No noita nyt ei ole paljoa. Kyllähän esim. luottotiedot käydään aika tarkkaan läpi, kun jälleenmyyjiä valitaan/otetaan. Ja hyvin vähän on pieniä firmoja. Yleensä ovat sitten jonkun ison ketjun kauppiaita tai itse ketjujohtoisia myymälöitä, joissa sitten vakuudet, esim. kauppiaan mennessä perselleen, rahat saa pois.Näin varmasti. Olettaen että sellainen vielä löytyy *laatikot autoon->poistuu paikalta*
Jarnan aiheen voisi nyt täsmentääVaikuttaa hyvältä jarnalta nyt kyllä!
Firmasta riippuen voi tavan kuluttajan olla pirun vaikeaa saada yhteystietoja moisesta. T:nimim. kokemusta on.Kannattaa, itse lähestyisin suoraan maahantuojaa ja siellä johtotason henkilöä.
Moella menee taas onnellisesti sekaisin lait, sopimukset ja oman firman käytännöt. Vai luuletko tosiaan, että kun teidän firma toimii tietyllä tavalla, niin siitä seuraa ko. käytännön olevan laki.Maahantuoja ei ole kauppasuhteessa kuluttajaan......
Jahas, näytäppäs sitten se lakipykälä kiitos.Ole vaan, mutta näin sanoo laki.
Vitut on. Kun soittaa keskukseen esittelee itsensä ja kysyy kuka teillä on teknisenä johtajana, huoltopäällikkönä jne. Ei keskukselle tarvitse soiton syytä esittää. Muistan yhden lafkan noin 30'n vuoden ajalta koko Suomessa, jossa ei henkilön nimeä ole kerrottu. Kun nimen saa niin sitten pyytää yhdistämään.Firmasta riippuen voi tavan kuluttajan olla pirun vaikeaa saada yhteystietoja moisesta. T:nimim. kokemusta on.
Miksi käyttää moista turhaa välikättä? Eikö Mosse voisi ihan suoraan säätää lait itse?Eduskunta voidaan poistaa tarpeettomana ja antaa Mossen työnantajan säätää lait.
Ja jsp palkata hoitamaan forumistien takuuasiat Maksan ilomielen pienin palkkion jos hoitaa tän mun telsuasian mun puolesta :ahem:Miksi käyttää moista turhaa välikättä? Eikö Mosse voisi ihan suoraan säätää lait itse?
Tosin mun keissi on huono esimerkki, koska kyseinen liike toimii myös Colnagon (ja muutaman muun merkin) maahantuojana..Jaqqu teki juuri oikein, kun meni tuotteen myynneen liikkeen pakeille.:ahem:
Ahaa, tuttu firma.Tosin mun keissi on huono esimerkki, koska kyseinen liike toimii myös Colnagon (ja muutaman muun merkin) maahantuojana..
Onhan se aina mahdollista, mutta jokseenkin epätodennäköistä.Toisaalta voi olla että jos häiritsee jonkun ison dirikan työpäivää, saa nenänakin puhelimitse ja vitutus sen kuin kasvaa :thumbfh:
Sä nyt voit lässyttää ihan mitä haluat ja mitä sylki suuhun tuo kuten yleensä, mutta asia on niin, että me jouduimme muuttamaan käytäntöä lain mukaiseksi, kun tuli riitatapaus. Ja silloin juuri tuli tämä kauppasuhdekeissi esille.Moella menee taas onnellisesti sekaisin lait, sopimukset ja oman firman käytännöt. Vai luuletko tosiaan, että kun teidän firma toimii tietyllä tavalla, niin siitä seuraa ko. käytännön olevan laki.
Eduskunta voidaan poistaa tarpeettomana ja antaa Mossen työnantajan säätää lait.
Sä oot taas vaihteksi sekaisin kuin käkikello, puurot ja aidanseipäät menee iloisesti sekaisin. On totta että maahantuoja ja kuluttaja eivät voi keskenään tehdä kolmatta osapuolta, esimerkiksi kauppaa sitovia sopimusta. Jos kuluttaja hoitaa asian suoraan maahantuojan kanssa, sopimus asian eli reklamaation ratkaisemiseksi on heidän välinen, eikä millään muotoa sidon jälleenmyyjää. Kuitenkin maahantuojan ja kuluttajan keskenään sopima ratkaisu on täysin pitävä. Toisaalta, koska se ei sido kauppaa, niin kuluttaja voi tietysti esittää vaatimuksia jälleenmyyjälle tai kauppa kieltäytyä noudattamasta maahantuojan ja kuluttajan välistä sopimusta.Sä nyt voit lässyttää ihan mitä haluat ja mitä sylki suuhun tuo kuten yleensä, mutta asia on niin, että me jouduimme muuttamaan käytäntöä lain mukaiseksi, kun tuli riitatapaus. Ja silloin juuri tuli tämä kauppasuhdekeissi esille.
Mistä se maahantuoja/valmistaja tietää, mitä jämy on asiakkaalle luvannut?Sä oot taas vaihteksi sekaisin kuin käkikello, puurot ja aidanseipäät menee iloisesti sekaisin. On totta että maahantuoja ja kuluttaja eivät voi keskenään tehdä kolmatta osapuolta, esimerkiksi kauppaa sitovia sopimusta. Jos kuluttaja hoitaa asian suoraan maahantuojan kanssa, sopimus asian eli reklamaation ratkaisemiseksi on heidän välinen, eikä millään muotoa sidon jälleenmyyjää. Kuitenkin maahantuojan ja kuluttajan keskenään sopima ratkaisu on täysin pitävä. Toisaalta, koska se ei sido kauppaa, niin kuluttaja voi tietysti esittää vaatimuksia jälleenmyyjälle tai kauppa kieltäytyä noudattamasta maahantuojan ja kuluttajan välistä sopimusta.
Keskus?Kuka vastaa?
Eipä mistään. Eikä jälleenmyyjän lupaukset sido maahantuojaa, mikäli ei ole jälleenmyyjälle virheellistä tietoa antanut.Mistä se maahantuoja/valmistaja tietää, mitä jämy on asiakkaalle luvannut?