Julkinen liikenne

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Juurikin noin. Konnarilla ei käsittääkseni ole poliisin oikeuksia. Tuohan on selvä anastus, viedä toisen matkalaukku jonnekkin ties minne. Ja alkaa vielä uhkailla lisälaskuilla :rolleyes:
Konnarilla on oikeus poistaa matkustaja ja matkatavarat junasta. Oikeus päättäkööt voiko konnari viedä matkalaukun toisaalle ennen sen poistamista junasta. Lisälaskulla uhkaaminen on laillinen uhkaus.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Oliko rahaa? Kortilla katetta? tms. Sinällään mielenkiintoista että VR otti käyttäjältä rahat eikä antanut mitään vastineeksi. Lisäksi vei vielä tavaratkin.
Asiakas olisi voinut jäädä selvittämään asiaa lipunmyyntiin, eikä juosta junaan.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Asiakas olisi voinut jäädä selvittämään asiaa lipunmyyntiin, eikä juosta junaan.
Olikos siis sittenkin asiakkaan vika, että hän ei saanut lippua vaikka maksoi sen? Olisiko kenties VR maksanut asiakkaalle taksin seuraavalle asemalle tai ihan perille asti, jos asiakas olisi tuonut lipunmyyntiin tositteen siitä, että maksu oli hyväksytty niin kuin maksupääte ilmoitti. Asiastahan ei selvinnyt, että saiko asiakas maksusta kuitin, joka tulee maksupäätteestä, vai menikö todellakin koko systeemi asiakkaasta johtuen pimeäksi. Mikä ei tietysti VR:n systeemeistä puhuttaessa olisi mitenkään ihmeellistä :rolleyes:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Jopa on yhteen tapaukseen onnistuttu ymppäämään pelisilmätöntä porukkaa oikein urakalla.

Suuresti ihmetyttää tutkijan omituinen käytös, jos kerran erittäin tärkeä möötte oli vaakalaudalla. En minä ainakaan ryhdy kokeilemaan asiakaspalvelun rajoja moisessa tilanteessa. Hymyä naamalle ja vahingot minimoiden tarvittavat tiedot asianosaisilta ja myöhemmin setvitään.

Jos on aikaa ja haluan viihdyttää itseäni, niin asia on toinen.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Asiakas olisi voinut jäädä selvittämään asiaa lipunmyyntiin, eikä juosta junaan.
Varmasti olisi voinut, mutta oisko se ollut järkevää. Varmasti jokainen VR:n työntekijä tiesi tilanteen "Lipunmyynti ei toimi kuin Strömsössä", joten jonkinmoista pelisilmää olisi voinut odottaa.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Varmasti olisi voinut, mutta oisko se ollut järkevää. Varmasti jokainen VR:n työntekijä tiesi tilanteen "Lipunmyynti ei toimi kuin Strömsössä", joten jonkinmoista pelisilmää olisi voinut odottaa.
Ja sielläkin oli just askartelu tunti menossa :D
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Tosta jutusta mulle ei oikein selvinny kuka sille lipunmyynnin esimiehelle vakuutti rahojen lähteneen. Ilmeisesti se lipunmyyjä, ei asiakas? Miksei sitä voinut uskoa, tuskimpa lipunmyyjillä on tapana auttaa asiakkaita matkustamaan pummilla. Konnari saatto hyvinkin toimia ohjeitten mukaan, mutta jos toi tyyppi toimi ohjeitten mukaan niin siinä on jo aika oudot ohjeet.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Olikos siis sittenkin asiakkaan vika, että hän ei saanut lippua vaikka maksoi sen? Olisiko kenties VR maksanut asiakkaalle taksin seuraavalle asemalle tai ihan perille asti, jos asiakas olisi tuonut lipunmyyntiin tositteen siitä, että maksu oli hyväksytty niin kuin maksupääte ilmoitti.

Asiastahan ei selvinnyt, että saiko asiakas maksusta kuitin, joka tulee maksupäätteestä, vai menikö todellakin koko systeemi asiakkaasta johtuen pimeäksi. Mikä ei tietysti VR:n systeemeistä puhuttaessa olisi mitenkään ihmeellistä :rolleyes:
Ei ja tuskin. Se että VR:n systeemit kusee ei oikeuta matkustamaan liputta. Sen sijaan VR on velvollinen korvamaan menetetyn lipun hinnan. Elämässä paljon tapahtuu paskoja juttuja. Osa vituttaa ihan suunnattomasti. Kukaan vaan ei ole velvollinen korvaamaan menetettyä aikaa tai vitutusta ellei siitä erikseen sovita.

Tutkija olisi voinut matkustaa aikaisemmalla junalla. Ei matkustanut. Tutkija olisi voinut ostaa lipun ennakkoon. Ei ostanut. Tutkija olisi voinut tulla aikaisemmin paikalle, jolloin olisi ollut aikaa selvittää asia. Ei tullut.
Tutkija olisi voinut jäädä selvittämään asiaa. Ei jäänyt. Tutkija olisi voinut ostaa lipun junasta. Ei ostanut. Sen sijaan päätyi viemään asian niin pitkälle että poliisit jouduttiin kutsumaan paikalle. Se että on moraalisesti oikeassa ei tarkoita että omistaa junalipun.

Itse olen kärsinyt VR:n mokista useamman kerran. Olen reklamoinut. Olen saanut rahani takaisin. Ei sen kummempaa. Ei tarvinnut kutsua poliiseja. Ei kertaakaan heitetty junasta ulos.

Kyllä se pitää ymmärtää että jos hoitaa kaken viime tinkaan niin ongelmien sattuessa ei välttämättä ehdi perille ajoissa. Sillä ei ole väliä vaikka ongelma ei johtuisi henkilöstä itsestään. VR:n tuntien olisi ehkä jopa voinut olettaa että ongelmia tulee. Lentokentällä työskennellessäni törmäsin usein tilanteisiin jossa matkustajat tulivat myöhässä paikalle ja sitten syyttivät kaikkia muita siitä että tuli kiire koneeseen/myöhästyivät. Toiset ihmiset vain olettavat että maailma pyörii heidän ympärillään ja että aina pitää tehdä poikkeuksia.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tosta jutusta mulle ei oikein selvinny kuka sille lipunmyynnin esimiehelle vakuutti rahojen lähteneen. Ilmeisesti se lipunmyyjä, ei asiakas? Miksei sitä voinut uskoa, tuskimpa lipunmyyjillä on tapana auttaa asiakkaita matkustamaan pummilla. Konnari saatto hyvinkin toimia ohjeitten mukaan, mutta jos toi tyyppi toimi ohjeitten mukaan niin siinä on jo aika oudot ohjeet.
Tai miksi Konnarin ensimmäinen oletus oli "Ostat lipun, tai", miksi ei voinut selvittää asiaa (soittaa lipunmyyntiin, oliko tämmönen case - no tuskin oli aikaa).

Kaiken kaikkiaan tässä näkyy Suomalainen "palveluasenne", asiakas on väärässä. Jonka valitettavan moni asiakaskin Suomessa hyväksyy.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ei ja tuskin. Se että VR:n systeemit kusee ei oikeuta matkustamaan liputta. Sen sijaan VR on velvollinen korvamaan menetetyn lipun hinnan. Elämässä paljon tapahtuu paskoja juttuja. Osa vituttaa ihan suunnattomasti. Kukaan vaan ei ole velvollinen korvaamaan menetettyä aikaa tai vitutusta ellei siitä erikseen sovita.

Tutkija olisi voinut matkustaa aikaisemmalla junalla. Ei matkustanut. Tutkija olisi voinut ostaa lipun ennakkoon. Ei ostanut. Tutkija olisi voinut tulla aikaisemmin paikalle, jolloin olisi ollut aikaa selvittää asia. Ei tullut.
Tutkija olisi voinut jäädä selvittämään asiaa. Ei jäänyt. Tutkija olisi voinut ostaa lipun junasta. Ei ostanut. Sen sijaan päätyi viemään asian niin pitkälle että poliisit jouduttiin kutsumaan paikalle. Se että on moraalisesti oikeassa ei tarkoita että omistaa junalipun.

Itse olen kärsinyt VR:n mokista useamman kerran. Olen reklamoinut. Olen saanut rahani takaisin. Ei sen kummempaa. Ei tarvinnut kutsua poliiseja. Ei kertaakaan heitetty junasta ulos.

Kyllä se pitää ymmärtää että jos hoitaa kaken viime tinkaan niin ongelmien sattuessa ei välttämättä ehdi perille ajoissa. Sillä ei ole väliä vaikka ongelma ei johtuisi henkilöstä itsestään. VR:n tuntien olisi ehkä jopa voinut olettaa että ongelmia tulee. Lentokentällä työskennellessäni törmäsin usein tilanteisiin jossa matkustajat tulivat myöhässä paikalle ja sitten syyttivät kaikkia muita siitä että tuli kiire koneeseen/myöhästyivät. Toiset ihmiset vain olettavat että maailma pyörii heidän ympärillään ja että aina pitää tehdä poikkeuksia.
:nope:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tai miksi Konnarin ensimmäinen oletus oli "Ostat lipun, tai", miksi ei voinut selvittää asiaa (soittaa lipunmyyntiin, oliko tämmönen case - no tuskin oli aikaa).

Kaiken kaikkiaan tässä näkyy Suomalainen "palveluasenne", asiakas on väärässä. Jonka valitettavan moni asiakaskin Suomessa hyväksyy.
No siis juna täynnä matkustajia ja todennäköisesti liian vähän henkilökuntaa. Osa matkustajista yrittää matkustaa pummilla. Eiköhän noi konnarit ole kuullu noi samat selitykset noin 1000 kertaa aikaisemmin. Pitäisi muun työn ohessa vielä alkaa soittelemaan lipunmyyntiin. Kaikki olisivat päässeet helpommalla kun tutkija olisi ostanut lipun.

Sitä paitsi tässä on kuultu vain yhden puolen versio. Todennäköisesti matkustajakin on voinut ylimielisesti selittää "No en varmasti osta toista lippua kun kerta yhdestä jo maksoin". Sitten on helppo aina pistää asiakaspalvelijan piikkiin kun ei tehdäkään joka kerta poikkeuksen poikkeusta.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
No siis juna täynnä matkustajia ja todennäköisesti liian vähän henkilökuntaa. Osa matkustajista yrittää matkustaa pummilla. Eiköhän noi konnarit ole kuullu noi samat selitykset noin 1000 kertaa aikaisemmin. Pitäisi muun työn ohessa vielä alkaa soittelemaan lipunmyyntiin. Kaikki olisivat päässeet helpommalla kun tutkija olisi ostanut lipun.
Mikä näistä on asiakkaan ongelma.

Edelleen pointti on:
Asiakas maksoi lipun, jolloin hänellä on oikeus saada siihen liittyvä palvelu vastineeksi. On VR:n ongelma huolehtia että he ymmärtävät näkevät ko. maksun tapahtuneeksi.

Edelleen, asiakaspalveluasenteella varustettu konnari ois voinut vähän joustaa, eikä heittää asiakasta ulos ja kutsua poliiseja. Mutta ei.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kylläpä taas kallista internetkaistaa kuluu kun jaskues quottaa ketjun pisimmän viestin ja lisää loppuun randomilla hymiön. Ei mitään annettavaa itse keskusteluun, kunhan polittisen katsomuksensa mukaisesti vain luulee pätevänsä vaikka onkin vain älykkään keskustelun haitake. Kikkeli pylly ällöläölöääöläöä. Kohta haen kahvia hähähäh. Mun mielestä köndynktoori oli junassa, ja poliisit Maijassa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Jopa on yhteen tapaukseen onnistuttu ymppäämään pelisilmätöntä porukkaa oikein urakalla.

Suuresti ihmetyttää tutkijan omituinen käytös, jos kerran erittäin tärkeä möötte oli vaakalaudalla. En minä ainakaan ryhdy kokeilemaan asiakaspalvelun rajoja moisessa tilanteessa. Hymyä naamalle ja vahingot minimoiden tarvittavat tiedot asianosaisilta ja myöhemmin setvitään.

Jos on aikaa ja haluan viihdyttää itseäni, niin asia on toinen.
Meinaatko, että ihmisten pitää aina ja vastaisen varalle kantaa mukanaan tai pitää katetta useammankin lipun varalle jos sattuu laitteet pimenemään? Kyllä tuossa keski-ikäinen nainen, helposti hämmentyy kun konduktööri alkaa ulosheitolla uhkailemaan.

Ei ja tuskin. Se että VR:n systeemit kusee ei oikeuta matkustamaan liputta. Sen sijaan VR on velvollinen korvamaan menetetyn lipun hinnan. Elämässä paljon tapahtuu paskoja juttuja. Osa vituttaa ihan suunnattomasti. Kukaan vaan ei ole velvollinen korvaamaan menetettyä aikaa tai vitutusta ellei siitä erikseen sovita.

Tutkija olisi voinut matkustaa aikaisemmalla junalla. Ei matkustanut. Tutkija olisi voinut ostaa lipun ennakkoon. Ei ostanut. Tutkija olisi voinut tulla aikaisemmin paikalle, jolloin olisi ollut aikaa selvittää asia. Ei tullut.
Tutkija olisi voinut jäädä selvittämään asiaa. Ei jäänyt. Tutkija olisi voinut ostaa lipun junasta. Ei ostanut. Sen sijaan päätyi viemään asian niin pitkälle että poliisit jouduttiin kutsumaan paikalle. Se että on moraalisesti oikeassa ei tarkoita että omistaa junalipun.

Itse olen kärsinyt VR:n mokista useamman kerran. Olen reklamoinut. Olen saanut rahani takaisin. Ei sen kummempaa. Ei tarvinnut kutsua poliiseja. Ei kertaakaan heitetty junasta ulos.

Kyllä se pitää ymmärtää että jos hoitaa kaken viime tinkaan niin ongelmien sattuessa ei välttämättä ehdi perille ajoissa. Sillä ei ole väliä vaikka ongelma ei johtuisi henkilöstä itsestään. VR:n tuntien olisi ehkä jopa voinut olettaa että ongelmia tulee. Lentokentällä työskennellessäni törmäsin usein tilanteisiin jossa matkustajat tulivat myöhässä paikalle ja sitten syyttivät kaikkia muita siitä että tuli kiire koneeseen/myöhästyivät. Toiset ihmiset vain olettavat että maailma pyörii heidän ympärillään ja että aina pitää tehdä poikkeuksia.
Ja oltsu meinaa, että matkustajien pitäisi ottaa aina se edellinen juna? Mistä tiedät, että tällä asiakkaalla olisi ollut siihen mahdollisuus? Ja rätnääppä kuule se niin tajuat miten kalliiksi tulee jos töihin ja tapaamisiin aletaan kulkea varmuuden vuoksi tuntia-kahta aiemmin. Työajalla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Olikos siis sittenkin asiakkaan vika, että hän ei saanut lippua vaikka maksoi sen? Olisiko kenties VR maksanut asiakkaalle taksin seuraavalle asemalle tai ihan perille asti, jos asiakas olisi tuonut lipunmyyntiin tositteen siitä, että maksu oli hyväksytty niin kuin maksupääte ilmoitti.
Se tuskin on asiakkaan velvollisuus alkaa hankkimaan todisteita maksun pätevyydestä siinä tilanteessa kun tilanne on päällänsä. Jos asiakkaalla olisi VR:n palveluasenne, se lähettäisi VR:lle laskun aiheutuneesta vaivannäöstä, ansionmenetyksestä ja mielipahasta :D

Paitsi että se on VR jonka pitäisi palvella eikä asiakas.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mikä näistä on asiakkaan ongelma.

Edelleen pointti on:
Asiakas maksoi lipun, jolloin hänellä on oikeus saada siihen liittyvä palvelu vastineeksi. On VR:n ongelma huolehtia että he ymmärtävät näkevät ko. maksun tapahtuneeksi.
Asiakas maksoi lipun, jolloin hänellä on oikeus saada siihen liittyvä palvelu tai rahansa takaisin.

Edelleen, asiakaspalveluasenteella varustettu konnari ois voinut vähän joustaa, eikä heittää asiakasta ulos ja kutsua poliiseja. Mutta ei.
Kuka tahansa asiakaspalveluammatissa työskenneelleestä tietää että voit sen 999 kertaa tuhannesta joustaa ja sitten kun kerran teet asiat niin kuin pitääkin niin nousee ihan helvetinmoinen haloo. Miksi se on aina sen asiakaspalvelijan joustettava? Mistä lähtien sääntöjen noudattaminen on ollut väärin ja noudattamatta jättäminen oikein?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Seeee olis voinu henkilö lipunmyyntitiskillä ottaa asiakkaalta yhteystiedot ja kirjoittaa käsin matkalipun. Jos maksua ei olisikaan mennyt kortilta, niin sitten olisivat lähettäneet laskun asiakkaalle jälkikäteen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Asiakas maksoi lipun, jolloin hänellä on oikeus saada siihen liittyvä palvelu tai rahansa takaisin.


Kuka tahansa asiakaspalveluammatissa työskenneelleestä tietää että voit sen 999 kertaa tuhannesta joustaa ja sitten kun kerran teet asiat niin kuin pitääkin niin nousee ihan helvetinmoinen haloo. Miksi se on aina sen asiakaspalvelijan joustettava? Mistä lähtien sääntöjen noudattaminen on ollut väärin ja noudattamatta jättäminen oikein?
:idea:

Öö... Koska se on asiakaspalvelija?
 
Ylös