Käytännössä, jos taistelu on tasaista ohitettava ja ohittaja vaihtuvat kierroksittain tms. Eli jos takana oleva sattuisikin pääsemään "turhaan" ohi jostakin, voi tämä ohitettu paikata tilanteen tulevilla kierroksilla. Luultavasti tämmöinen turha ohitus kuitattaisiin jo ennen seuraavaa DRS-aluetta, jolloin me kaikki saisimme todistaa yhden aidon ohituksen ja olisimme kovin tyytyväisiä.
Muutama parannusehdotus:
1) Tämä varsinkin pitkille suorille:
DRS-alueet suoran alkupäähän, jolloin nopeusetu kerättäisiin suoran alussa ja ohittaja pääsisi konttiin kiinni. Tämän jälkeen jarrutus alueelle mentäisiin siivet kiinni ja joko ohittaja joutuisi tekemään liikkeensä jarrutuksessa TAI ohitettu voisi vielä rimpuilla toisen imuun (jonkinlaista imua kait nyky autotkin tuottavat kuitenkin, kun ilmaa syrjäyttävät) ja kenties koittaa paikata jarrutuksessa...
2) Ohittajan DRS sulkeutuisi kokonaan tai osittain autojen ollessa rinnakkain.
3) Villi heitto:
Ohitettu saisi käyttää DRS:ää seuraavalla suoralla? Yleensä seuraava suora ei ole mitenkään otollinen ohitukselle, mutta saisi jotain takaisin...
4) Jo ehdotettu DRS-käyttökertojen rajoitus:
DRS:ää saa saisi käyttää esim. kerran kolmessa kierroksessa tms... Tämä ei tietenkään poistaisi mahdollisia DRS-ohilentoja, mutta DRS-alueen ohitukset saatettaisiin nähdä välillä ilman siipeilyä...