Rengas(s)ekoilua.
Pakko se on sanoa. Sauber on tehnyt helvetin hyvää työtä. Viimevuotinen auto on jonkinlainen BMW:ltä peritty raakile, jonka puutteita yritettiin paikkailla kauden aikana pienellä budjetilla. Täksi kaudeksi mukaan on saatu tukku meksikolaisrahaa, ja jo auton julkistuksessa todettiin, että tavoitteena on ollut lähinnä vanhan auton vikojen korjailu ja sieltä sun täältä viilailu. Moinen lähestymistapa lytättiin jossain kunnianhimoisuuden puutteena, mutta jälkikäteen katsellen tallissa on tehty oikeita päätöksiä.
Auto oli varsinkin alkukaudesta varsin nopea, mutta vielä suurempi valttikortti oli sen hellyys renkaille. Eipä ole tainnut tallin autot monesti kahta stoppia enempää tehdä. Välillä on tosin ollut nähtävissä tilanteita, joissa talli yrittää väkisinkin uida valtavirtaa vastaan renkaita säästellessään. Kauden edetessä on ollut kuitenkin nähtävissä, että talli on menettänyt etumatkansa muihin keskikastilaisiin. Onko syynä resurssien puute vai viime kaudesta jatkokehitellyn auton kehityspotentiaalin loppuminen?
Kobayashi ajaa vasta toista täyttä kauttaan, mutta on osoittanut todella kypsää otetta ajamiseensa. Se paljon ihailtu räväkkyys on edelleen tallella, mutta tervettä malttiakin löytyy. Hieno kuljettaja, jonka suorituksista Sauber saa nauttia vielä ensi vuonnakin. Myös Perez on muutamaan otteeseen väläytellyt hyvää nopeutta sekä taitoa säästellä renkaitaan. Pistetili ei kuitenkaan ole karttunut ihan siihen malliin, kuin olisi voinut odottaa. Siellä täällä on tullut pieniä virheitä, mutta laitetaan ne nyt vielä kokemattomuuden piikkiin.
Hienosta alkukaudesta palkinnoksi 9 ja hymypoikapalkinto.