GT ja protot 2012

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ainoa mahdollinen "uusi" ensi vuodelle on juuri Honda. Auto on jo, joten helposti voisivat lisätä rahavirtaa eli brändäystä (nythän autot ovat enemmän nimellä HPD eikä Honda) sille tasolle mitä se oli edes Highcroftin kanssa ALMS:ssä tai kenties pistää pystyyn oman tiiminkin tai tehdä JRM-tiimistä sellaisen, joka olisi harjoitusta sitten jos on myöhempiä suunnitelmia. Tämäkin lienee epätodennäköistä...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ainoa mahdollinen "uusi" ensi vuodelle on juuri Honda. Auto on jo, joten helposti voisivat lisätä rahavirtaa eli brändäystä (nythän autot ovat enemmän nimellä HPD eikä Honda) sille tasolle mitä se oli edes Highcroftin kanssa ALMS:ssä tai kenties pistää pystyyn oman tiiminkin tai tehdä JRM-tiimistä sellaisen, joka olisi harjoitusta sitten jos on myöhempiä suunnitelmia. Tämäkin lienee epätodennäköistä...
Aika näyttää jos Honda tulee tehdastiiminä, niin tulevatko he kokonaan omalla puljulla vai sulautuvat JRM:ään tai johonkin toiseen tiimiin josta tulisi Hondan tehdastiimi, mutta Nick Wirth antoi ymmärtää että HPD/Wirth Researh ovat sitoutuneet tulevaisuudessa tekemään uuden coupe mallisen LMP1 auton, tosin heidän on odotettava siihen asti kunnes uudet vuoden 2014 säännökset vahvistetaan ja sen jälkeen voivat alkaa pohtimaan parasta reittia coupe mallin rakentamiselle.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Joka tapauksessa on valitettavan selvää, että Audille on valmiiksi katettu ensimmäinen prototyyppiurheiluautojen MM
(20 vuoteen) kuin "Manulle illallinen".
-Se siitä jännityksestä! :(
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Miksei muuten noihin huippu LMP-tiimeihin ole Suomikuskeja tarjolla? Eikö meikäpoikia kiinnosta? Sama pätee toki V8/Nasse/Indy/etc sarjoihin...
(ihannetilanne olisi että joka sarjassa olisi Suomikuski)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Miksei muuten noihin huippu LMP-tiimeihin ole Suomikuskeja tarjolla? Eikö meikäpoikia kiinnosta? Sama pätee toki V8/Nasse/Indy/etc sarjoihin...
(ihannetilanne olisi että joka sarjassa olisi Suomikuski)
Ihannetilanne olisi myös se, ettei eräs "ruorijuoppo" jäisi ainoaksi suomalaiseksi Le Mans -voittajaksi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Miksei muuten noihin huippu LMP-tiimeihin ole Suomikuskeja tarjolla? Eikö meikäpoikia kiinnosta?
Tuskin kyse on ainakaan kiinnostuksen puutteesta, mutta Mika Salohan kävi 2008 neuvotteluja Peugeotin LMP1-tiimin kanssa, tosin sopimukseen asti ei päässyt. Salo sanoi vähän aikaa sitten twitterissä että häntä ei kiinnosta nykyään muut kuin tehdastiimit, sillä ne privaattitiimit on kuulemma nähty, eikä hänen hermot riitä enää niihin.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Testasihan Kimikin viime vuonna Peugeot 908:a,
mutta loppujen lopuksi onneksi päätyi takaisin F1:iin.
Toki testas ja harmikseni ei tehnyt aluevaihdosta protoihin, mutta tiedä sitten miten vakavalla pohjalla Räikkönen oli missään vaiheessa harkinnut Peugeot pestiä, toivoittavasti vielä joskus harmaassa tulevaisuudessa ajaisi vaikka Le Mansin 24h kisan.

Mikael Forsten on viimeisin suomalainen kuski joka on ajanut LMP1 autolla osakilpailussa ja se tapahtui Rollcentre Racingin väreissä spassa 2008.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Miksei muuten noihin huippu LMP-tiimeihin ole Suomikuskeja tarjolla? Eikö meikäpoikia kiinnosta? Sama pätee toki V8/Nasse/Indy/etc sarjoihin...
(ihannetilanne olisi että joka sarjassa olisi Suomikuski)
Niihän se olisi ihanne juu, mutta kun harvan suomikuskin näytöt riittää siihen, että tehdastiimit tulis tarjoamaan sopimusta ja toisaalta harvalla riittää massia niin paljon että voisi ostaa itselleen tallipaikan. Pari mestaruutta alemmissa sarjoissa (enkä tarkoita nyt mitään Vakio1600 tai FinRace sarjoja), esim. jossain GT3 sarjassa ja sen jälkeen voisi olla realismia mennä koputtelemaan LMP-tehdastallien oville. Tällä erää lähinnä Vilander, Palttala ja Eskelinen ovat sellaisia nimiä joilla olisi edes teoreettisia senssejä LMP:n rattiin. Räikkösellä ja Bottaksella on ihan muut jutut mielessä ja toisekseen molemmat ovat sen verran hintavia kuljettajia, että tiimien mielenkiinto loppuu jo siihen.
Joku V8 Star voisi EHKÄ houkutella Severiä jos joku tiimi tarjoaisi hälle maksukuljettajan paikkaa. Muutoin tuskin vaihtaa yhtään mihinkään STT sarjasta.
INDY/Nascar ympyröihin lähinnä Räikkösellä olisi kysyntää, mutta kuten sanottu Kimin mielenkiinto on nyt F1:ssa ja kun Lotus-Rellulla vielä voi ajaa voitostakin, niin asian tilassa ei ole odotettavissa pikaisia muutoksia.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Joku V8 Star voisi EHKÄ houkutella Severiä jos joku tiimi tarjoaisi hälle maksukuljettajan paikkaa.
Vaikka Kuismasella kohtalaisesti ikää onkin, ei dementia silti vaivaa. Eli eiköhän melkein 10 vuotta sitten kuopattu sarja ole poissa kuvioista hänenkin osaltaan.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onko jollain muuten tietoa siitä vetävätkö LMP1:t urku auki "sen" Span mutkan(nyt en tietenkään nimeä oikosululta muista), vai nostavatko hieman.

iRacingissä vetelin Spata HPD ARX-01c:llä ja perussäädöillä vaikutti kaasu pohjassa pysyvän reitillä, tosin vaatii oikean ajolinjan, muuten vähintään leveällä jos ei suoraan seinässä. Mutta kyllä siinä vaistomaisesti meinaa nostaa vähän kesken mutkan.
 

Group 5

Active member
Liittynyt
23.4.2010
Viestit
31
Niihän se olisi ihanne juu, mutta kun harvan suomikuskin näytöt riittää siihen, että tehdastiimit tulis tarjoamaan sopimusta ja toisaalta harvalla riittää massia niin paljon että voisi ostaa itselleen tallipaikan. Pari mestaruutta alemmissa sarjoissa (enkä tarkoita nyt mitään Vakio1600 tai FinRace sarjoja), esim. jossain GT3 sarjassa ja sen jälkeen voisi olla realismia mennä koputtelemaan LMP-tehdastallien oville. Tällä erää lähinnä Vilander, Palttala ja Eskelinen ovat sellaisia nimiä joilla olisi edes teoreettisia senssejä LMP:n rattiin. Räikkösellä ja Bottaksella on ihan muut jutut mielessä ja toisekseen molemmat ovat sen verran hintavia kuljettajia, että tiimien mielenkiinto loppuu jo siihen.
Joku V8 Star voisi EHKÄ houkutella Severiä jos joku tiimi tarjoaisi hälle maksukuljettajan paikkaa. Muutoin tuskin vaihtaa yhtään mihinkään STT sarjasta.
INDY/Nascar ympyröihin lähinnä Räikkösellä olisi kysyntää, mutta kuten sanottu Kimin mielenkiinto on nyt F1:ssa ja kun Lotus-Rellulla vielä voi ajaa voitostakin, niin asian tilassa ei ole odotettavissa pikaisia muutoksia.
Eiköhän sinne joku yritä jonain päivänä. Ikä, vauhti ja tuloksetkin antavat ainakin mahdollisuudet.

http://www.facebook.com/l.php?u=http://www.adac-gt-masters.de/uk/artikel/alessi-keilwitz-celebrate-first-win-in-zandvoort-three-dutch-drivers-finish-their-home-race-on-the-podium-141505&h=BAQGwNIu6AQHhZMpnGnSYn6h5DSH87n4hmbXlS9_EZUEWEA

www.jessekrohn.com

http://www.driverdb.com/drivers/jesse-krohn/
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
edit. siirsin toiseen ketjuun
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Toyotan japanilaiskuljettaja Hiroaki Ishiura joutui väistymään pois tiimin kuljettaja paikalta Le Mansin 24 tunnin osakilpailusta ja hänen paikalle ollaan vakavimmin huhuttu Franck Montagnya tai Kohei Hiratea.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Onko tuolla joku suora kisa menossa?

Mitens Motors ei näytä(?)
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Meinaan kun ovat kaikki ALMS:t tähän asti näyttänyt suorana...
 
Ylös