Suomen radat

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Mä oon edelleen erittäin skeptinen koko motogp:n suomeen tulonsuhteen. Suomi on kuitenkin niin uskomattoman pieni moottoripyörä markkina. Enkä oikeen usko mihinkään kovin suureen yleisömenestykseen. (Esim vertaa vaikka toissa viikon Lahden mm-kisoihin jossa kisapäivän loppuunmyynti tarkoitti n.35 tuhatta katsojaa.) Kun vertaa että minkalaisia yleisömassoja nuo kisat vetää muissamaissa. (+50 tuhatta ainakin)
Mä en vaan ymmärrä että, miten kymiring voi saada nuita kisoja, jos samoja kisoja havittelee joku aasian kasvava markkina, tai joku keski/etelä-euroopan maa,jossa jo perinteet ja fasilliteetit on kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4554
Sijainti
Salo
Eipä täällä pahemmin MotoGP:n ansiosta uusia pyöriä myydä, jos vanhojenkin pyörien omistamista halutaan Trafin toimesta koko ajan vaikeuttaa. Ensin silvotaan pyörän kate tai lokari pakollisella etukilvellä ja kustannuksina katsastus ja käyttövero...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mä oon edelleen erittäin skeptinen koko motogp:n suomeen tulonsuhteen. Suomi on kuitenkin niin uskomattoman pieni moottoripyörä markkina. Enkä oikeen usko mihinkään kovin suureen yleisömenestykseen. (Esim vertaa vaikka toissa viikon Lahden mm-kisoihin jossa kisapäivän loppuunmyynti tarkoitti n.35 tuhatta katsojaa.) Kun vertaa että minkalaisia yleisömassoja nuo kisat vetää muissamaissa. (+50 tuhatta ainakin)
Öö... siis loppuunmyyntihän tarkoittaa sitä, ettei järjestäjä voi/saa ottaa enempää katsojia, koska kapasiteetti on täysi. Tulijoithan joinakin päivinä olisi ollut enemmänkin.

En tiedä mikä esim. Imatranajon laskennallinen kapasiteetti olisi, mutta kun lippuja viime vuonna alettiin myydä, niitä oli myytävänä 20.000 per päivä. Tämänvuotista en ole vielä tarkistanutkaan, vaikka lipunmyynti on jo alkanut.
Mä en vaan ymmärrä että, miten kymiring voi saada nuita kisoja, jos samoja kisoja havittelee joku aasian kasvava markkina, tai joku keski/etelä-euroopan maa,jossa jo perinteet ja fasilliteetit on kunnossa.
Minä olen ymmärtänyt, että ne kisat on periaatetasolla jo myönnetty, kunhan rata valmistuu. Ymmärsimme me sitä tai emme. En minäkään sitä järin loogisena valintana pidä, mutta en minä hanttiinkaan pistä, jos haluavat tänne tulla.
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Minä olen ymmärtänyt, että ne kisat on periaatetasolla jo myönnetty, kunhan rata valmistuu. Ymmärsimme me sitä tai emme. En minäkään sitä järin loogisena valintana pidä, mutta en minä hanttiinkaan pistä, jos haluavat tänne tulla.
Käsittääkseni kyse on "vain" aiesopimuksesta eli homma ei ole vielä mikään kiveen hakattu. Homma voi vielä ihan hyvin kariutua. Toki jos nuo kerta tänne haluavat tulla kaikesta huolimatta, niin kyllä se mulle käy.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Käsittääkseni kyse on "vain" aiesopimuksesta eli homma ei ole vielä mikään kiveen hakattu. Homma voi vielä ihan hyvin kariutua. Toki jos nuo kerta tänne haluavat tulla kaikesta huolimatta, niin kyllä se mulle käy.
Toki voi kariutua (jos rata ei valmistu), mutta ei tuo minusta aiesopimukselta luettuna vaikuta:
motorsport.com sanoi:
Plans for the track were first unveiled last year, with a view to a place on the MotoGP calendar in 2017, but a deal to join the schedule in 2018 has now been confirmed, subject for the track being homologated.
(lihavointi minun)
https://www.motorsport.com/motogp/news/motogp-signs-agreement-with-finland-for-2018-race-799488/
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9311
Sijainti
Helsinki
Moto Gp ei sittenkään tule Suomeen?

KymiRingille paha pettymys - MotoGP:n saaminen vaakalaudalla

Urheiluuutiset.comin mukaan ei ole selvää, että valmistuva KymiRing saa havittelemansa MotoGP-kilpailun, vaikka sillä asiasta jo esisopimus onkin. Ainakaan vuonna 2018 ei vielä KymiRingillä MotoGP-pyörä pärise.

Sarjaa hallinnoivan Dornan toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta kertoi avausosakilpailun yhteydessä Qatarissa, että ainoa uusi kisaisäntä kaudella 2018 on Thaimaan Buriram.

Vuonna 2019 osakilpailujen määrä noussee 19:stä 20:een. Ehdolla on KymiRingin lisäksi Indonesian Palembang. Jos molemmat hyväksytään mukaan, on jonkun nykyisistä kisaisännistä väistyttävä.

Sivuston tietojen mukaan vaakalaudalla ovat Britannian GP ja USA:n osakilpailu Texasissa. Mahdollista on myös se, että joku Espanjan nykyisistä neljästä osakilpailusta järjestettäisiin vain joka toinen vuosi.
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/kymiringille-paha-pettymys-motogpn-saaminen-vaakalaudalla

Alkuperäinen uutinen: http://www.urheiluuutiset.com/kymiring-saa-odottaa-thaimaa-uutena-kisaisantana-motogp-sarjaan/
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4554
Sijainti
Salo
https://www.facebook.com/moottoriurheilutv/videos/1417383314999660/

Ei tällaista hanketta keskenkään jätetä. Jostakin löytyy sellainen raha, jolla itse rata valmiiksi saatetaan. Eri asia on sitten fasiliteettien, varikkorakennuksen sekä muiden rakennusten ja katsomoiden valmiiksi saattaminen. Sekä alkuperäisten suunnitelmien noudattaminen näiden osalta.
Ei se kesken jää, se on selvä homma. Mutten yhtään ihmettelisi, jos lopullinen pituuskin jäisi vajaaksi massanvaihtoon, pohjiin, päällystykseen ja maisemointiin varattujen litteroiden paukkuessa punaisella. Sitten on jälleen yksi mikkihiiri-rata, jossa lyhyet suorat yhdistävät hitaita neulansilmiä ja koko komeus päällystetty huonolla asfaltilla.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Ei se kesken jää, se on selvä homma. Mutten yhtään ihmettelisi, jos lopullinen pituuskin jäisi vajaaksi massanvaihtoon, pohjiin, päällystykseen ja maisemointiin varattujen litteroiden paukkuessa punaisella. Sitten on jälleen yksi mikkihiiri-rata, jossa lyhyet suorat yhdistävät hitaita neulansilmiä ja koko komeus päällystetty huonolla asfaltilla.
Ei semmosessakaan olisi mitään järkeä, jos se jäisi alle 3 km pitkäksi toi Kymiring.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kun toi Palembang on Kymiringin ohella ehdolla MotoGP:hen, niin missähän vaiheessa mahtaa olla Palembangin radan rakennustyöt? Joskin Indonesiassa talvi ei ole hidastamassa rakennustöitä, toisin kuin Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tais tulla näppäilyvirhe sulla, se on 17,5 miljoonaa. :eek:
Itseasiassa 14 miljoonaa tieverkolle ja radan liitynnöille, 3.5 miljoonaa - ehdollisesna - itse radalle. Valtion rahoituksen ehtona on juridisesti sitovat rahoituskuviot yksityiseltä sektorilta, joilla rata varmasti valmistuu.

En pidätä hengitystäni sitä odotellessa, etenkään kun venäläinen raha ei tule kyseeseen. Kyllä tää kuvio näyttää siltä, että Suomen 1. rata on vielä hetken aikaa pidennetty Botniaring.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4554
Sijainti
Salo
Eli käytännössä vielä kädestä suuhun itse radan osalta. Valtatien liittymästä voi tulla hyväkin tuolla 14 miljoonalla.
 
Ylös