GT ja protot 2012

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Mika Vähämäki ajaa GT3:n EM-sarjan HEICO:n Mersulla yhdessä Max Nilssonin kanssa.
Ja puolestaan toinen suomalainen Jesse Krohn ajaa ADAC GT Masters-sarjan, Lambda Performance Ford GT3 autolla yhdessä Nico Verdonckin kanssa.

Jesse Laine testasi Zolderissa viime viikolla Rhino's Leipert Motorsportin, Lamborghini Gallardoa.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Ruudusta 16 startanneet Jesse Krohn ja Nico Werdonck sijoittuivat tämän päivän ADAC GT Masters-sarjan, Oscherslebenin kisassa neljänneksi. Huomenna toinen kisa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Round 1 AUTOBACS SUPER GT OKAYAMA 300KM RACE


Startti sujui Okayamassa ongelmitta, Hirate pääsi karkuun kärkipaikalla ja muutamaan ensimmäiseen kierrokseen ei ohituksia tapahtunut. Kierroksella seitsemän Duval menitti toisen paikan Motoyamalle. Seiji Ara ohitti Koguren kierroksella kolmetoista ja nousi sijalle 8. Kierroksella 23 Ikawa ohitti Quintarellin nousten neljänneksi, mutta kierroksella hitaammat olivat auttavana kätenä ja muutama kierros myöhemmin Ikawa ohitti kolmantena olevan Duvalin viimeisessä mutkassa. kierroksella 35 Ikawa tuli varikolle ja kuskiksi vaihtui Yamamoto, pysähdys oli sen verran hyvä että hän nousi kahden kierroksen päästä kolmannelta sijalta, kisan kärkeen ohittaen Tachikawan ja Krummin jotka tulivat hetki sitten varikolta. Kierroksella 51 Yanagida antoi pusun GT300 luokan Nissan kuski Chiyolle joka jumittui hietikkoon, mutta muutamien kierroksien jälkeen pääsi sieltä jälleen matkaa jatkamaan.

Kierroksella 69 Tachikawa (Zent Cerumo Lexus) nousi takaisin johtoon ohittaen Yamamoton, hymy oli herkässä johtoon nousseen tiimin tallipäällikkö Torannosuke Tagakilla ja Hiratella, samalla kierroksella puolestaan Kazuki Nakajima nousi kolmanneksi, ohittaen Tsukakoshin. Kilpailun toiseksi viimeisellä kierroksella Tsukakoshi nosti tiiminsä takaisin kolmanneksi Nakajiman ohi, näin Nakajimalla herpaantui ajolinja ja Krumm pääsi myös hänen ohi ja samoihin aikoihin kahdella viimeisella kierroksella kisan kärkipaikka vaihtoi kahteen otteeseen paikkaa, mutta lopulta Tachikawa vei pidemmän korren. Oli todella rohkeita kiistelyjä ja se on sitä motorsporttia.

Kisaan ei osallistunut KeePer Kraft Lexus SC430 tiimin kuljettajat Yuji Kunimoto/Andrea Caldarelli koska heillä oli isoja ongelma jo ennen aika-ajoja, mutta kaiken kaikkiaan japanissa taas kerran oli katsomot täynnä, tätä emme voisi odottaa kovinkaan monessa euroopan GT sarjassa ja toki kuljettavat ovat hyvin suosittuja japanissa, joilla on valtavansuuri fanikansa takana.

Kauden avauksen voittoon pyrhälsivät (ZENT CERUMO SC430 LEXUS) tiimin Yuji Tachikawa/Kohei Hirate, toiseksi (RAYBRIG HSV-010
Honda) Takuya Izawa/Naoki Yamamoto, kolmanneksi (MOTUL AUTECH GT-R NISSAN) Satoshi Motoyama/Michael Krumm ja neljänneksi (PETRONAS TOM'S SC430 LEXUS) Kazuki Nakajima/Loic Duval. GT300 luokan voittajiksi ajoivat (GAINER DIXCEL R8 LMS Audi R8 LMS) Tetsuya Tanaka/Katsuyuki Hiranaka.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa

Startti sujui Okayamassa ongelmitta, Hirate pääsi karkuun kärkipaikalla ja muutamaan ensimmäiseen kierrokseen ei ohituksia tapahtunut. Kierroksella seitsemän Duval menitti toisen paikan Motoyamalle. Seiji Ara ohitti Koguren kierroksella kolmetoista ja nousi sijalle 8. Kierroksella 23 Ikawa ohitti Quintarellin nousten neljänneksi, mutta kierroksella hitaammat olivat auttavana kätenä ja muutama kierros myöhemmin Ikawa ohitti kolmantena olevan Duvalin viimeisessä mutkassa. kierroksella 35 Ikawa tuli varikolle ja kuskiksi vaihtui Yamamoto, pysähdys oli sen verran hyvä että hän nousi kahden kierroksen päästä kolmannelta sijalta, kisan kärkeen ohittaen Tachikawan ja Krummin jotka tulivat hetki sitten varikolta. Kierroksella 51 Yanagida antoi pusun GT300 luokan Nissan kuski Chiyolle joka jumittui hietikkoon, mutta muutamien kierroksien jälkeen pääsi sieltä jälleen matkaa jatkamaan.

Kierroksella 69 Tachikawa (Zent Cerumo Lexus) nousi takaisin johtoon ohittaen Yamamoton, hymy oli herkässä johtoon nousseen tiimin tallipäällikkö Torannosuke Tagakilla ja Hiratella, samalla kierroksella puolestaan Kazuki Nakajima nousi kolmanneksi, ohittaen Tsukakoshin. Kilpailun toiseksi viimeisellä kierroksella Tsukakoshi nosti tiiminsä takaisin kolmanneksi Nakajiman ohi, näin Nakajimalla herpaantui ajolinja ja Krumm pääsi myös hänen ohi ja samoihin aikoihin kahdella viimeisella kierroksella kisan kärkipaikka vaihtoi kahteen otteeseen paikkaa, mutta lopulta Tachikawa vei pidemmän korren. Oli todella rohkeita kiistelyjä ja se on sitä motorsporttia.

Kisaan ei osallistunut KeePer Kraft Lexus SC430 tiimin kuljettajat Yuji Kunimoto/Andrea Caldarelli koska heillä oli isoja ongelma jo ennen aika-ajoja, mutta kaiken kaikkiaan japanissa taas kerran oli katsomot täynnä, tätä emme voisi odottaa kovinkaan monessa euroopan GT sarjassa ja toki kuljettavat ovat hyvin suosittuja japanissa, joilla on valtavansuuri fanikansa takana.

Kauden avauksen voittoon pyrhälsivät (ZENT CERUMO SC430 LEXUS) tiimin Yuji Tachikawa/Kohei Hirate, toiseksi (RAYBRIG HSV-010
Honda) Takuya Izawa/Naoki Yamamoto, kolmanneksi (MOTUL AUTECH GT-R NISSAN) Satoshi Motoyama/Michael Krumm ja neljänneksi (PETRONAS TOM'S SC430 LEXUS) Kazuki Nakajima/Loic Duval. GT300 luokan voittajiksi ajoivat (GAINER DIXCEL R8 LMS Audi R8 LMS) Tetsuya Tanaka/Katsuyuki Hiranaka.
Sen mitä Super GT:stä tiedän, niin tuo Lexus on hemmetin kaunis laite. Osaavat Idässä rakennella upeita kilpureita.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Tänään Jesse Krohn ja Nico Verdonck keskeyttivät ADAC GT Mastars sarjan Orscherslebenin kisassa.

Juuri päättyneessä ELMS kauden avauskisassa Paul Ricardin radalla voittoon ajoi (TDS Racing) tiimin kolmikko Pierre Thiriet/Mattias Beche, toiseksi sijottivat (Sebastien Loeb Racing) miehistö Stéphane Sarrazin/Nicolas Minassian/Nicolas Marroc ja kolmanneksi Status Grand Prixin miehistö Yelmer Buurman/Alexander Sims/Dean Stirling. GT-luokan nopein oli JMW Motorsportin Ferrari.
Sen mitä Super GT:stä tiedän, niin tuo Lexus on hemmetin kaunis laite. Osaavat Idässä rakennella upeita kilpureita.
Kyllä kaunis laite todellakin ja ensi vuodeksi olisi tulossa Super GT:hen se Lexus LFA mikä näyttää nykyistäkin kauniimmalta.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
LFA:ta odottellessa. Saas nähdä tuleeko se GT Wörldiin myös, joskus jahka kerkeevät....:rolleyes:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Käväisin eilen Spa-Francorchampsin radalla katsomassa Trophée des Fagnes nimistä tapausta. Sumuisen ja sateisen päivän ykköstapahtuma oli melko vapaasti rakenneltujen rättisitikoiden viiden tunnin kisa. Samaan aikaan lyhyen kisansa kävivät ajamassa myös Smart cuppilaiset. Päivän mielenkiintoisin lähtö oli kuitenkin Special open trophyn avauskisa. 40 kaikenkarvaista pikkuprotoa oli mukana. Tänään tuolla ajoi myös historic-autoja.

Rataa ensisijaisesti lähdin katsomaan ja olihan se Eau Rougen mäki perhanan jyrkkä ja maisemat jylhiä. Varsinaiset katsomot on aika vaatimattomia, mutta varikko yllätti laajuudellaan. Varikon uudemman pilttuurakennuksen katolta löytyi alueen paras katselupaikka ravintolan terassilta, josta näki viimeisen shikaanin, pääsuoran ja Eau Rougen lisäksi pätkiä radan takaosan alamäistäkin.

Muutama kuva kisasta.

 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
GT3:sta (GT World) en tiedä, mutta TMG:n tehtaalla vissiin joku GTE-prototyyppi on jo: http://www.autoguide.com/auto-news/2011/07/lexus-lfa-gte-race-car-spied.html

Jos GTE, niin se siis suuntaisi ACO:n alaisiin sarjoihin.
Tietääkseni tuo oli suunniteltu GT1-sarjaan eli 2010-2011 GT1-luokiteltu auto. Vetivät projektilta kuitenkin töpselin seinästä ennen kuin se edes kunnolla alkoi. Äkkiähän siitä tietenkin GTE-auto tehdään, jos sellaiseen haluavat lähteä!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Viikonloppuna käynnistyy FIA GT1 maailmanmestaruussarja Ranskan Paul Armagnacin radalla Nogarossa. Vaikka autot eivät ole enää GT1 autoja, vaan GT3:sia niin "pienien" teknisten sääntömuutoksien vuoksi ei kannata muuttaa sarjan nimeä ja jo rakennettua brändiä.
GT1TV

Entry Lista:

AF Corse (Ferrari 458 GT3):
-Toni Vilander/Filip Salaquarda
-Francesco Castellacci/Enzo Ide

Hexis Racing (Mclaren MP4-12C GT3):
-Alvaro Parente/Gregoire Demoustier
-Stef Dusseldorp/Fred Makowiecki

WRT Belgian Audi Club Team (AUDI R8 LMS):
-Oliver Jarvis/Frank Stippler
-Stephane Ortelli/Laurens Vanthoor

Vita4One Racing Team (BMW Z4 GT3):
-Michael Bartels/Yelder Buurman
-Nikolaus Mayr-Melnhof/Mathias Lauda

Reiter Engineering (Lamborghini Gallardo LP600):
-Peter Kox/Darryl O'Young
-Tomas Enge/Albert von Thurn and Taxis

All-Inkl.com Münnich Motorsport (MERCEDES SLS AMG GT3):
-Marc Basseng/Markus Winkelhock
-Thomas Jäger/Nicky Pastorelli

Muhlner Motorsport Exim Bank Team China (Porsche 911 GT3 R):
-Mike Parisy/Matt Halliday
-Ren Wei/Benjamin Lariche

Valmon Racing Team Russia (Aston Martin DBRS9 GT3):
-Alexey Vassilyev/Antonio Pizzonia
-Sergei Afanasiev/Andreas Zuber

Team Sunred India (Ford GT GT3):
-Andy Soucek/Milos Pavlovic
-Matteo Cressoni/Emanuele Moncini
Nogarossa on samana viikonloppuna myös FIA GT3 Euroopan mestaruus sarja mukana ja puolestaan Belgian Zolderin radalla on Belgian Endurance sarjan avausviikonloppu.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Noniin, Suomi-väriä sarjaan ja huipputiimiin. Nyt sitten toivotaan sitä menestystä. Todellakin toivotaan.
Ja Lamborghineille myös. :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
FIA GT1 kalenteriin tuli pieni muutos, menivät sitten Argentiinan San Luisin kisan pudottamaan pois kalenterista ja tilalle tuli uusi Korean International rata.
Noniin, Suomi-väriä sarjaan ja huipputiimiin. Nyt sitten toivotaan sitä menestystä. Todellakin toivotaan.
Toki, mutta oma suosikkini on koko Valmon Racing Team Russia poppoo ja muutamat muut.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Just siihen viittasin... epäselvästi kylläkin.

Onkohan kohta MM-arvoakaan - San Luisin pudotus tarkottaa, että sarja kisaa kahdella mantereella. Varmaan FIA:lta jo tullut epävirallinen "ok".
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Mitens Nissan GT-R nyt?

Tuo oli kyllä vitsi jo ennestään tuo "GT1" kun vertaa minkälaisia rasseja vaikka 90-luvun lopun GT1:t oli. Minkähän takia kaikki oivat sarjat pitää aina tuhota.

Kysymys tullut mieleen myös rFactorin oivaa DRM-modia puikottaessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Onhan se yhä mukana nimessä. GT3-autoilla ajettavalle luokalle toki erikoista.
Ehkä yksi syy miksi esimerkiksi FIA GT1 (GT3) ja FIA GT3 sarjoja ei yhdistetä on se ettei kaikilla GT3-sarjan tiimeillä ole sellaista budjettia että voisivat kiertää euroopan ulkopuolella. Näinhän kävi myös WEC - ELMS jaossa, kun muutamilla ELMS tiimeillä ei ollut varaa siirtyä WEC:iin, niin ne joutuivat jäämään ELMSiin.
Mitens Nissan GT-R nyt?
On mukana vain Japanin Super GT:n, GT300 luokassa ja myös Corvette on poistunut FIA GT1 sarjasta, niinkuin ylemmästä listasta huomaat. Siitä tosin en ole varma tuleeko Nissan mukaan FIA GT3 euroopan mestaruus sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös