Julkinen liikenne

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Totta. Tosiaan niin kuin aiemmin sanoin niin on johdossa toi syy. Ei työntekijöissä. Tuntuu että on niin päin hemmettiä johdettu firma niin kuin noi valtion firmat yleensäkin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Totta. Tosiaan niin kuin aiemmin sanoin niin on johdossa toi syy. Ei työntekijöissä. Tuntuu että on niin päin hemmettiä johdettu firma niin kuin noi valtion firmat yleensäkin.
Niin ja pahinta on, että asiakkaatkin on valtion kansalaisia! Perkele!
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Niin ja pahinta on, että asiakkaatkin on valtion kansalaisia! Perkele!
Asiakkaat ovat kansalaisia. Kansalaiset ovat omistajia. Eli tästä voidaan päätellä että suomalaiset haluavat paskaa palvelua ja kalliita hintoja. MOT.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
VR:llä kansalainen kiusaa toista kansalaista. Koko pulju pitäisi yksityistää niin tilanne olisi päinvastoin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Vaikka toi NATO vois pommittaa vähä VeeäRräää. Oppisivat!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tästä tuli hiukan semmonen hellanlettas-fiilis:

Kun olemme jutelleet henkilökunnan kanssa, he kertovat olleensa aivan normaalin asiallisia ja ystävällisiä
Jos näin ei olis ollu, niin TOTTAKAI henkilökonta olis ilmoittanut kohdelleensa asiakasta ylimielisellä haistapaska-asenteella :rolleyes:

En tiedä olivatko ystävällisiä vaiko eivät eikä se ole asian pointtikaan vaan se, että aikuinen ihminen, ja vieläpä tuossa asemassa oleva, edes kehtaa tommosta lehdistölle kertoa jonkunmoisena puolustuksena :eek::nope::thumbdown

...mutta oon kyllä edelleenkin sitä mieltä, että mamman olis vaan suosiolla kannattanu se lippu siellä junassa ostaa, etenkin jos ihan oikeesti oli olevinaan kiire jonnekin :frank:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Henkilökunnan palveluasenne tuntuu uutisten perusteella olevan, että junat pysyisivät paremmin aikataulussa tyhjinä. "Äh, taas asiakas, ymmärtäisivät jo pysyä poissa."
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Käsittämätöntä tuon konduktöörin toiminta. Ei se nyt yhteen liputtomaan mummeliin voi kok VR kaatua.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Olen samaa mieltä, että asian olisi voinut hoitaa paremminkin.

Olisi varmaan ihan hyväksi ihmisille saada kuulla myös tarinoita konduktöörien arjesta. Itse olen kuullut ensikäden tarinaa ja se on melkonen viidakko. Voin hyvin ymmärtää, että ihan jokaista liputonta ei pystytä palvelemaan ohjeistuksen ulkopuolelta.

Muuten, jokainen lippua tarkastava tai sitä myyvä henkilö junassa ei ole suinkaan konduktööri. Nykyään on ihan lipputoopeja ja heillä ei ole junassa muuta tehtävää tai vastuuta. Konduktöörillähän on isotkin vastuut ja velvollisuudet junasta ja monasti konnari voisikin tilanteen ratkaista maalaisjärjellä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Käsittämätöntä tuon konduktöörin toiminta. Ei se nyt yhteen liputtomaan mummeliin voi kok VR kaatua.
Kävin tuossa edellisenä iltana VR verkkokaupassa katselmassa paljonko lipun hiinat olisivat olleet pohjoseen mentäessä. Vittu. Ihan käsittämätöntä kuraa koko systeemi. Milläköhän sivustolla, joka on tehty 2010 luvulla, ei kalenteri osaa laitta automaatisesti paluupäivää myöhäisemmäksi kuin lähtöpäivä ????
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Kävin tuossa edellisenä iltana VR verkkokaupassa katselmassa paljonko lipun hiinat olisivat olleet pohjoseen mentäessä. Vittu. Ihan käsittämätöntä kuraa koko systeemi. Milläköhän sivustolla, joka on tehty 2010 luvulla, ei kalenteri osaa laitta automaatisesti paluupäivää myöhäisemmäksi kuin lähtöpäivä ????
Itse koitin tuossa muutama päivä sitten katsella autojunien hintoja. Ei muuten onnistunut, jotain virhettä pukkas.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102114616277_uu.shtml

VR:n lippu-uudistuksen myötä ihmiset ovat joutuneet eriarvoiseen asemaan. Lippunsa junasta ostava joutuu maksamaan viiden euron lisämaksun. Ilman tulostinta tai älypuhelinta ei lippua voi lisämaksutta saada, ellei matkareitti kulje R-kioskin tai muun lipunmyyntipisteen kautta.

Kuluttajaliitto pitää lisämaksua kohtuuttomana, sillä kaikilla ei ole tarvittavia laitteita lipun ostamiseen etukäteen. Varsinkaan monilla lapsilla ja vanhuksilla ei esimerkiksi ole VR:n vaatimukset täyttävää älypuhelinta.

Tilastokeskuksen kuluttajabarometrin mukaan tietokoneen omistaa 88 prosenttia suomalaisista. Älypuhelin löytyy vain joka kolmannelta.
Junasta ostetusta lipusta on joutunut maksamaan ennenkin lisämaksun. Myös ennen tätä lippu-uudistusta. Se koski ihan kaikkia, myös nuoria, lapsia, vanhuksia, aikuisia, vammaisia, opiskelijoita, maahanmuuttajia, älypuhelimen omistajia, tietokoneen omistajia, tietokoneettomia, kirjastossa tietokonetta käyttäviä, lipunmyynnissä asioivia, printteirin omistaneita, r-kioskin asiakkaita ja triatlonisteja.

Mun mielestä on kohtuutonta olettaa että junasta ostetun lipun saisi samalla hinnalla kuin ennakkoon ostetun lipun. Sehän lisäisi konnareiden toimintaa ihan älyttömästi, eivätkä he ehtisi heittää lapsia ja vanhuksia junasta ollenkaan. En ymmärrä miten voi olla kohtuutonta että pyytää vanhuksilta että noutavat lippunsa lipunmyynnistä, r-kioskilta tai vaikkapa automaatista.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
Sehän tuolla VR:llä on suurin ongelma (asiakkaan kannalta), että se ei ole yritys vaan virasto/byrokraattinen laitos ja sen työntekijät virkamiehiä. Asiakaspalvelun kanssa ei ole niin väliä kunhan noudatetaan sääntöjä. Vaikka asiat menisi asiakkaan, tai siis junalla paikasta toiseen siirrettävän tuotantoyksikön, kanssa ihan miten vituilleen hyvänsä, niin ongelmaa ei ole jos mitään pykälää ei ole rikottu.
 
Ylös