-Toivottavasti nämä kestävyyskilpailut saavuttavat vielä joskus (kenties jo 2014) edes osan entisestä C-ryhmän loistosta.
WEC rupeaa varmasti näyttämään jossain vaiheessa enempi C-ryhmältä, 2014 kun Porsche tulee ja Honda vielä empii tehtaan LMP1 valmistusta + Lotus myös tulossa LMP1 vekottimella. Viisi tehtaan LMP1 autoa olisi jo ihan hyvä saavutus 2014 mennessä, tosin en tiedä kuinka paljon tuo Lotuksen menopeli tehtaan auto olisi, sillä Kollesin pulju sen rakentaa. Sitä en kuitenkaan osaa nähdä että palattaisiin siihen formattiin että WEC sarjassa ajaisi ainoastaan LMP autot ja GT kotterot olisivat poistuneet samoista lähdöistä, ehkä noinkin voi tapahtu jossain vaiheessa tulevaisuutta mutta aika näyttää.
WEC kalenterin kisamäärä nousee ensi vuodeksi kahdeksasta kymmeneen näillä näkymin ja uudet kisamaat olisivat Venäjä ja Intia huhujen mukaan. Hieman parempi TV-soppari voisi olla Eurosportin kanssa, varsinkaan täällä suomessa Sebring ja SPA kisoja ei näytetty kokonaan suorana, kuten myös voisi olla samantapainen
GT1-Life Jack's Chat 'Race Tech' osuus kisaviikonloppuisin WEC sarjassa kuten FIA GT1 sarjassa 2010, jossa kuskit tai inssit esittelivat autojensa eri osa-alueita. Kisaviikonloppujen ulkopuolella voisi olla yksi lähetys jossa spekuloidaan WEC sarjan tulevista kisoista, huhuista ja mukana myös kuski haastatteluja. Seuraavan WEC sarjan Silverstonen kisan
entry lista.
ELMS ja ALMS voisivat tehdä tulevina vuosina enemmänkin yhteistyötä tuon ainoan Petit kisan lisäksi, mutta kun ELMS tiimeillä on pieni budjetti niin se ei ehkä mahdollista kovin isoa yhteistyötä ALMSin kanssa. Aluksi idea siitä että LMP2 olisi ELMSin pääluokka Euroopassa kuulosti OK:lta, mutta lopulta autoja tuli liian vähän niin GT kuin LMP puolelle. Saa nähdä minkälainen Aasian Le Mans Seriesistä tulee LMP2/GT autoineen, mutta luultavasti yhden kisan voisivat ajaa WEC:in kanssa samoissa lähdöissä myöhään syksyllä ensi vuonna. Omasta mielestäni ELMSistä ei ole mitään hyötyä, niin WEC, ALMS ja AsLMS voisivat olla ainoat Le Mans sarjat.