Punainen
Well-known member
- Liittynyt
- 4.2.2002
- Viestit
- 713
Loistava kisa tai vähintäänkin erittäin hyvä.
Pidin parempana kuin Malesian vastaavaa, koska avattava takasiipi ei tällä kertaa tehnyt ohittamisesta keinotekoisesti yhtä helppoa. En ole nähnyt vielä mitään varsinaista hyötyä tästä järjestelmästä kilpailujen parantamisessa. Malesian ja Kiinan rataprofiileilla ohittaminen olisi ollut mahdollista ilman avattavaa siipeäkin. Annan rauhassa kuitenkin vielä tekniikalle mahdollisuuden todistaa toimivuutensa muunkin tyyppisillä radoilla.
Kerssin merkitys on mielestäni toistaiseksi positiivinen, mutta hieman yllättäen tämäkin johtuu ainoastaan siitä, että muuten niin ylivoimaiselta tuntuva Red Bull kärsii sen epäluotettavasta toiminnasta. Jos kaikilla olisi toimiva kers -järjestelmä, olisi sen vaikutus plus miinus nolla eli ainoastaan täysin turhaa rahan haaskausta. Oletan siis että kerssit ovat pitkässä juoksussa ominaisuuksiltaan niin samantasoisia kaikilla niitä käyttävillä talleilla.
Kiitos kilpailujen viihdearvon noususta kuuluu lähes täysin Pirellille. Nyt renkaiden toiminta ja tallien kyky valita toimivat varikkostrategiat ratkaisee lopputuloksen suht tasa vahvojen tallien suhteen. Toivottavasti tallit eivät oppisi käyttämään renkaita parhaalla mahdollisella tavalla, koska se saattaa vähentää tätä kohellusta, joka aiheuttaa paljon hienoa viihdettä radalla. Jo Malesian kisan päätyttyä olin valmis toteamaan, että jos sama kisa aloitettaisiin heti alusta samoissa olosuhteissa käytössä olevan tiedon vain lisääntyessä, olisi tallit ajaneet paljon lähemmäs optimaalisilla strategioilla. Sama olisi varmasti Kiinan osaltakin tapahtunut. Vettel ja Ferrarit olisivat varmasti ajaneet kolmella stopilla ja saavuttaneet paremman tai vähintään yhtähyvän lopputuloksen. Samoin Rosberg olisi varmaan säätänyt tehoja tasaisemmin kisan lävitse ettei tarvitse lopussa laskea tehoja liian alas.
Rangaistus linja ärsyttää: Onko kellään tietoa siitä Massan varikolta poistumis tilanteesta vielä? Heindfeld (vaikka hänestä pidänkin kuljettajana) leikkasi mielestäni Pereziltä etusiiven, kun sulki oven vaikka Perez oli jo rinnalla. Selkeä penaltin paikka mun oman linjani mukaan.
Pidin parempana kuin Malesian vastaavaa, koska avattava takasiipi ei tällä kertaa tehnyt ohittamisesta keinotekoisesti yhtä helppoa. En ole nähnyt vielä mitään varsinaista hyötyä tästä järjestelmästä kilpailujen parantamisessa. Malesian ja Kiinan rataprofiileilla ohittaminen olisi ollut mahdollista ilman avattavaa siipeäkin. Annan rauhassa kuitenkin vielä tekniikalle mahdollisuuden todistaa toimivuutensa muunkin tyyppisillä radoilla.
Kerssin merkitys on mielestäni toistaiseksi positiivinen, mutta hieman yllättäen tämäkin johtuu ainoastaan siitä, että muuten niin ylivoimaiselta tuntuva Red Bull kärsii sen epäluotettavasta toiminnasta. Jos kaikilla olisi toimiva kers -järjestelmä, olisi sen vaikutus plus miinus nolla eli ainoastaan täysin turhaa rahan haaskausta. Oletan siis että kerssit ovat pitkässä juoksussa ominaisuuksiltaan niin samantasoisia kaikilla niitä käyttävillä talleilla.
Kiitos kilpailujen viihdearvon noususta kuuluu lähes täysin Pirellille. Nyt renkaiden toiminta ja tallien kyky valita toimivat varikkostrategiat ratkaisee lopputuloksen suht tasa vahvojen tallien suhteen. Toivottavasti tallit eivät oppisi käyttämään renkaita parhaalla mahdollisella tavalla, koska se saattaa vähentää tätä kohellusta, joka aiheuttaa paljon hienoa viihdettä radalla. Jo Malesian kisan päätyttyä olin valmis toteamaan, että jos sama kisa aloitettaisiin heti alusta samoissa olosuhteissa käytössä olevan tiedon vain lisääntyessä, olisi tallit ajaneet paljon lähemmäs optimaalisilla strategioilla. Sama olisi varmasti Kiinan osaltakin tapahtunut. Vettel ja Ferrarit olisivat varmasti ajaneet kolmella stopilla ja saavuttaneet paremman tai vähintään yhtähyvän lopputuloksen. Samoin Rosberg olisi varmaan säätänyt tehoja tasaisemmin kisan lävitse ettei tarvitse lopussa laskea tehoja liian alas.
Rangaistus linja ärsyttää: Onko kellään tietoa siitä Massan varikolta poistumis tilanteesta vielä? Heindfeld (vaikka hänestä pidänkin kuljettajana) leikkasi mielestäni Pereziltä etusiiven, kun sulki oven vaikka Perez oli jo rinnalla. Selkeä penaltin paikka mun oman linjani mukaan.