Onko intiassa sateenuhka, tai muusta syystä odotettavissa paljon keskeytyksiä?
Formula1.com uhkaa poudalla ja helteellä. Kaikille yhtäläisen uusi ja tuntematon rata saattaa kuitenkin tarjota häntäpään talleille tavallista paremmat mahdollisuudet yllätyssijoituksiin hyvälläkin kelillä, jos muut tekevät virhearvioita esim. rengasstrategioissa. Ja saattaa niitä virheitä sattua tavallista enemmän kuskeillekin tuntemattomalla radalla.
Uusi rata tietysti tavallaan tasoittaa kokemattomien kuskien mahdollisuuksia kokeneempia kuskeja vastaan, mutta Chandhokin kohdalla kokemattomuus radasta yhdistyy kokemattomuuteen Lotus-auton ajamisessa, joten Karunin voi edelleen olettaa olevan huonompi vaihtoehto Heikkiin ja Jarnoon verrattuna. Muistelen, että Chandhok jarrutti Saksan GP:n harjoituksissa useita rengassarjoja neliskanttisiksi ja pyörähteli sitten useampaan otteeseen itse kisassa omista ajovirheistään johtuen, mikä kielii tottumattomuudesta autoon.
Lotuksen vauhti ei riitä vielä tällä kaudella keskikastin autojen päihittämiseen, mutta virheettömillä ajosuorituksilla ja onnistuneilla strategioilla Lotus voi roikkua keskikastin tuntumassa poimimassa onnekkaita sijoituksia silloin, kun muut sortuvat virheisiin. Lotuksen takana puolestaan vaanivat Virgin ja HRT valmiina käyttämään Lotuksen virheet omaksi edukseen.