Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 4, hyvinkää 1

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Kisarapo

Harjoitus.Auto#30
Olin ihan kujalla koko harjotuksen ja ei se autokaan kovin kaksinen ollut:nope:

Aika-ajo.Auto#30
Sama virsi jatku kun harkoissa täyttä sontaa,Alkoi vituttaan niin paljon että päätäkin särki...Meinas itku tulla pienellä miehellä.

C-finaali,viides ruutu ja Auto#39
Paras startti ikinä mitä oon saanut aikaseksi...Ekan mutkan jälkeen toiseksi ja siitä seuraavaan mutkaan jarrut lukkoon ja keula kohti muita,Vitutus oli jälleen maximoitu!
Ei muuta kun muiden perään ottamaan porukkaa kiinni,Jnf taisi kyllä tuossa vielä jäädä taakseni?. Jonkkin ohitin parin kierroksen jälkeen kakkos mutkassa.Sue_me:en ohitin toiseksi viimeisessä mutkassa.Lfb:een meinasin ohittaa viimeisen mutkan jälkeen mutta himmasin vauhdin ettei sitä tulkittaisi ohituskielto mutkassa tehdyksi,seuraava paikka oli sitten jo suoran jälkeen ekassa mutkassa mutta himmauksen takia ei ihan vauhti riittänyt ulkokautta mutta seuraavaan kakkos mutkaan riitti jarru myöhäsemmäksi ja röyhkeesti eteen.Seuraava kierros kun alkoi olin Williams:in perässä kiinni. Ekaa mutkaan ei vauhti riittäny tokassa pääsin ohi ja rintarinnan tultiin kolmos mutkaan jossa pääsin lopullisesti ohi ulkokautta.Follon sain kiinni ennen viimestä kurvia viimesellä kierroksella,ruutulipulle tultiin rintarinnan.
16. FO110K +7,76 sekunttia kärjestä
17. jari5 +7,86


Paras aikakani kisassa oli 50.34(C-finaalin nopein...vuhuu!!:thumbup::D) kun viime vuonna ajoin 51.24.
Aika-ajo 51.90:wall::mad_old:. viime vuonna 50.73.
Mutta kaippa tosta voi johtopäätöksen vetää että 4kymmenystä aika parani viime vuodesta ilman reeniä,eli ei kai pettynyt saa olla vaikka sijoitus huono olikin.B-finaaliin olisi vauhti riittänyt mutta munasin mahkuni ekalla kierroksella, se vähän kaivelee!
Noh!Mitä näistä.. Nokka maahan kohti uusia pettymyksiä:D Onnneksi en ole vielä löytänyt niin pientä kiveä johon en olisi voinut kompastua!

DickW:eelle pikasia paranemisia:thumbup:
Oli kyllä hurjan näkönen tärsky.

Tosi hieno huomata kuinka kova yhteishenki porukassa on...Ei mitään osottelua kenen vika,,, se oli kisa tilanne,eikä mikään kamikaze isku...Ja tais kaikki paikalla olleet lupautua maksamaan rikkoutuneen osan kimpassa(itseni mukaan lukien).:thumbup:

Ei siinä paljon purnattavaa ole, jos siinä lapussa minkä minäkin allekirjoitin
lukeen että rikottu osa on korvattava,niin onhan se sillon korvattava:eek!:...
Riski näimmä on silloin joka hyvinkään kisaan,että jos jotain särkyy se täytyy maksaa,mutta eihän siihen ole pakko osallistua jos,ei halua riskiä ottaa:)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Raporttia!

Ennakko
Menin Hyvinkäälle jo aikaisin aamulla, koska piti käydä Alkossa. (ostamassa kaverille synttärilahja)
Hyvinkäällä nappasin poikkeuksellisen lämppärifillarin alle ja pyöräilin vanhalla Terässiivellä radalle.

Harjoitukset #39
Ajaminen tuntui yllättävän hyvältä ja koska kukaan ei tullut takaa ohitse, tiesin vauhtinikin olevan ihan ok. Nipsuhuuli tosin katosi pikkuhiljaa horisonttiin, mutta sekin lähinnä muutaman ajovirheeni takia. Aika 50.19 oli mielestäni ihan ok veto ensimmäiseksi harkka-ajoksi sitten viime kesän. Lopussa pääsin vielä ajamaan PeePeen perässä yhden kierroksen ja opin siinä pari pientä asiaa. Myös ysimutkan läpiajoon sain PeePeeltä hyvän vinkin tauolla, ja päätin yrittää sitä aika-ajossa.

Aika-ajot #39
Päätin sitten pistää ihan kaikki peliin ja ajoin jokaisen aika-ajokierroksen aivan kuin viimeistä päivää. Alussa Andy halusi edelleni ja missasin siinä peesipaikan PeePeestä. Andy päästi kuitenkin nopeasti ohitse (kiitos siitä!) ja pääsin ajamaan omaa ajoani. Otin todellakin kaiken irti ja käytin fyysistä kestävyyskapasiteettiani korvaamaan ehkä pieniä puutteita ajotaidoissa. Ajoin kuin raivopäähullu ja ajon jälkeen mulla oli fiilis siitä, että nyt meni ihan vitun hyvin. Autossa jouduin istumaan hetken ja autosta noustuanikin puhaltelin 2-3 minuuttia aivan hengästyneenä. Niin limiiteillä vedin, että teräsmieskin joutui koville.

Kun PeePee sitten kertoi aikani, en ollut heti uskoakaan. 49.42! Aivan mahtavaa, uusi ennätykseni! Odotin toiveikkaana tietoa lähtöruudusta ja salaa jopa toivoin paikasta A-finaaliin. Kun sitten katsoin tuloksia, olin tipahtaa suorilta jaloilta. Sija 7 ja viimeinen suora lähtöpaikka: 49.41 Powered By BMW. Aloin hyppimään tasajalkaa ja kirosin TAAS Juha Miedon kohtaloa. En enää edes muista kuinka mones kerta tämä oli KKWCS-urallani, että häviän jollekin sadasosalla.

Hetken rauhoituttuani tajusin kuitenkin, että B-finaalin paalukin oli aivan upea suoritus. Takana mm. seuraavat kovatasoiset hahmot: 4stroke, DickW, öö ruz, Andy... Hiljaa mielessäni tokaisin Huhhuh, tästä tulee rankkaa!

B-finaali #36
Tiesin takanani olevan kokeneita ja nopeita kuljettajia, joiden edessä ei A. varmistella eikä B. tehdä virheitä. Oli siis pakko jatkaa sillä samalla aika-ajomoodilla jos mielin päästä vielä A-finaaliin. Ja siinä vaiheessahan mulle ei tietenkään enää mikään muu kelvannut. Kaikkeni piti antaa, jotta pystyisin voittoon.

Lämmittelykierrokselle lähtiessäni säikähdin, kun auto ei meinannut lähteä millään liikkeelle. Sen takia sitten starttia ennen pidin hiukan kaasua pinnassa, jotta en ihan hyytyisi ruutuun. Starttini ei ollut paras mahdollinen, mutta onnekseni myöskään Dick ei saanut parasta mahdollista starttia ja säilytin kärkipaikkani. Ensimmäinen kierros oli todella tiukkaa kilvan ajoa ja kuin vaivoin sain pidettyä kärkipaikkani. Ekan kierroksen jälkeen tuntuma oli aika hyvä ja samoin myös luottamus autooni. Se tuntui siis hyvältä ja ajettavuudeltaan pitkälti samanlaiselta kuin #39..

Kakkoskierrokselle mentiin ja sitten tapahtui jotain käsittämätöntä. Mutkan ulostulo epäonnistui hiukan ja ajoin sen reilusti pitkäksi ja nurmikolle. Iski paniikki siitä, että menetän pelin täysin ja yritin päästä tilanteesta mahdollisimman pian pois. En tiedä mitä tein väärin, painoinko liikaa kaasua vai teinkö aivan liian jyrkän ohjausliikkeen, mutta yhtäkkiä auto lähti täysin lapasesta ja sinkouduin perä edellä takaisin radalle. Tunsin selässä kolahduksen ja liikkeelle lähdettyäni näin DickW:n rengas vallissa. Olin paniikissa tapahtuneesta, mutta lähdin kuitenkin varovaisesti liikkeelle. Tunnustelin omaa vointiani ja sitä onko auto kunnossa. Koska molemmat oli ok, päätin jatkaa. Seuraavalle kierrokselle lähdettyäni tarkistin vielä ettei mulle heiluteta mitään lippua, ja näin myös Dickin olevan ainakin hengissä. Sitten päätin vain lähteä ajamaan muita kiinni. Keskeyttäminen kävi kyllä mielessäni, mutta oikean päätöksen kuitenkin tein.

Yllättävän nopeasti pääsin ajorytmiin takaisin ja näinkin kauempana edessäni Totken ja Andyn. Saavutin heitä yllättävänkin nopeasti muutamassa kierroksessa. Totkella oli vikaa autossaan ja menin ohi ennen S-mutkia. Luulin hänen päästäneen ohi, mutta todellisuudessa ei edes tiennyt mun olevan ohitusetäisyydellä. En tosin kyllä ollutkaan. Menin ohi samantien kun sain kiinni. Jännää.. Tämän jälkeen aloin ajamaan toista tiimikaveriani takaa ja vauhtini tuntui edelleen ihan mukavalta. Yllättäen aiempi onnettomuus ei tuonut yhtään arkuutta ajamiseen, vaikka tosin otinkin ekan mutkan ulostulon varovaisesti.

Valitettavasti matka ei riittänyt ja Andy sai pitää sijoituksensa. Elämäni hurjin kisa päättyi siis sijaan 11. Se on kauden paras sijoitukseni, joten ei kai tämän kaiken jälkeen voi kauhean pettynytkään olla. Henki pihisee ja kaikki raajat on paikallaan jokaisella kisaan osallistuneella.

Yhteenveto
+ Hyvinkään autot ja rata on vaan älyttömän mahtavat. Kunnon kilpa-autoilumeininkiä
+ Hyvän vauhdin ansiosta itseluottamus nousi aivan uudelle tasolle ja uskon olevani seuraavissa kisoissa todella vahva!
- Harmillinen oma ajovirhe ja siitä seurannut kolari Dickin kanssa.
+ Onni onnettomuudessa, ettei kukaan loukkaantunut pahemmin. Akseleita saa ostettua, ihmishenkeä ei.

Jälkipelit
Mun ja Dickin kolari oli päivän puheenaihe ja mietityttihän se itseänikin paljon. Muutama olut kuitenkin auttoi ja sain mielialaani ja syyllisyyden tunnettani rauhoitettua.

Syyllistyin myös tankojuoppouteen, menin rillaamaan kaverin luo ja vedin kovan kännin.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Autossa jouduin istumaan hetken ja autosta noustuanikin puhaltelin 2-3 minuuttia aivan hengästyneenä. Niin limiiteillä vedin, että teräsmieskin joutui koville.
Ja jotkut (o/) vaan höpöttää auringonlaskuun asti ajamista saadakseen 1-2 sekkaa edellä menevän kiinni :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuolla toisaalla kerroinkin jo viimeisen tilanteen, no kerrottakoon täälläkin. En ottanut saikkua. Kivut helppasivat eilisen illan aikana sen verran, että kylmägeeli ja Burana riittivät. Hieman se muistutti tänään vieläkin, mut eiköhän se kipu huomiseen mennessä ole kokonaan jo poissa. Sain työautoon kesätyöntekijän harjoottelemaan tänään ja tälle viikolle hommia ja sopivaan aikaan osui se. EI, EN SILTI MENE TAKSILLA HUOMENNA TYÖMAALLE. Lomalle ensiviikosta. Annan Jacquesinkin olla tyytväinen suoritukseensa. Kova paine tilanteen osaltaan varmasti aiheutti ja hän kesti sitä jopa kierroksen. Radan varressa loppupäässä ollut Cmoneykin oli ihmeissään, että miten voi olla vieläkin kärjessä.....minuutti jo melkein ajettu. Onnittelut podiumisteille ja A-finaalisteille....olitte parempia tälläkertaa

Edit. Ei mitään piikittelyä paineensietokyvystä kuitenkaan. En lupaisi itseltäkään parempaa suoritusta, jos 4stroke Hvnkäällä prässäisi
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Plussat kotikatsomosta

+ Cmoney - Ihan hopeaa en olisi osannut arvata edeltäpäin ja vieläpä A-finaalin nopeimmalla kierrosajalla.
+ V-Power - Jälleen kulkenut kovaa uudella radalla. Alkaa olemaan oletus tällaset suoritukset.
+ öö ruz - Viime kaudella oli kerran korkeammalla. Ottanut B-finaalissa varmuudella sen mitä pystyy.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Edit. Ei mitään piikittelyä paineensietokyvystä kuitenkaan. En lupaisi itseltäkään parempaa suoritusta, jos 4stroke Hvnkäällä prässäisi
Joo no tiedän, että mulla on ollut paineensietokyvyn kanssa ongelmia, mutta mielestäni tuo ulosajo ei kuitenkaan johtunut mistään sellaisesta. Se oli vaan ajovirhe. Mulla oli vaikeuksia sen ekan mutkan ulostulossa jo harkoissa ja aika-ajossa joten onnettomuus meni enemmän sen piikkiin etten vaan saanut autoa kunnolla balanssiin siinä. Auto käyttäytyi mutkien ulostuloissa levottomasti, mikä saattoi ehkä johtua myös ajotyylistäni.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo no tiedän, että mulla on ollut paineensietokyvyn kanssa ongelmia, mutta mielestäni tuo ulosajo ei kuitenkaan johtunut mistään sellaisesta. Se oli vaan ajovirhe.
Tästä eriävä mielipide.
Olit kuitenkin piikkipaikalla, jotenka painetta oli varmasti puristaa viimeisetkin kymmenykset kierroksista pois, sitä kautta myöskin virheherkkyys kasvaa. Jotenka sanoisin että vaikkei ajovirhe johtunut suoranaisesti paineesta, niin osatekijä se varmasti oli kun ottaa huomioon sun paikan kisassa.

Mutta joo, virheitä toki tulee helpommin myös senkin takia ettei auto istu täysin käteen.
(tv.nimim. useita ajovirheitä #36:lla aika-ajon aikana :D)
Auto käyttäytyi mutkien ulostuloissa levottomasti, mikä saattoi ehkä johtua myös ajotyylistäni.
Jännä huomio, mulla nimittäin oli juurikin jarrutuksissa levoton tuo auto, ulostuloissa oli mielestäni erittäinkin hyvä.
Noh, ajotyyli ja painoerot varmasti vaikuttaa auton balanssiin meidän välillä, kiva vaan huomata erilaisia huomioita samasta autosta :)
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Jännä huomio, mulla nimittäin oli juurikin jarrutuksissa levoton tuo auto, ulostuloissa oli mielestäni erittäinkin hyvä.
Noh, ajotyyli ja painoerot varmasti vaikuttaa auton balanssiin meidän välillä, kiva vaan huomata erilaisia huomioita samasta autosta :)
Mun mielestä auto oli vaan nautinto ajaa. :) Juuri sopivan vikura. :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mun mielestä auto oli vaan nautinto ajaa. :) Juuri sopivan vikura. :thumbup:
Juu oli. Toi levottomuus jarrupaikoissa oli mun syytä, atossa oli herkät jarrut joka taas ei sovi omalle ajotyylille kun tykkään runtata jarrua vähän rajummin...
Pitäs varmaan enempi harjotella noita herkempijarrusilla ajamista....
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tästä eriävä mielipide.
Olit kuitenkin piikkipaikalla, jotenka painetta oli varmasti puristaa viimeisetkin kymmenykset kierroksista pois, sitä kautta myöskin virheherkkyys kasvaa. Jotenka sanoisin että vaikkei ajovirhe johtunut suoranaisesti paineesta, niin osatekijä se varmasti oli kun ottaa huomioon sun paikan kisassa.
Luulen tietäväni itse paremmin oliko mulla painetta vai ei. :D Ei mulla ollut samanlaista paniikkimielentilaa kuin esim. viime vuonna siinä yhdessä Hyvinkään kisassa, jossa olin B-finaalin kärkipäässä ja tein virheen kakkosmutkan jarrutuksessa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Luulen tietäväni itse paremmin oliko mulla painetta vai ei. :D Ei mulla ollut samanlaista paniikkimielentilaa kuin esim. viime vuonna siinä yhdessä Hyvinkään kisassa, jossa olin B-finaalin kärkipäässä ja tein virheen kakkosmutkan jarrutuksessa.
No mutta nytkin olit B-finaalin kärjessä kuten silloinkin ja taas päätyi ajovirheeseen ;)

edit. en nyt tarkoittanutkaan että sulla oli päässä jyskyttävä paine päällä, vaan siis yleisestihän kärjessä ajaessa varmasti on se halu puristaa viimeinenkin aika kierroksesta pois ette muut pääse ohittamaan.
mun mielestä se on painetta tietyllä tapaa, tai jännitystä miksi nyt haluaa kutsuakin moista...
se yhdessä johtopaikan kanssa sitten saa helpommin aikaan virheitä, sitä tarkotin lähinnä siis.

edit2. ja jos vanhat merkit paikkansa pitää tällä forumilla, niin itsehän sä tiedät kaikkein vähiten omasta olostasi, muut tietää aina paremmin :D
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jännä huomio, mulla nimittäin oli juurikin jarrutuksissa levoton tuo auto, ulostuloissa oli mielestäni erittäinkin hyvä.
Noh, ajotyyli ja painoerot varmasti vaikuttaa auton balanssiin meidän välillä, kiva vaan huomata erilaisia huomioita samasta autosta :)
Kyllähän se jarrutuksissakin oli hankala jos sattui jarruttamaan liikaa, mutta mulla ei siinä ollut suuria ongelmia. Lähinnä kiihdytyksissä ja tosiaan johtunee ajotyylistä, koska #39:llä oli sama juttu.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No mutta nytkin olit B-finaalin kärjessä kuten silloinkin ja taas päätyi ajovirheeseen ;)
Kuten sanoin, tällä kertaa paineet eivät sitä virhettä kuitenkaan aiheuttaneet. :tongue: Tein siinä mutkassa samankaltaisia virheitä harkoissa ja aika-ajoissakin, joten se nyt vaan sattui olemaan mulle vaikea paikka. Asia korjaantuu seuraavaan Hyvinkään kisaan mennessä. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyllähän se jarrutuksissakin oli hankala jos sattui jarruttamaan liikaa, mutta mulla ei siinä ollut suuria ongelmia. Lähinnä kiihdytyksissä ja tosiaan johtunee ajotyylistä, koska #39:llä oli sama juttu.
Millä tavalla toi levottomuus esiintyi kiihdytyksessä? Perä meinas lähtee alta vai miten?
Mulla oli perä kuin liimattu rataan tuolla kiihdytyksissä, nopeissa mutkissa (S:t esim.) niin oli pientä lipsuilua kyllä mutta ei pahaa...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Millä tavalla toi levottomuus esiintyi kiihdytyksessä? Perä meinas lähtee alta vai miten?
Mulla oli perä kuin liimattu rataan tuolla kiihdytyksissä, nopeissa mutkissa (S:t esim.) niin oli pientä lipsuilua kyllä mutta ei pahaa...
Yliohjautumista kyllä.
 
Ylös