GT ja protot 2012

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mielenkiintoista, että FIAn GT1 ja GT3 -luokkien alapuolella GT-luokkien herruudesta taistelevat Espanjan International GT Open ja Italian GT Sprint International.
GT Openin lähdön Brands Hatchissa voitti Michael Broniszewski Ferrari 458:lla:
http://online.cronococa.com/
GT Openin huominen kisa ajetaan klo 12.15 paikallista aikaa:
http://www.gtopen.net/contenuti/files/BRANDS 2012/Horario BH 2012 draft 1 team .pdf
GT Sprintin 1. kisa ajetaan huomenna Spassa 9.15 ja 2. kisa 14.20 paikalista aikaa.
http://www.superstars.it/GTSprint/Calendar/Spa.aspx
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Jesse Krohnilla ajopartnerinsa Nico Verdonckin kanssa ei ollut paras mahdollinen ADAC GT Masters sarjan Nurburgringin viikonloppuna, eka kisasta keskeytys ja toisesta kisasta 18 sija jäi käteen.

Vakituisesti Britannian Formula Ford-sarjassa ajavat Antti Buri oli mukana SPA:n Superstars GT Sprint osakilpailussa LMS Racingin Dodge Viperillä, sijoittuen kummassakin kisassa toiseksi.

Wirth Researchin pomo Nick Wirth on sanonut tarvitsevansa taloudellista tukea kun rupeavat rakentamaan vuonna 2014 Coupe mallin LMP1 autoja. Autossa luonnollisesti tulisi olemaan Hondan moottori ja Zytekin suunnitteleman hybriidijärjestelmä.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
ELMS sarjan ympärillä pyörii kaikenlaisia huhuja, tuleeko tämä vuosi olemaan sarjan viimeinen vähäisineen autoineen vai siirtyykö sarja Peter organisationilta espanjalaisen GT Sport pomo Jesus Parejan hallinnoimaksi ensi vuodesta alkaen. Ainut ELMS:in ongelma ei ole autojen vähäisyys, vaan myös liian pitkät kisat vähäisellä automäärällä, sarjaan osallistuminen liian kallista jne.

Japanin Super GT aikoo ruveta lähitulevaisuudessa yhteistyöhön Asian Le Mans Seriesin (ASLMS) kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Stephane Ratelin SRO Motorsport Group vahvisti eilen etteivät jatka enää ensi vuonna FIA GT1 World Championship ja FIA GT3 EM sarjan promoottorina. SRO:n tilalle on huhuttu tulevan International GT-Open pomo Jesus Pareja ja hänen GT Sport organisaatio.

Ratelin SRO firman suurimmaksi sarjaksi näin jää Blancpain Endurance Series, hieman on ollut huhua että liittyisikö mies ELMS:iin mutta se on vielä tässä vaiheessa ainakin epätodennäköistä.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Pitänyt sanomani että surkeassa jamassa näyttää olevan nuo GT-luokat. Mikäs se oli viime vkl:kin kilpailu(GT3?) jossa taisi olla 10 autoa. Joku sääntö voisi olla että alle 20 auton ei edes lähdetä kisaamaan. Ei tuossa ole enää mitään järkeä.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Pitänyt sanomani että surkeassa jamassa näyttää olevan nuo GT-luokat. Mikäs se oli viime vkl:kin kilpailu(GT3?) jossa taisi olla 10 autoa.
Kyseessä oli GT Sprint Italian sarja mitä ei pidä sotkea kovimpiin GT sarjoihin.
Joku sääntö voisi olla että alle 20 auton ei edes lähdetä kisaamaan.
Ihan tyhmä sääntö.
Tuo on ihan hyvä juttu, mutta jos ELMS aikoo isompaa yhteistyötä ALMS:in kanssa ensi vuodeksi niin jotain muutakin pitää ELMS:in puolella tapahtua ainakin budjettien suhteen.
Tässäpä jännä ajatus...

48 tunnin kisa Espanjan Navarrassa: http://maxiendurance48.com/
Joo se järjestetään ensi vuoden maaliskuun 16 & 17 päivä ja siihen osallistuu GT ja Touring autokuntia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4618
Sijainti
Salo
Mosportin ALMS -kisaa katselen ESPN:n maksullisella puolella. Hyvää kaksintaistelua alkumetreillä Muscle Milkin ja Dysonin tiimien välillä.

Asiasta toiseen...tuosta Corvette -hehkutuksesta tuli mieleen ensi vuosi, joka on Corvetten juhlavuosi. Luulisi, että Amerikassa myös kisoissa sekä Grand AM -että ALMS -puolella olisi jonkinlaista juhlallisuutta. Ja ensi vuodeksi olisi suunnitteilla jonkinasteinen moottoriurheilureissu ja kaksi vaihtoehtoa olisivat Daytona 24 ja Sebring 12. Kumpi noista mahtaisi olla parempi seurata paikan päällä?
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja ensi vuodeksi olisi suunnitteilla jonkinasteinen moottoriurheilureissu ja kaksi vaihtoehtoa olisivat Daytona 24 ja Sebring 12. Kumpi noista mahtaisi olla parempi seurata paikan päällä?
Ei sikäli että itse olisin ollut paikan päällä kummassakaan (en siis ole ollut), mutta jos Sebringissä on joku 100,000+ katsojaa joka vuosi ja Daytonassa löytää tv-lähetyksestä hädin tuskin katsojia ollenkaan, niin... etenkin jos Sebring on myös ensi vuonna osa WEC:ä niin on varmasti se parempi tapahtuma. Kumpaakaan kokematta uskaltanee noin väittää. :D

Saattaa kiinnostaa tämä puolituntinen dokkari: http://vimeo.com/37599014
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4618
Sijainti
Salo
Onhan siinä tietenkin se näkökulma. Grandstandithan ammottavat aina tyhjyyttään Daytonassa (ovat täynnä esim. NASCAR -kisassa), toisaalta olen kuullut että sisäkenttä olisi kuitenkin aina loppuunmyyty. Tämä tieto Turner Motorsportsin väeltä heidän streamiltaan, eivät kuitenkaan osanneet arvioita nuppilukua.

Toisaalta isossa väkimäärässä on se ongelma että pressikortittoimille valokuvauksen harrastajille hyvien otosten saaminen on aina haastavaa, tuli Goodwoodissa opittua.
http://forums.corvetteforum.com/autocrossing-and-roadracing/2768005-spectator-attendance-at-24-hrs-of-daytona.html
Tuossa jotain keskustelua yleisötilanteesta.

PS: Perkule kun ei tullut katseltua ennen tänne rekisteröitymistä minkänimisiä täällä kirjoittelee. Olisi voinut vastakkainasetteluna laittaa omaksi nimeksi Bud Light Jaguar.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Sebringissä on joku 100,000+ katsojaa joka vuosi ja Daytonassa löytää tv-lähetyksestä hädin tuskin katsojia ollenkaan
Tuolla perusteella mä menisin Daytonaan :D Hyviä kisoja ne Daytonan kisatkin on näyttäneet olevan nettistriimin perusteella.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
-Toivottavasti nämä kestävyyskilpailut saavuttavat vielä joskus (kenties jo 2014) edes osan entisestä C-ryhmän loistosta. :cool:
WEC rupeaa varmasti näyttämään jossain vaiheessa enempi C-ryhmältä, 2014 kun Porsche tulee ja Honda vielä empii tehtaan LMP1 valmistusta + Lotus myös tulossa LMP1 vekottimella. Viisi tehtaan LMP1 autoa olisi jo ihan hyvä saavutus 2014 mennessä, tosin en tiedä kuinka paljon tuo Lotuksen menopeli tehtaan auto olisi, sillä Kollesin pulju sen rakentaa. Sitä en kuitenkaan osaa nähdä että palattaisiin siihen formattiin että WEC sarjassa ajaisi ainoastaan LMP autot ja GT kotterot olisivat poistuneet samoista lähdöistä, ehkä noinkin voi tapahtu jossain vaiheessa tulevaisuutta mutta aika näyttää.

WEC kalenterin kisamäärä nousee ensi vuodeksi kahdeksasta kymmeneen näillä näkymin ja uudet kisamaat olisivat Venäjä ja Intia huhujen mukaan. Hieman parempi TV-soppari voisi olla Eurosportin kanssa, varsinkaan täällä suomessa Sebring ja SPA kisoja ei näytetty kokonaan suorana, kuten myös voisi olla samantapainen GT1-Life Jack's Chat 'Race Tech' osuus kisaviikonloppuisin WEC sarjassa kuten FIA GT1 sarjassa 2010, jossa kuskit tai inssit esittelivat autojensa eri osa-alueita. Kisaviikonloppujen ulkopuolella voisi olla yksi lähetys jossa spekuloidaan WEC sarjan tulevista kisoista, huhuista ja mukana myös kuski haastatteluja. Seuraavan WEC sarjan Silverstonen kisan entry lista.

ELMS ja ALMS voisivat tehdä tulevina vuosina enemmänkin yhteistyötä tuon ainoan Petit kisan lisäksi, mutta kun ELMS tiimeillä on pieni budjetti niin se ei ehkä mahdollista kovin isoa yhteistyötä ALMSin kanssa. Aluksi idea siitä että LMP2 olisi ELMSin pääluokka Euroopassa kuulosti OK:lta, mutta lopulta autoja tuli liian vähän niin GT kuin LMP puolelle. Saa nähdä minkälainen Aasian Le Mans Seriesistä tulee LMP2/GT autoineen, mutta luultavasti yhden kisan voisivat ajaa WEC:in kanssa samoissa lähdöissä myöhään syksyllä ensi vuonna. Omasta mielestäni ELMSistä ei ole mitään hyötyä, niin WEC, ALMS ja AsLMS voisivat olla ainoat Le Mans sarjat.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös