Jellinek
Banned
Eivätkö FIA:n insinöörit ymmärrä, että kestävyyskilpailuissahan on käytettävä isompitilavuuksisia turbomoottoreitakin, jotta ne pysyvät kasassa tarvittaessa 24h?Tästä taisi F1-puolella jo olla uutinen, mutta pistetään tännekin: C-ryhmän kuolema deja vu, kun 2014 F1-motteja käytetään jatkossa myös urheiluautoissa?
This means that Ferrari, Mercedes, Renault and PURE may all be able to find customers in sports car racing, and by the same token, there may be manufacturers who want to in sports car racing, who will leap on the opportunity to enter F1 with the same engine. The rules will increase maximum normally-aspirated engine capacity from 3.7-litres to 5-litres, but there will be restrictions on the fuel flow, which will force manufacturers to aim for more efficient engines. This might result in F1 teams using sports cars as test beds for their engines, which would be no bad thing for the WEC series.
Kuulostaa melkolailla samalta mitä 90-luvun alun C-ryhmän tappanut mottisuunnitelma. Miksi kukaan olisi sporttikaaroissa mukana, kun voisi ajaa ykkösissä? Luulisi tehtaiden testipenkkien riittävän mottitestaamiseen (ja olevan halvempaa) kuin oikeissa autoissa ajattaminen.
Sitä paitsi jotain Ferraria tuskin kiinnostaa moottorillaan lähteä taistelemaan ylivoimaista diesel-Audia vastaan La Sarthelle.
Viimeksi muokattu: