernandes Heikin paikan yrittää antaa Karunille Intian GP:ssä, niin Heikin on aika osoittaa ettei ole enää hiiri.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Kiva nähdä taas Karun ratissa, tykkään miehestä tosi paljon. Kommentaattorinakin osaa hyvin asiansa, mutta ihan kiva nähdä välillä tositoimissa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Talli on kiitellyt kovasti Trullin yhteistyökykyä ja kertonut neuvottelevansa italialaisen kanssa jatkosta. Kovalainen taas on pitänyt varsin tiukasti kiinni oikeuksistaan, joten käykö tässä vielä niin, että ensi kaudella Lotuksella ajavatkin Chandhok ja Trulli? Vai onko Heikillä kenties monivuotinen sopimus tallin kanssa?
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Talli on kiitellyt kovasti Trullin yhteistyökykyä ja kertonut neuvottelevansa italialaisen kanssa jatkosta. Kovalainen taas on pitänyt varsin tiukasti kiinni oikeuksistaan, joten käykö tässä vielä niin, että ensi kaudella Lotuksella ajavatkin Chandhok ja Trulli? Vai onko Heikillä kenties monivuotinen sopimus tallin kanssa?
Mielenkiintoinen skenaario, mutta minä en usko, että Trulli ei jatka, jos Trulli joutuu useammin lainaamaan autoansa tai Hessu ei joudu ollenkaan jättämään kisoja väliin. Trulli tuskin haluaa olla häntäpään tallin selvä kakkonen.. vaikka onkin jo tämän vuoden suoritusten perusteella! Saa nähä miten tilanne muuttuu kun nuo ohjaustehostinongelmat saadaan korjattua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vai onko Heikillä kenties monivuotinen sopimus tallin kanssa?
Heikin puheista päätellen (Maikkarin ennakkolähetyksissä muistaakseni) ensi kausi ei ainakaan ole lukkoonlyöty, vaikka Team Lotus ykkösvaihtoehto onkin. Jokin optio voi tietysti olla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Chandhokin paluusta on pakko olla iloinen. Fiksu tyyppi, joka elää autourheilusta ja autourheilulle ja on kilpa-ajajanakin mainettaan parempi.
On tosiaan ihan mukavan kuuloinen tyyppi BBC:n kommentointien perusteella, mutta eihän hän mikään kummoinen kuski ole.

Melbourne '11 never forget. :D
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Melbourne '11 never forget. :D
Jeesh. Vaikka kuinka yritän sympatiseerata Karunia, niin tuo oli jotain todella legendaarista, enkä olisi uskonut että Lotus antaisi tuollaiselle kaverille tilaisuuden ajaa kisaa, ellei sitten poikkeusolosuhteissa (Heikki tai Jarno poissa pelistä, joskin silloinkin kannattaisi antaa mieluummin vaikka Mika Salolle pesti...). Aika erikoinen veto jonka logiikka tai syy-seuraus suhde olisi kiva tietää.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14278
Tonyn mukaan kylmä keli ei sovi Lotukselle.

Eikö pakkasten pitänyt päättyä Bahrainiin?:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Chandhokin paluusta on pakko olla iloinen. Fiksu tyyppi, joka elää autourheilusta ja autourheilulle ja on kilpa-ajajanakin mainettaan parempi.
Ihan kädetön kuljettaja on kyseessä. Maailmasta löytyy paljon tyyppejä, jotka mielellään päristelisivät formuloilla, vaikkeivät ole siinä erityisen hyviä. Fiksujakin. Mutta jos tunnet sielunveljeyttä Karuniin niin ole toki iloinen niin kauan kun hän saa ajaa, sillä ennen pitkää ne ajot kuitenkin heikoilla suorituksilla loppuvat.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ihan kädetön kuljettaja on kyseessä. Maailmasta löytyy paljon tyyppejä, jotka mielellään päristelisivät formuloilla, vaikkeivät ole siinä erityisen hyviä. Fiksujakin. Mutta jos tunnet sielunveljeyttä Karuniin niin ole toki iloinen niin kauan kun hän saa ajaa, sillä ennen pitkää ne ajot kuitenkin heikoilla suorituksilla loppuvat.
Väittelin melko vastikään FW08:n kanssa siitä, miten tässä lajissa syntyy tarinoita, ja Chandhok on melkoisen hyvä sellainen jos viitsii katsoa hitusen pintaa syvemmälle ja vielä ymmärtää kontekstin. Yhdessä Karthikeyanin kanssa Karun on tienraivaaja, kilvanajon ammattilainen maasta, jossa ei käytännössä ole autourheilukulttuuria. Hänen hahmonsa todellinen viehätys ei ole mahdollinen sielunveljeys kanssani tai mukavat jutut, vaan se mitä hän edustaa ja mitä hän erikoisista lähtökohdista ja ensi vilkaisulta kohtuullisen keskinkertaisin kyvyin tekee.

Mitä tulee Chandhokiin kuljettajana, niin on turha esittää hänen olevan erityinen lahjakkuus. Tässä on kuitenkin tyyppi, joka on riittävän älykäs ymmärtämään, mitä on tehtävä tullakseen paremmaksi ja riittävän sinnikäs löytämään keinot siihen. Karunista ei ole ällistyttämään ensimmäisellä kierroksellaan (pikemminkin päinvastoin, kuten Australiassa nähtiin - Chandhok ajoi itse asiassa ulos myös ensimmäisessä F3-testissään samoin kuin ensimmäisessä F1-kilpailussaan HRT:lla), vaan pärjätäkseen hänen täytyy tehdä todella paljon töitä.

Eurooppaan ja Brittein F3:iin Chandhok tuli Formula Asia -sarjan mestarina ja vilpittömästi omiin kykyihinsä uskoen. Tyrmäys oli raju; kuilu Aasian ja Euroopan välillä on valtava ja ensimmäisten yritysten perusteella hänet olisi ollut helppo tuomita toivottomaksi tapaukseksi. Joku, joka mielellään päristelisi formulalla olisi todennäköisesti lannistunut, mutta Chandhok juurtui sarjaan kolmeksi vuodeksi oppimaan ja harjoittelemaan. Jotain sinä aikana tapahtui, sillä ensimmäinen kokeilu isommalla formulalla tuon kolmannen vuoden lopulla oli heti onnistunut. Kahtena Nissan World Series -viikonloppunaan Karun saavutti tason, jolla oltiin aika-ajoissa kärkiviisikossa ja kauden viimeisessä kilpailussa maalissakin neljäntenä.

Kelataan taas kolme vuotta eteenpäin, nyt vuoteen 2008 ja Chandhokin toiseen GP2-kauteen. Jo edellisenä vuonna plakkariin oli tullut onnekas voitto, mutta nyt tallina oli kärkikastiin lukeutunut iSport ja tallikaverina kehuttu ja kohuttu Bruno Senna. Karunista ei ollut vastaamaan Brunon vauhtiin etenkään aika-ajoissa, eikä yksi lisävoitto sprinttikisasta riittänyt tekemään hänestä suurta tulevaisuuden nimeä. 2010 kaksikko päätyi silti jälleen yhteen, nyt HRT:lle. Jotain oli jälleen tapahtunut - Karun olikin Brunon tasolla.

Kuten sanottua, Chandhok ei varmasti ole maailman lahjakkain formulakuski tai tulevaisuuden maailmanmestari. Silti hän on noussut onnettomasta F3-kuskista F1:n porteille ohuemmalla rahallisella tuella kuin moni uskoo. Hänen sitkeytensä on helppo aliarvioida, ja tuohon sitkeyteen minä viittaan kun sanon hänen olevan mainettaan parempi. Ja sitkeytensä vuoksi en hämmästyisi, vaikka Karun vielä lunastaisi paikkansa F1:ssä myös vauhtinsa puolesta. Chandhok on projekti vähintään siinä missä Petrovkin oli ja jatko riippuu paitsi hänestä itsestään myös siitä, riittääkö lompakon koko tai Fernandesin usko jonkinlaisen suuremman suunnitelman luomiseen ja toteuttamiseen.

Heitetään nyt loppukaneetiksi, että Trulli on hävinnyt Kovalaiselle aika-ajoissa tällä kaudella keskimäärin 0,478 sekuntia. Karun pääsi ensimmäisellä yrityksellään kahdeksan kymmenyksen päähän.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Heitetään nyt loppukaneetiksi, että Trulli on hävinnyt Kovalaiselle aika-ajoissa tällä kaudella keskimäärin 0,478 sekuntia. Karun pääsi ensimmäisellä yrityksellään kahdeksan kymmenyksen päähän.
Ero olisi venähtänyt melkotavalla isommaksi, jollei Heikki olisi tyrinyt lopun yritystään.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Chandhok ehkä suuri juttu Intialle, F1-sarjalle ei. Kuuluu Kartingkeijon kanssa niihin maksukuskeihin, jotka ovat sarjan huonoimpia, ja joista ei koskaan tule mitään... ainakaan formuloissa.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Ihan kädetön kuljettaja on kyseessä. Maailmasta löytyy paljon tyyppejä, jotka mielellään päristelisivät formuloilla, vaikkeivät ole siinä erityisen hyviä. Fiksujakin. Mutta jos tunnet sielunveljeyttä Karuniin niin ole toki iloinen niin kauan kun hän saa ajaa, sillä ennen pitkää ne ajot kuitenkin heikoilla suorituksilla loppuvat.
Puhut ihan potaskaa nyt, ei tolla tasolla kuule kädettömiä kuskeja olekaan!!!
Karun on ansainnut paikkansa fykkösissä ja moottoriurheilun parissa erittäin hyvä ja asiantunteva tyyppi, jaksaa olla kiinnostunut pikkuluokistakin ja erittäin hyvin perillä lajeista, huipputyyppi kyseessä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Puhut ihan potaskaa nyt, ei tolla tasolla kuule kädettömiä kuskeja olekaan!!!
Karun on ansainnut paikkansa fykkösissä ja moottoriurheilun parissa erittäin hyvä ja asiantunteva tyyppi, jaksaa olla kiinnostunut pikkuluokistakin ja erittäin hyvin perillä lajeista, huipputyyppi kyseessä.
Yuji Ide ja Alex Yoong tulee näin heittämällä mieleen kädettöminä kuskeina.EIkö Ideltä otettu S-lisenssi pois, kun oli liian vaarallinen radalla?
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Puhut ihan potaskaa nyt, ei tolla tasolla kuule kädettömiä kuskeja olekaan!!!
Onhan noita ollut pilvin pimein eri vuosikymmeninä. 2000-luvun parhaimpia esimerkkejä jo mainittu Alex Yoong sekä Yuji Ide. 90-luvulta tulee mieleen mm. Paul Belmondo, joka oli naurettavan hidas.

ToXiCiTy sanoi:
EIkö Ideltä otettu S-lisenssi pois, kun oli liian vaarallinen radalla?
Kyllä vei. Tästä löytyy vahvistus mm. wikipediasta.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Yuji Ide ja Alex Yoong tulee näin heittämällä mieleen kädettöminä kuskeina.EIkö Ideltä otettu S-lisenssi pois, kun oli liian vaarallinen radalla?

Se, että Yoong ajeli Minardilla, eikä voinut suorituksillaan kaluston takia häikäistä, ei tee miehestä kädetöntä, vai onko 7-sija Minardilla maalissa huono suoritus.
Etenkin kun seuraa miehen uraa fykkösten jälkeen, otteet A1Gp:ssä olivat jo tasaväkisellä kalustolla jopa ihan hyviä.

Ide nyt ei niin todellakaan fykkösissä häikäissyt, mutta kalustokaan ei todellakaan ollut kilpailukykyistä... mutta otteet nipponeissa ei niin huonoja kuitenkaan ollut, eli rattimies lopulta kuitenkin kyseessä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös