Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, Round 9, Hanko

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Sitä suuremmalla syyllä vaihtoon ainakin ulkoratoja ajatellen.
Huom. sarkasmi ;)

Tosiaan sisäkisat ehkä uskaltaa vielä ajaa tuolla kypärällä, mutta viimeistään 2012 ulkokisoihin ajattelin uusia kypärän.

Jos jollakin on videota kolarista, niin olisin kiinnostunut näkemään sen. (jos vaan videon saa jaettua jotenkin privaatisti) Olisi mielenkiintoista nähdä, miten toi onnettomuus tarkalleen tapahtui, kun en ihan kaikkea muista. :dunno:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Harjoitus:
Takana oli jo hyvin sujuneet treenit ja sen perusteella odotin kelpo aikaa. No, ei tullut ja ihmeen tahmaista meno.

Aika-ajo #5:
Sama jatkuu. Ei tule huippukierrosta, joten toivotaan parempaa kisa-autoa:

Kisa:
Sama auto ja lämppärillä kahdesti sammui. Matkaan päästiin kuitenkin, mutta sen verran verkkaisesti että 4stroke ja ohi? Ekassa mutkassa sählinkiä ja cmoney excursiolla. Kuittasinko tässä nipsun ohi..en muista. Jossain vaiheessa cm yllättää...mietin missä vaiheessa hän jäi taakse?? Puskista tuli:) Vauhti ei riitä perässä pysymiseen. Sitten Nipsu alkaa kolkutella ja pian ohikin. Mulla auto lähti huonosti hitaista mutkista ja siinä cm ja nipsu menikin ohi. Suoralla taas vauhtia riitti. Oikeaan neulansilmään maximum attackilla ja nipsusta ohi. Nipsu pian kuittaa, joten seuraavalla kerralla sama temppu uusiksi. Nyt Nipsu selvästi antoi tilaa ja yritti kuitata sisäkautta takaisin -ja taisi onnistua mutkan parin jälkeen. Tämän jälkeen sain vielä pääsuoran päätteeksi nipsun kiinni ja yhdessä ulostulossa sitten autot osuivat toisiinsa Hamilton-Schumi-tyyppisen ohitusyrityksen seurauksena-->pyörähdys molemmilta. Auto sammui samoin tien ja kisa oli tässä:/ Onneksi nipsun pääsi jatkamaan, kun turha osuma se oli.

Pidän kyllä radasta ja paikasta, mutta enään huippuvauhti ei riittänyt viimeiseen ulkokisaan asti. Ei nyt täysin kaiteissakaan, koska #5:lla vain puoli sekuntia wopesta, ja strokesta kymppi.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

A-fnaalin aikana telttakatoksessa istui kasvot käsissä pettynyt mies. Hangossa oli pitkästä aikaa koolla koko "alkuperäinen" keskiporukka Andy, BMW, Jussi, Nipsuhuuli ja PeePee. Laskin ennen kisaa, että tästä ryhmästä yksi jää A-finaalin ulkopuolelle, ja niin kävi. Pelkäsin jo ennen tapahtumaa niin saamaristi että se putoaja olen minä.

Treeneissä ajo tuntui vielä tosi hyvältä, mutta aika-ajossa ei enää kulkenut vaikka alla oli sama auto. Heti kun täytyisi alkaa painamaan kunnolla ja on paineita niskassa, niin ei onnistu. En vieläkään epäile ettenkö osaisi ajaa, mutta en saa paineen alaisena tulosta aikaan. Ei tässä hommassa ole järkeä jos ajaminen tuntuu suorittamiselta ja tuntuu että on pakko pärjätä, sekä joka kisan jälkeen vituttaa. Jätän Turun kisan väliin ja yritän löytää ajamisen ilon Hollolaan mennessä. Kiitos ja anteeksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei tässä hommassa ole järkeä jos ajaminen tuntuu suorittamiselta ja tuntuu että on pakko pärjätä, sekä joka kisan jälkeen vituttaa. Jätän Turun kisan väliin ja yritän löytää ajamisen ilon Hollolaan mennessä. Kiitos ja anteeksi.
Jooh, tätä on alkanut huomaamaan monella, ja itselläkin myös. Pitäis löytää rentous siihen ajamiseen eikä vääntää hampaat irvessä.
Myös sarjan luonne on toki muuttunut kun ajotaidot kehittyy jokaisella ja kisoistakin tulee tiukempia...

Ehkä ens vuodeksi voisi kehittää jotain ideaa tunnelman lievitykseen varikolla ettei menis siihen se kisa-aika että kaikki vaan keskittyy omiin suorituksiinsa :D
Toisaalta eihän ketään voi pakottaa mihkään...
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kisaraportti

Mitähän tästä nyt sanoisi? No ei se hyvin mennyt, täysin eksyksissä alusta loppuun. Auto oli hyvä, kuski vaan ei saanut sillä aikaiseksi mitään. Harjoituksissa sattunut ulosajo saattoi jonkin verran vaikuttaa shikaanin läpiajoon koko tapahtuman ajan. Kisan lopussa en enää edes yrittänyt antaa 100% panosta kun ei yksinkertaisesti kiinnostanut, kunhan ajelin. Kisasta vielä sanottava sen verran, että tein virheen kun en laittanut autoon lisäpenkkiä ja tämän tajusin heti kun lähdettiin lämmittelykierrokselle (#6ssa oli penkki rattiin nähden matalalla jos en käyttänyt lisäpenkkiä). Aika-ajoihin jos verrataan, niin ajaminen tuntui epävarmemmalta kisassa.

Kiitos järjestäjille sekä Hangon radan henkilökunnalle.

edit.
En takaa että muistini pelaa täydellisesti, mutta sellanen mielikuva mitä näin että ajauduit nurmikolle, jokin kohta autostasi osu rengasvalliin jonka seurauksena auto kiepahti nopeella vauhdilla ympäri ja niskat ei pysyny mukana, näytti pahalta. Jäinki katsomaan siihen hetkeks ettei käynyt pahemmin, onneks ei! Harmi kun ei tullut videolle, olin 10-15m päässä.
Samat muistikuvat itselläkin. Paitsi tuosta rengasvalliin osumisesta en ole varma. Toisaalta voihan olla niinkin, että se osuma oli huomaamaton. Jotain siinä on kuitenkin täytynyt tapahtua, koska auto pyörähti niin nopeasti ja täysin yllättäen..
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Samat muistikuvat itselläkin. Paitsi tuosta rengasvalliin osumisesta en ole varma. Toisaalta voihan olla niinkin, että se osuma oli huomaamaton. Jotain siinä on kuitenkin täytynyt tapahtua, koska auto pyörähti niin nopeasti ja täysin yllättäen..
Jep, yleensä viittaa siihen että yksi rengas osuu johonkin jos rajummin pyörähtää ympäri.
Onneks niskat sen verta kunnossa ettei käynyt mitään :)
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Jokohan nyt rykäisisin mielipiteeni ilmoille

Ehdotan nimimerkille Timanfaya portti- sekä toimitsijakieltoa kauden loppuihin kisoihin. Syynä vaarallinen ja vastuuton toiminta kilparadalla.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ehdotan nimimerkille Timanfaya portti- sekä toimitsijakieltoa kauden loppuihin kisoihin. Syynä vaarallinen ja vastuuton toiminta kilparadalla.
Totta sinänsä, että TF:n itsensä lisäksi Nipsu joutui todelliseen vaaraan.

Tässä on kuitenkin syytä palauttaa kaikille, (ei pelkästään kuljettajille vaan myös taustajoukoille) mieliin pari tosiasiaa radalla liikuskelusta ajon aikana. Radan keskialueelle ei normaalisti juuri ole asiaa jollei ole kuvaamassa ja silloinkin prioriteettina pitää olla sekä oma, että kilpailijoiden turvallisuus. Kuvaaminen on sivuseikka. Tästä pitää huolehtia jatkossa sillä seuraavalla kerralla ei välttämättä käy enää yhtä hyvä tuuri kuin nyt. Varsinkin juuri radan ylittämistä tulisi välttää ajon aikana mikäli mahdollista.

Itsekin olen ollut kieltämättä vaarallisissa paikoissa kuvaamassa esim. Forssassa. Tästä oppineena täytyykin kiinnittää jatkossa kameramiehenä ollessa huomattavasti enemmän huomiota sijoittautumiseen radan reunoilla.

EDIT* Kannatan ehdottamaasi toimitsijakieltoa.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ehdotan nimimerkille Timanfaya portti- sekä toimitsijakieltoa kauden loppuihin kisoihin. Syynä vaarallinen ja vastuuton toiminta kilparadalla.
Ainakin varoitus olisi varmasti paikallaan. Tilanne oli hengenvaarallinen paitsi Timanfayalle itselleen niin myös kuljettajille. Jo ennen onnettomuutta Timanfaya kuvasi erittäin vaarallisissa paikoista. Minä jopa huomautin siitä hänelle ekan vapaan harjoituksen jälkeen, mutta ilmeisesti ei mennyt pointti perille.

Uskon ja toivon, että Timanfaya kuitenkin muistaa tämän lopun elämänsä (kantapään kautta opittuna), ja on vastaisuudessa paljon varovaisempi. Siksi en näe tarvetta porttikiellolle. Jos samanlainen toiminta jatkuu, niin pitää katsoa asiaa uudestaan.

Edit: ei porttikieltoa, mutta toimitsijakieltoa kyllä. Eli kielto mennä rata-alueelle.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tässä on kuitenkin syytä palauttaa kaikille, (ei pelkästään kuljettajille vaan myös taustajoukoille) mieliin pari tosiasiaa radalla liikuskelusta ajon aikana. Radan keskialueelle ei normaalisti juuri ole asiaa jollei ole kuvaamassa ja silloinkin prioriteettina pitää olla sekä oma, että kilpailijoiden turvallisuus. Kuvaaminen on sivuseikka. Tästä pitää huolehtia jatkossa sillä seuraavalla kerralla ei välttämättä käy enää yhtä hyvä tuuri kuin nyt. Varsinkin juuri radan ylittämistä tulisi välttää ajon aikana mikäli mahdollista.

Itsekin olen ollut kieltämättä vaarallisissa paikoissa kuvaamassa esim. Forssassa. Tästä oppineena täytyykin kiinnittää jatkossa kameramiehenä ollessa huomattavasti enemmän huomiota sijoittautumiseen radan reunoilla.
Komppaus tähän. Oikeastaan niillä, jotka eivät ole ajovuorossa, ei ole mitään asiaa rata-alueelle silloin kun siellä ajetaan. Vain ratahenkilökunta siellä saa liikkua.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Juu varovainen sopii olla. Auto voi lähteä yllättäen (varsinkin) kolarin seurauksena outoonkin suuntaan ja toisaalta ei olis eka kerta, kun joku osa lähtee irti autosta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Komppaus tähän. Oikeastaan niillä, jotka eivät ole ajovuorossa, ei ole mitään asiaa rata-alueelle silloin kun siellä ajetaan. Vain ratahenkilökunta siellä saa liikkua.
Hangossa tilaa on vielä niin vähän, että siellä ei kyllä paljoa kannatakaan liikuskella muualla kuin varikon puolella tai viimeisen mutkan ulkokurvissa olevan vallin päällä.

Forssassa mielestäni voisi kuvata keskialueella kunhan on riittävän turvallisessa paikassa esim. rengaskasan takana ja ei kekkuloi radalla ajojen ollessa menossa. Jos jollekin kuljettajalle sattuu jotain ja menee auttamaan/tarkistamaan tilannetta, silloin pitää ainakin ensin huolehtia ettei aiheuta lisäonnettomuuksia omalla toiminnallaan.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ehdotan nimimerkille Timanfaya portti- sekä toimitsijakieltoa kauden loppuihin kisoihin. Syynä vaarallinen ja vastuuton toiminta kilparadalla.
Sinulle ehdottaisin hiukan inhimmillisyyttä...
Joku porttikielto olisi aika äärimmäinen ratkaisu ja täysin turha. Timanfaya ei jatkossa taatusti enää kuvaa radanvarressa.

+ Aika moni muukin on ollut kisoissa aiemmin kuvaamassa radanvarressa..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hangossa tilaa on vielä niin vähän, että siellä ei kyllä paljoa kannatakaan liikuskella muualla kuin varikon puolella tai viimeisen mutkan ulkokurvissa olevan vallin päällä.

Forssassa mielestäni voisi kuvata keskialueella kunhan on riittävän turvallisessa paikassa esim. rengaskasan takana ja ei kekkuloi radalla ajojen ollessa menossa. Jos jollekin kuljettajalle sattuu jotain ja menee auttamaan/tarkistamaan tilannetta, silloin pitää ainakin ensin huolehtia ettei aiheuta lisäonnettomuuksia omalla toiminnallaan.
Forssassakin ainakin ekan mutkan ulostulon kohdilla on aika vaarallinen paikka. Siellä on jengiä ajanut ulos ja vauhti on suht kova.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sinulle ehdottaisin hiukan inhimmillisyyttä...
Joku porttikielto olisi aika äärimmäinen ratkaisu ja täysin turha. Timanfaya ei jatkossa taatusti enää kuvaa radanvarressa.

+ Aika moni muukin on ollut kisoissa aiemmin kuvaamassa radanvarressa..
Jeps.. Itse olen toki pyrkinyt ilmoittamaan asiasta, jos olen havainnut kuvaajan pahassa paikassa.. Esim. sulle huidoin Hyvinkäällä, ja Timanfayalle annoin sanallista palautetta Hangossa jo ennen onnettomuutta..

Mut siis joo, porttikiellolle en näe silti mitään tarvetta. Sanallista palautetta saa kuka tahansa antaa jatkossa, jos näkee jonkun liikkuvan vaarallisessa paikassa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Joku porttikielto olisi aika äärimmäinen ratkaisu ja täysin turha. Timanfaya ei jatkossa taatusti enää kuvaa radanvarressa.
Joo eiköhän siinä tärskyssä ollut tarpeeksi penaltia, ettei ihan porttikieltolinjalle tarvitse mennä. :dunno:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Eiköhän tuo porttikielto ollut lähinnä ajattelematon heitto? Porttikielto tapahtumiin ei edistä mitään muuta kuin pahaa verta ja veikkaan ettei Kristalla ole mitään intressiä enää mennä radanvarteen pälyilemään.

Olen itsekin ollut mm. forssassa ja hyvinkäällä vaarallisessa paikassa ja tottavie tämä pistää ajattelemaan että mitä olisi voinut käydä. Vastuunhan kuitenkin kantaa jokainen apostolilainen itse, mutta ei ihan ekana tule mieleen että siinä voi omalla toiminnallaan aiheuttaa vahinkoa myös kuskille.

Toisinsanoen: jos porttikielto Kristalle niin samalla kielto kaikille jotka ovat olleet vaarallisessa paikassa tai ylittäneet radan ajosession aikana.

:frank:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Ainut vaarallinen paikka minkä muistan oli muinoin Timanfayan Hyvinkään eka mutka, siinä ulkonurmikolla keskellä kaarretta mihin eniten ajetaan ulos. Menetin taatusti muiden tapaan väh. kymmenyksen per kierros koska en luota siihen että 100kmh vauhdissa mitään voisi tapahtua kun ei ole koskaan aikasemminkaan siinä kohdassa.
Porttikiellolle ei, Toimitsijakielto fiksumpi, vaikkakaan siitäkään ei ole hyötyä kun kaksi vikaa kisaa on radoilla joissa ei koskaan mennä muutoinkaan radalle kuvailemaan.. Olkoot ainakin viimestään nyt kova opetus siitä että tässäkin lajissa piilee vaaransa juuri silloin kun sitä ei odota.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ainut vaarallinen paikka minkä muistan oli muinoin Timanfayan Hyvinkään eka mutka, siinä ulkonurmikolla keskellä kaarretta mihin eniten ajetaan ulos. Menetin taatusti muiden tapaan väh. kymmenyksen per kierros koska en luota siihen että 100kmh vauhdissa mitään voisi tapahtua kun ei ole koskaan aikasemminkaan siinä kohdassa.
Porttikiellolle ei, Toimitsijakielto fiksumpi, vaikkakaan siitäkään ei ole hyötyä kun kaksi vikaa kisaa on radoilla joissa ei koskaan mennä muutoinkaan radalle kuvailemaan.. Olkoot ainakin viimestään nyt kova opetus siitä että tässäkin lajissa piilee vaaransa juuri silloin kun sitä ei odota.
S-mutkien takana ollut myös kuvaajia.. Siinä kun on ite ajanut joskus rajusti ulos, niin pistää pelottamaan jos näkee siellä jonkun seisoskelemassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ainut vaarallinen paikka minkä muistan oli muinoin Timanfayan Hyvinkään eka mutka, siinä ulkonurmikolla keskellä kaarretta mihin eniten ajetaan ulos. Menetin taatusti muiden tapaan väh. kymmenyksen per kierros koska en luota siihen että 100kmh vauhdissa mitään voisi tapahtua kun ei ole koskaan aikasemminkaan siinä kohdassa.
Sama tuli mieleen. Tästä huomautinkin Timanfayalle Hyvinkäällä, varsinkin kun ei osannut sitä odottaa niin oli ekalla kiekalla hieman ylläri nähdä siellä siinä kohtaa ihminen...

Porttikieltoa en kannata (tosin en tapausta nähnytkään) mutta hyvä paikkahan tää on kaikille miettiä miten siellä radalla kävelyyn ajosession aikana kannattaa suhtautua......
 
Viimeksi muokattu:
Ylös