[SIZE="1"]Pos Car Entrant Driver Vehicle Fastest Lap Fastest Lap Time Gap Race Time Laps Points
1 2 Toll Holden Racing Team Garth Tander / Nick Percat Commodore VE 127 02:09:4013 - 06:26:52:2691 161 300
2 888 TeamVodafone Craig Lowndes / Mark Skaife Commodore VE2 76 02:09:6513 - 06:26:52:5608 161 276
3 11 Pepsi Max Crew Greg Murphy / Allan Simonsen Commodore VE2 130 02:10:1698 - 06:27:04:0641 161 258
4 5 Orrcon Steel FPR Falcon Steve Richards / Mark Winterbottom Falcon FG 127 02:09:7242 - 06:27:11:7877 161 240
5 8 Team Boc Jason Bright / Andrew Jones Commodore VE2 67 02:10:7375 - 06:27:12:1918 161 222
6 9 SP Tools Racing Shane van Gisbergen / John McIntyre Falcon FG 73 02:10:0467 - 06:27:25:8804 161 204
7 1 Toll Holden Racing Team Cameron McConville / James Courtney Commodore VE2 126 02:09:9320 - 06:27:28:4741 161 192
8 200 Supercheap Auto Racing Russell Ingall / Jack Perkins Commodore VE2 68 02:10:8076 - 06:27:29:4516 161 180
9 3 Wilson Security Team McGrath Tony D'Alberto / Dale Wood Falcon FG 125 02:10:9292 - 06:27:33:9441 161 168
10 34 Fujitsu Racing GRM Michael Caruso / Marcus Marshall Commodore VE2 102 02:10:0714 - 06:27:40:1258 161 156
11 49 VIP Petfoods Paul Morris / Steve Owen Commodore VE2 100 02:10:7027 - 06:27:42:0196 161 144
12 47 Lucky 7 Racing Tim Slade / Daniel Gaunt Falcon FG 69 02:10:5989 - 06:27:42:3904 161 138
13 19 Mother Energy Racing Team Jonathon Webb / Richard Lyons Falcon FG 72 02:11:0224 - 06:27:43:1531 161 132
14 21 Fair Dinkum Sheds Racing Karl Reindler / David Wall Commodore VE2 127 02:11:0884 - 06:27:47:6209 161 126
15 30 Gulf Western Oil Racing Warren Luff / Nathan Pretty Commodore VE2 72 02:10:4957 - 06:27:57:0766 161 120
16 4 Irwin Racing Alex Davison / David Brabham Falcon FG 56 02:10:3603 - 06:28:04:1190 161 114
17 33 Fujitsu Racing GRM Lee Holdsworth / Greg Ritter Commodore VE2 72 02:10:2774 - 06:28:29:8879 161 108
18 6 Trading Post FPR Falcon Will Davison / Luke Youlden Falcon FG 68 02:09:8502 - 06:28:40:5818 161 102
19 16 Stratco Racing David Reynolds / Tim Blanchard Commodore VE2 78 02:10:1059 - 06:28:55:5565 161 96
20 12 Triple F Racing Michael Patrizi / Dean Fiore Falcon FG 159 02:11:6242 - 06:27:01:0932 160 90
21 88 TeamVodafone Jamie Whincup / Andrew Thompson Commodore VE2 127 02:09:3340 - 06:27:05:4642 160 84
22 15 Jack Daniel's Racing Rick Kelly / Owen Kelly Commodore VE2 128 02:10:3043 - 06:28:29:2994 159 78
23 14 Jana Living Racing Jason Bargwanna / Shane Price Commodore VE2 74 02:10:7909 - 06:27:39:1809 158 72
24 7 Jack Daniel's Racing Todd Kelly / David Russell Commodore VE2 54 02:11:4222 - 06:28:31:6207 154 66
25 18 Jim Beam Racing James Moffat / Matthew Halliday Falcon FG 120 02:10:8370 - 06:28:06:6759 146 60
DNF 55 The Bottle-O Racing Team Paul Dumbrell / Dean Canto Falcon FG 127 02:09:8088 - 05:51:01:7182 144 0
DNF 17 Jim Beam Racing Steven Johnson / David Besnard Falcon FG 101 02:10:5756 - 04:21:49:5665 112 0
DNF 77 Shannons Mars Racing Grant Denyer / Cameron Waters Commodore VE2 65 02:13:3209 - 06:28:10:8761 95 0
DNF 61 Bundaberg Racing Fabian Coulthard / Craig Baird Commodore VE2 5 02:11:8965 - 43:08:8590 13 0 [/SIZE]
Itselleni V8 Supercars-sarjan vuoden kohokohta on aina ollut Surfers Paradise viikonloppu, sitä se oli minulle jo ennen kuin siellä vieraili kansainväliset kuljettajat.Tuo on kyllä itselleni yksi tosiaan vuoden kohokohtia Le Mansin 24h:n ja Nürburgringin 24h:n lisäksi. Toki normaalitkin V8 Supercars-kisat ovat mahtavia, mutta Bathurst 1000 on omaa luokkaansa.
Hävettää edes puhua tällaisista asioista juuri sattuneen katastrofin jälkeen, mutta parin auton kohdalla lepää nyt iso kysymysmerkki. Muiden Indy-kuskien motivaatiosta/kunnosta ei oikein vielä tiedä mutta Courtneyn pitäisi päättää hankkiiko uuden kakkoskuskin, vai jättääkö koko viikonlopun väliin (mikä voisi olla parempi ratkaisu).
Darren Turner otti Dan Wheldonin paikan ja Allan Simonsen korvaa Tony Kanaan. Las Vegasissa loukkaantuneen Will Powerin tilalla ajaa Richard Lyons.Hävettää edes puhua tällaisista asioista juuri sattuneen katastrofin jälkeen, mutta parin auton kohdalla lepää nyt iso kysymysmerkki. Muiden Indy-kuskien motivaatiosta/kunnosta ei oikein vielä tiedä mutta Courtneyn pitäisi päättää hankkiiko uuden kakkoskuskin, vai jättääkö koko viikonlopun väliin (mikä voisi olla parempi ratkaisu).
Ensimmäisten testien tulokset:keskiviikkona alkavat ensimmäiset testit Queenslandissa.
1. Jamie Whincup/Sebastien Bourdais, #88 TeamVodafone Commodore, 1m10.4415s (115)
2. Garth Tander/Ryan Briscoe, #2 Toll HRT Commodore, 1m10.5486s (116)
3. Shane van Gisbergen/Emanuele Pirro, #9 SP Tools Falcon, 1m10.7294s (119)
4. Tim Slade/Helio Castroneves, #47 Lucky 7 Falcon, 1m10.8341s (121)
5. Mark Winterbottom/Richard Lyons, #5 Orrcon Steel FPR Falcon, 1m10.8415s (110)
6. Steve Owen/Boris Said, #49 VIP Petfoods Commodore, 1m10.9041s (126)
7. Jason Bright/Stephane Sarrazin, #8 Team BOC Commodore, 1m11.0148s (117)
8. James Courtney/Darren Turner, #1 Toll HRT Commodore, 1m11.0808s (118)
9. Fabian Coulthard/Patrick Long, #61 Bundaberg Commodore, 1m11.0965s (107)
10. David Reynolds/Alex Tagliani, #16 Stratco Commodore, 1m11.1232s (99)
11. Rick Kelly/Jorg Bergmeister, #15 Jack Daniel’s Commodore, 1m11.1609s (113)
12. Will Davison/Mika Salo, #6 Trading Post Falcon, 1m11.2167s (85)
13. Russell Ingall/Jan Magnussen, #39 Supercheap Auto Commodore, 1m11.2521s (83)
14. Jonathon Webb/Gil de Ferran, #19 Mother Falcon, 1m11.2696s (95)
15. Tony D’Alberto/Vitantonio Liuzzi, #3 Wilson Security Falcon, 1m11.3248s (89)
16. Lee Holdsworth/Simon Pagenaud, #33 Fujitsu Commodore, 1m11.3303s (110)
17. Todd Kelly/Richard Westbrook, #7 Jack Daniel’s Commodore, 1m11.3994s (140)
18. Warren Luff/Marino Franchitti, #30 Gulf Western Oil Commodore, 1m11.4012s (88)
19. James Moffat/Joey Hand, #18 Jim Beam Falcon, 1m11.4571s (104)
20. Jason Bargwanna/Allan Simonsen, #14 Jana Living Commodore, 1m11.5127s (130)
21. Michael Caruso/Augusto Farfus, #34 Fujitsu Commodore, 1m11.5361s (101)
22. Karl Reindler/Fabrizio Giovanardi, #21 Fair Dinkum Sheds Commodore, 1m11.5993s (124)
23. Craig Lowndes/Andy Priaulx, #888 TeamVodafone Commodore, 1m11.7037s (124)
24. Alex Davison/Marc Lieb, #4 IRWIN Falcon, 1m11.8172s (123)
25. Dean Fiore/Gianni Morbidelli, #12 WesTrac Falcon, 1m11.9089s (75)
26. Paul Dumbrell/Christian Klien, #55 Bottle-O Falcon, 1m11.9303s (132)
27. Steven Johnson/Dirk Mueller, #17 Jim Beam Falcon, 1m12.2478s (100)
28. Greg Murphy/Oliver Gavin, #11 Pepsi Max Commodore, 1m12.4155s (103)
Ensimmäisten testien perusteella voisi sanoa että Murphy/Gavin parivaljakko kyntään, mutta tämä on Queensland, ei Surfers.Toivottavasti Murphyn hyvä vire Bathurstista jatkuu, jotta Gavinilla olisi mahdollisuuksia kärkeen.
Lähtökohdat nyt eivät olleet muutenkaan aivan ideaalit.Ensimmäisten testien perusteella voisi sanoa että Murphy/Gavin parivaljakko kyntään, mutta tämä on Queensland, ei Surfers.
Oliver Gavin sanoi:The big thing we’ve learnt today is that if you don’t have decent tyres you’re going to be at the back. We’ve had tyres to use that are no less than 140kms old. When you’re in that sort of a position you can’t expect to be anywhere near the top of the time sheets. We’re not surprised to be right at the bottom. -- So today has just been about me learning what to expect from the car, particularly when the tyres start to get old. It’s about being disciplined in the car, and learning that some things that I can do in a Corvette just cannot be done in this car.
1. 88 Jamie Whincup / Sebastien Bourdais TeamVodafone 102 2:13:21.5515 97 1:11.6865r
2. 6 Will Davison / Mika Salo Ford Performance Racing 102 2:13:23.7417 96 1:12.6686r
3. 5 Mark Winterbottom / Richard Lyons Ford Performance Racing 102 2:13:24.0198 101 1:12.2977r
4. 18 James Moffat / Joey Hand Jim Beam Racing 102 2:13:24.3234 99 1:11.3020R
5. 61 Fabian Coulthard / Patrick Long Bundaberg Racing Team 102 2:13:27.3948 102 1:12.0323r
6. 11 Greg Murphy / Oliver Gavin Kelly Racing 102 2:13:28.6881 64 1:12.8150r
7. 15 Rick Kelly / Jorg Bermeister Jack Daniel's Racing 102 2:13:33.9845 72 1:12.8667r
8. 34 Michael Caruso / Augusto Farfus Jr Garry Rogers Motorsport 102 2:13:35.1554 79 1:12.2442r
9. 19 Jonathan Webb / Gil De Ferran Tekno Autosports 102 2:13:36.5708 88 1:11.8573r
10. 33 Lee Holdsworth / Simon Pagenaud Garry Rogers Motorsport 102 2:13:38.3600 87 1:12.3749r
11. 2 Garth Tander / Ryan Briscoe Toll Holden Racing Team 102 2:13:38.3741 65 1:12.8777r
12. 47 Tim Slade / Helio Castroneves Lucky 7 Racing 102 2:13:38.6205 72 1:12.7869r
13. 7 Todd Kelly / Richard Westbrook Jack Daniel's Racing 102 2:13:38.9841 95 1:12.5631r
14. 1 James Courtney / Darren Turner Toll Holden Racing Team 102 2:13:42.2283 44 1:12.8328r
15. 55 Paul Dumbrell / Christian Klein The Bottle-O Racing Team 102 2:13:43.6123 47 1:13.0291r
16. 9 Shane Van Gisbergen / Emanuele Pirro Stone Brothers Racing 102 2:13:45.4316 75 1:12.5124r
17. 14 Jason Bargwanna / Allan Simonsen Brad Jones Racing 102 2:13:47.4393 74 1:13.2757
18. 49 Steve Owen / Boris Said Paul Morris Motorsport 102 2:13:50.4773 68 1:12.6251r
19. 16 David Reynolds / Alex Tagliani Kelly Racing 100 2:13:51.1914 64 1:12.9075r
20. 12 Dean Fiore / Gianni Morbidelli Triple F Racing 100 2:14:09.6162 94 1:13.0722r
21. 8 Jason Bright / Stephane Sarrazin Brad Jones Racing 99 2:13:53.7629 73 1:13.1356
22. 39 Russell Ingall / Jan Magnussen Paul Morris Motorsport 97 2:14:27.5129 39 1:13.1343
23. 4 Alex Davison / Marc Lieb Stone Brothers Racing 78 2:13:57.6370 58 1:13.4668
DNF. 3 Tony D'Alberto / Vitantonio Liuzzi Wilson Security Racing 75 2:13:31.6118 46 1:13.1534
DNF. 888 Craig Lowndes / Andy Priaulx TeamVodafone 52 1:41:17.3821 26 1:12.6441r
DNF. 17 Steven Johnson / Dirk Muller Jim Beam Racing 24 31:17.3493 20 1:14.2562
DNF. 30 Warren Luff / Marino Franchitti Gulf Western Oil Racing 14 18:43.4264 6 1:15.2456
DNF. 21 Karl Reindler / Fabrizio Giovanardi Fair Dinkum Sheds Racing 13 17:11.9693 10 1:13.9750
Andy Priaulxilta viikonloppu oli kaiken kaikkiaan huono ja ei Muller sen parempaan oikeastaan pystynyt.9) BMW / Priaulx
10) BMW / Muller
Miksi vanhoilla autoilla, kun mielestäni sopivimmat autot kansainvälisillekkin kuljettajille olisivat nämä uudemmat ja tuo sprinttikilpailu kuulostaisi hyvältä, katsotaan tapahtuuko tällä rintamalla mitään myöhemmin.Pari parannusehdotusta tapahtumalle on toki paikallaan. Goodwinin ja Hindyn MWM:ssä ehdottama erillinen sprinttikilpailu näille julkkiskuskeille (vaikka vanhemmilla autoilla) olisi hyvä idea, tai mikseipä vaikka qualisessio jonne vakioaussikuskeilta evättäisiin pääsy kokonaan. Heidän sarjansahan tämä toki on, mutta enemmän ruutuaikaa heidän kakkoskuskiensa luulisi saavan kun paikallekin raahautuvat.
Olisi jopa ihme jos ruutuaikaa siunaantuu Gold Coasissa enemmän vakiokuskeille, sillä aina maailmalta tulleet tähdet yleisesti ainakin rohmuavat TV-aikaa enemmän speciaali-viikonloppuina.Heidän sarjansahan tämä toki on, mutta enemmän ruutuaikaa heidän kakkoskuskiensa luulisi saavan kun paikallekin raahautuvat.
Koska silloin kuskit voivat ajaa paineetta eikä tarvitse pelätä kolareita ja säästellä autoa pisteistä taisteleville vakiokuskeille.Miksi vanhoilla autoilla, kun mielestäni sopivimmat autot kansainvälisillekkin kuljettajille olisivat nämä uudemmat ja tuo sprinttikilpailu kuulostaisi hyvältä, katsotaan tapahtuuko tällä rintamalla mitään myöhemmin. .