Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
http://www.truth-in-24.com
Audin oman filmiryhmän kuvaama, mutta saman NFL Filmsin kuvaama kuin edellinenkin.
audiusa.com vilahti trailerikin, mutta vedettiin ilmeisesti pois.
Ja puolestaan toinen suomalainen Jesse Krohn ajaa ADAC GT Masters-sarjan, Lambda Performance Ford GT3 autolla yhdessä Nico Verdonckin kanssa.Mika Vähämäki ajaa GT3:n EM-sarjan HEICO:n Mersulla yhdessä Max Nilssonin kanssa.
Sen mitä Super GT:stä tiedän, niin tuo Lexus on hemmetin kaunis laite. Osaavat Idässä rakennella upeita kilpureita.
Startti sujui Okayamassa ongelmitta, Hirate pääsi karkuun kärkipaikalla ja muutamaan ensimmäiseen kierrokseen ei ohituksia tapahtunut. Kierroksella seitsemän Duval menitti toisen paikan Motoyamalle. Seiji Ara ohitti Koguren kierroksella kolmetoista ja nousi sijalle 8. Kierroksella 23 Ikawa ohitti Quintarellin nousten neljänneksi, mutta kierroksella hitaammat olivat auttavana kätenä ja muutama kierros myöhemmin Ikawa ohitti kolmantena olevan Duvalin viimeisessä mutkassa. kierroksella 35 Ikawa tuli varikolle ja kuskiksi vaihtui Yamamoto, pysähdys oli sen verran hyvä että hän nousi kahden kierroksen päästä kolmannelta sijalta, kisan kärkeen ohittaen Tachikawan ja Krummin jotka tulivat hetki sitten varikolta. Kierroksella 51 Yanagida antoi pusun GT300 luokan Nissan kuski Chiyolle joka jumittui hietikkoon, mutta muutamien kierroksien jälkeen pääsi sieltä jälleen matkaa jatkamaan.
Kierroksella 69 Tachikawa (Zent Cerumo Lexus) nousi takaisin johtoon ohittaen Yamamoton, hymy oli herkässä johtoon nousseen tiimin tallipäällikkö Torannosuke Tagakilla ja Hiratella, samalla kierroksella puolestaan Kazuki Nakajima nousi kolmanneksi, ohittaen Tsukakoshin. Kilpailun toiseksi viimeisellä kierroksella Tsukakoshi nosti tiiminsä takaisin kolmanneksi Nakajiman ohi, näin Nakajimalla herpaantui ajolinja ja Krumm pääsi myös hänen ohi ja samoihin aikoihin kahdella viimeisella kierroksella kisan kärkipaikka vaihtoi kahteen otteeseen paikkaa, mutta lopulta Tachikawa vei pidemmän korren. Oli todella rohkeita kiistelyjä ja se on sitä motorsporttia.
Kisaan ei osallistunut KeePer Kraft Lexus SC430 tiimin kuljettajat Yuji Kunimoto/Andrea Caldarelli koska heillä oli isoja ongelma jo ennen aika-ajoja, mutta kaiken kaikkiaan japanissa taas kerran oli katsomot täynnä, tätä emme voisi odottaa kovinkaan monessa euroopan GT sarjassa ja toki kuljettavat ovat hyvin suosittuja japanissa, joilla on valtavansuuri fanikansa takana.
Kauden avauksen voittoon pyrhälsivät (ZENT CERUMO SC430 LEXUS) tiimin Yuji Tachikawa/Kohei Hirate, toiseksi (RAYBRIG HSV-010
Honda) Takuya Izawa/Naoki Yamamoto, kolmanneksi (MOTUL AUTECH GT-R NISSAN) Satoshi Motoyama/Michael Krumm ja neljänneksi (PETRONAS TOM'S SC430 LEXUS) Kazuki Nakajima/Loic Duval. GT300 luokan voittajiksi ajoivat (GAINER DIXCEL R8 LMS Audi R8 LMS) Tetsuya Tanaka/Katsuyuki Hiranaka.
Kyllä kaunis laite todellakin ja ensi vuodeksi olisi tulossa Super GT:hen se Lexus LFA mikä näyttää nykyistäkin kauniimmalta.Sen mitä Super GT:stä tiedän, niin tuo Lexus on hemmetin kaunis laite. Osaavat Idässä rakennella upeita kilpureita.
GT3:sta (GT World) en tiedä, mutta TMG:n tehtaalla vissiin joku GTE-prototyyppi on jo: http://www.autoguide.com/auto-news/2011/07/lexus-lfa-gte-race-car-spied.htmlLFA:ta odottellessa. Saas nähdä tuleeko se GT Wörldiin myös, joskus jahka kerkeevät....
Tietääkseni tuo oli suunniteltu GT1-sarjaan eli 2010-2011 GT1-luokiteltu auto. Vetivät projektilta kuitenkin töpselin seinästä ennen kuin se edes kunnolla alkoi. Äkkiähän siitä tietenkin GTE-auto tehdään, jos sellaiseen haluavat lähteä!GT3:sta (GT World) en tiedä, mutta TMG:n tehtaalla vissiin joku GTE-prototyyppi on jo: http://www.autoguide.com/auto-news/2011/07/lexus-lfa-gte-race-car-spied.html
Jos GTE, niin se siis suuntaisi ACO:n alaisiin sarjoihin.
Nogarossa on samana viikonloppuna myös FIA GT3 Euroopan mestaruus sarja mukana ja puolestaan Belgian Zolderin radalla on Belgian Endurance sarjan avausviikonloppu.Entry Lista:
AF Corse (Ferrari 458 GT3):
-Toni Vilander/Filip Salaquarda
-Francesco Castellacci/Enzo Ide
Hexis Racing (Mclaren MP4-12C GT3):
-Alvaro Parente/Gregoire Demoustier
-Stef Dusseldorp/Fred Makowiecki
WRT Belgian Audi Club Team (AUDI R8 LMS):
-Oliver Jarvis/Frank Stippler
-Stephane Ortelli/Laurens Vanthoor
Vita4One Racing Team (BMW Z4 GT3):
-Michael Bartels/Yelder Buurman
-Nikolaus Mayr-Melnhof/Mathias Lauda
Reiter Engineering (Lamborghini Gallardo LP600):
-Peter Kox/Darryl O'Young
-Tomas Enge/Albert von Thurn and Taxis
All-Inkl.com Münnich Motorsport (MERCEDES SLS AMG GT3):
-Marc Basseng/Markus Winkelhock
-Thomas Jäger/Nicky Pastorelli
Muhlner Motorsport Exim Bank Team China (Porsche 911 GT3 R):
-Mike Parisy/Matt Halliday
-Ren Wei/Benjamin Lariche
Valmon Racing Team Russia (Aston Martin DBRS9 GT3):
-Alexey Vassilyev/Antonio Pizzonia
-Sergei Afanasiev/Andreas Zuber
Team Sunred India (Ford GT GT3):
-Andy Soucek/Milos Pavlovic
-Matteo Cressoni/Emanuele Moncini
Toki, mutta oma suosikkini on koko Valmon Racing Team Russia poppoo ja muutamat muut.Noniin, Suomi-väriä sarjaan ja huipputiimiin. Nyt sitten toivotaan sitä menestystä. Todellakin toivotaan.
Onhan se yhä mukana nimessä. GT3-autoilla ajettavalle luokalle toki erikoista.Eikä enää sitä ykköstäkään.
Ehkä yksi syy miksi esimerkiksi FIA GT1 (GT3) ja FIA GT3 sarjoja ei yhdistetä on se ettei kaikilla GT3-sarjan tiimeillä ole sellaista budjettia että voisivat kiertää euroopan ulkopuolella. Näinhän kävi myös WEC - ELMS jaossa, kun muutamilla ELMS tiimeillä ei ollut varaa siirtyä WEC:iin, niin ne joutuivat jäämään ELMSiin.Onhan se yhä mukana nimessä. GT3-autoilla ajettavalle luokalle toki erikoista.
On mukana vain Japanin Super GT:n, GT300 luokassa ja myös Corvette on poistunut FIA GT1 sarjasta, niinkuin ylemmästä listasta huomaat. Siitä tosin en ole varma tuleeko Nissan mukaan FIA GT3 euroopan mestaruus sarjaan.Mitens Nissan GT-R nyt?