Keissi kuluttajansuojasta

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Näin varmasti. Olettaen että sellainen vielä löytyy *laatikot autoon->poistuu paikalta* :D
No noita nyt ei ole paljoa. Kyllähän esim. luottotiedot käydään aika tarkkaan läpi, kun jälleenmyyjiä valitaan/otetaan. Ja hyvin vähän on pieniä firmoja. Yleensä ovat sitten jonkun ison ketjun kauppiaita tai itse ketjujohtoisia myymälöitä, joissa sitten vakuudet, esim. kauppiaan mennessä perselleen, rahat saa pois.

Lisäksi ketjuissahan yleensä se ketju maksaa laskut, jotka sitten veloittaa edelleen kauppiailtaan, ottaen puolet alennuksista itselleen.:eek:
 

Örfil

Guest
Toisaalta voi olla että jos häiritsee jonkun ison dirikan työpäivää, saa nenänakin puhelimitse ja vitutus sen kuin kasvaa :thumbfh:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Maahantuoja ei ole kauppasuhteessa kuluttajaan......
Moella menee taas onnellisesti sekaisin lait, sopimukset ja oman firman käytännöt. Vai luuletko tosiaan, että kun teidän firma toimii tietyllä tavalla, niin siitä seuraa ko. käytännön olevan laki.

Eduskunta voidaan poistaa tarpeettomana ja antaa Mossen työnantajan säätää lait.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Firmasta riippuen voi tavan kuluttajan olla pirun vaikeaa saada yhteystietoja moisesta. T:nimim. kokemusta on.
Vitut on. Kun soittaa keskukseen esittelee itsensä ja kysyy kuka teillä on teknisenä johtajana, huoltopäällikkönä jne. Ei keskukselle tarvitse soiton syytä esittää. Muistan yhden lafkan noin 30'n vuoden ajalta koko Suomessa, jossa ei henkilön nimeä ole kerrottu. Kun nimen saa niin sitten pyytää yhdistämään.
 

Örfil

Guest
Miksi käyttää moista turhaa välikättä? Eikö Mosse voisi ihan suoraan säätää lait itse?
Ja jsp palkata hoitamaan forumistien takuuasiat :D Maksan ilomielen pienin palkkion jos hoitaa tän mun telsuasian mun puolesta :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jaqqu teki juuri oikein, kun meni tuotteen myynneen liikkeen pakeille.:ahem:
Tosin mun keissi on huono esimerkki, koska kyseinen liike toimii myös Colnagon (ja muutaman muun merkin) maahantuojana..
Sen takia tämä mun keissin selvittelyprosessi on tähän mennessä sujunut niin nopeasti, kun Suomen päässä ei ole ylimääräisiä välikäsiä.
 

Örfil

Guest
Tosin mun keissi on huono esimerkki, koska kyseinen liike toimii myös Colnagon (ja muutaman muun merkin) maahantuojana..
Ahaa, tuttu firma.

Sehän on tämän yhden Armonkallion jässin liike joka tuo maahan tuota Eau De Colnagoa, Lasolia ja muita vähemmän sivistyneitä korvikkeita :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toisaalta voi olla että jos häiritsee jonkun ison dirikan työpäivää, saa nenänakin puhelimitse ja vitutus sen kuin kasvaa :thumbfh:
Onhan se aina mahdollista, mutta jokseenkin epätodennäköistä.

Aloitat keskustelun: Jussi täällä päivää, asia koskee tuotteidenne laatua, olisiko teillä pieni hetki aikaa. Jos kertoo olevansa palaverissa, niin kysäisee milloin vapaudut.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Moella menee taas onnellisesti sekaisin lait, sopimukset ja oman firman käytännöt. Vai luuletko tosiaan, että kun teidän firma toimii tietyllä tavalla, niin siitä seuraa ko. käytännön olevan laki.

Eduskunta voidaan poistaa tarpeettomana ja antaa Mossen työnantajan säätää lait.
Sä nyt voit lässyttää ihan mitä haluat ja mitä sylki suuhun tuo kuten yleensä, mutta asia on niin, että me jouduimme muuttamaan käytäntöä lain mukaiseksi, kun tuli riitatapaus. Ja silloin juuri tuli tämä kauppasuhdekeissi esille.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sä nyt voit lässyttää ihan mitä haluat ja mitä sylki suuhun tuo kuten yleensä, mutta asia on niin, että me jouduimme muuttamaan käytäntöä lain mukaiseksi, kun tuli riitatapaus. Ja silloin juuri tuli tämä kauppasuhdekeissi esille.
Sä oot taas vaihteksi sekaisin kuin käkikello, puurot ja aidanseipäät menee iloisesti sekaisin. On totta että maahantuoja ja kuluttaja eivät voi keskenään tehdä kolmatta osapuolta, esimerkiksi kauppaa sitovia sopimusta. Jos kuluttaja hoitaa asian suoraan maahantuojan kanssa, sopimus asian eli reklamaation ratkaisemiseksi on heidän välinen, eikä millään muotoa sidon jälleenmyyjää. Kuitenkin maahantuojan ja kuluttajan keskenään sopima ratkaisu on täysin pitävä. Toisaalta, koska se ei sido kauppaa, niin kuluttaja voi tietysti esittää vaatimuksia jälleenmyyjälle tai kauppa kieltäytyä noudattamasta maahantuojan ja kuluttajan välistä sopimusta.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sä oot taas vaihteksi sekaisin kuin käkikello, puurot ja aidanseipäät menee iloisesti sekaisin. On totta että maahantuoja ja kuluttaja eivät voi keskenään tehdä kolmatta osapuolta, esimerkiksi kauppaa sitovia sopimusta. Jos kuluttaja hoitaa asian suoraan maahantuojan kanssa, sopimus asian eli reklamaation ratkaisemiseksi on heidän välinen, eikä millään muotoa sidon jälleenmyyjää. Kuitenkin maahantuojan ja kuluttajan keskenään sopima ratkaisu on täysin pitävä. Toisaalta, koska se ei sido kauppaa, niin kuluttaja voi tietysti esittää vaatimuksia jälleenmyyjälle tai kauppa kieltäytyä noudattamasta maahantuojan ja kuluttajan välistä sopimusta.
Mistä se maahantuoja/valmistaja tietää, mitä jämy on asiakkaalle luvannut?

Esim. jokin tuote on tarkoitettu vain sisäkäyttöön, mutta jämy toteaa, että voi sitä käyttää ulkonakin. Sitten kuluttaja soittaa pultti kuumana maahantuojalle, ettei teidän energiasäästölamppu kestänyt ulkokäyttöä. Kuka vastaa? Harjakainen, totta kai!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mistä se maahantuoja/valmistaja tietää, mitä jämy on asiakkaalle luvannut?
Eipä mistään. Eikä jälleenmyyjän lupaukset sido maahantuojaa, mikäli ei ole jälleenmyyjälle virheellistä tietoa antanut.
 
Ylös