Meni nopeasti tuo tilanne kyllä, olihan siinä Sennassakin vikaa mutta ei se ihan suoraan sanottuna ole sattumaa että tietyt kuskit usein ovat usein kolareissa.Tuota Sennan pyörähdystä nyt en kyllä saa mitenkään pyöriteltyä Kobayashin syyksi
Bruno kyllä minusta ihan itse veti vasemmalta linjalta oikeaan 'suoralla' (vaikka tuo vähäsen taittaakin) ja Koba oli jo ehtinyt mennä sinne sisälle.
Vergne itse sanoo että:Vergnen kolarointi Heikkiin, huoh. amatöörimainen veto.
Mutta mun silmiin tuo oli liian aikainen paikka alkaa kääntämään mutkaan...As for the incident with Heikki, I felt I was ahead and as I started to turn into the corner, we collided and his front wing clipped my rear wheel and there was too much damage to the floor and it was impossible to change the damaged rear wheel so there was no way for me to continue. I think it was just a racing incident.
Samanlainen kolari kuin Vettel-Webber Turkissa 2010. Mutta kyllä ohittava auto on silti velvollinen odottamaan sen aikaa, että on oikeasti ohi ennen kuin kääntää päälle. On niitä rangaistuksia vähemmästäkin annettu.
Mihinköhän Vergne oli kääntämässä? Olivat juuri saapumassa jarrutus alueelle.
Minusta suurin syy tähän oli Hamiltonin epätoivo joka näkyi parhaiten ratin lentoradassa. Kummallekkaan en rankaisua antaisi.Mitä mieltä Hamilton-Maldonado -tilanteesta?
Just niin, jos tuosta olisi kääntänyt ilman toista autoa vieressä, olisi päätynyt ajosuunnassa oikean puolen kaiteeseen!:dunno:Mihinköhän Vergne oli kääntämässä? Olivat juuri saapumassa jarrutus alueelle.
Kilpailukielto saisi ehkä Pastorin miettimään, kannattaisiko rauhoittaa ajamistaan. Mies on jatkuvasti mukana vähän kyseenalaisissa kilpailutilanteissa.Maldonado sai 20 sekunnin penaltyn. Rangaistus tuli oikealle miehelle, mutta vähän outoa kun yksi kuski kolisuttelee pitkin kautta vähän kaikkien kanssa ja välillä tarkoituksellakin, niin ei uskalleta antaa kunnolla kilpailukieltoa yhdeksi kisaksi.
Mitä mieltä Hamilton-Maldonado -tilanteesta?
Näin. Tilannehan alkoi siitä, kun Hamilton - nykytulkinnan mukaan luvallisesti - ajatti Maldonadon ulos edellisen mutkan ulostulossa. Autot olivat kyllä hyvän matkaa rinnakkain, mutta sillä ei ole merkitystä, sillä radan ulkopuolella olevaa autoa ei tarvitse huomioida, koska se on väistämisvelvollinen.Maldonadon vika täysin. Maldonadolla oli 4 rengasta radan ulkopuolella. Sieltä ei saa enää tulla toisen eteen eikä varsinkaan kylkeen. Tosin jos Hamilton olisi ollut viisas, hän olisi jättänyt tilaa siihen vasemmalla. Mielestäni kuitenkin se joka olisi voinut kolarin välttää oli Maldonado, joko ajamalla shikaani suoraksi tai sitten jarruttamalla kun huomasi, että ei perkele ei se käänny kanttarin päällä.
Maldonadon ja Sennan rangaistus on käytännössä sama, mutta jos drive-thru annetaan niin myöhään ettei sitä ehditä kärsiä, sen sijaan annetaan +20 sek.Tänään ei vissiin haluttu käyttää samaa rangaistusta kahta kertaa, vaan käytettiin lähes koko skaala.
- 20 sekunnin aikarangaistus (Maldonado)
- 10 lähtöruudun rangaistus + 25 000 euron sakko (Vergne)
- 5 lähtöruudun rangaistus (Kobayashi)
- varikon läpiajorangaistus (Senna)
En tiedä miksi vaikkapa Vergnen ja Maldonadon suoritukset katsotaan niin erilaisiksi että toista rangaistaan tämän kisan lopputuloksissa ja toista seuraavan kisan lähtöruudukossa.
Maldonado ajoi maaliin, Vergne ei. Siinä aika merkittävä ero. Harvemmin itse asiassa noita lähtöruuturangaistuksia seuraavaan kisaan annetaan maaliin ajaneille, ainakaan pisteille ajaneiden kohdalla. Kolmannentoista sijan vaihtuminen viidenteentoista paikkaan tuskin hirveästi tuntuu kuskilla, joten silloin ehkä lähtöruuturangaistus on passelimpi.Tänään ei vissiin haluttu käyttää samaa rangaistusta kahta kertaa, vaan käytettiin lähes koko skaala.
- 20 sekunnin aikarangaistus (Maldonado)
- 10 lähtöruudun rangaistus + 25 000 euron sakko (Vergne)
- 5 lähtöruudun rangaistus (Kobayashi)
- varikon läpiajorangaistus (Senna)
En tiedä miksi vaikkapa Vergnen ja Maldonadon suoritukset katsotaan niin erilaisiksi että toista rangaistaan tämän kisan lopputuloksissa ja toista seuraavan kisan lähtöruudukossa.
Toisaalta kannatan sitä ideaa että rangaistukset pidetään niin sattumanvaraisina ja erilaisina että se pitää kuskit varpaillaan ja varovaisina kun ei koskaan tiedä silitelläänkö päätä vai murskataanko toinen kives.
Johan sille annettiin 20 sekunnin penalty. Ei se ole mikään oikeusmurha jos rangaistaan kuskia, joka kolaroi jatkuvasti, käyttänyt jo kahdesti autoaan tarkoituksella aseena ja on tänäänkin mukana vähintään kolmessa kyseenalaisessa tilanteessa. Lisäksi tulee radan ulkopuolelta sellaisen auton kylkeen, josta olisi päässyt HRT:lläkin ohi.Ongelmahan on se että jos joka ikisestä, kilpa-autoiluun nyt vain kuuluvista, pikku kolarista aina annetaan rangaistuksia niin se tappaa lajin urheiluna täysin.
Toivottavasti tosiaan papille ei mitään rankkuja jaeta, olisi oikeusmurha kyllä.
Tämä.Johan sille annettiin 20 sekunnin penalty. Ei se ole mikään oikeusmurha jos rangaistaan kuskia, joka kolaroi jatkuvasti, käyttänyt jo kahdesti autoaan tarkoituksella aseena ja on tänäänkin mukana vähintään kolmessa kyseenalaisessa tilanteessa. Lisäksi tulee radan ulkopuolelta sellaisen auton kylkeen, josta olisi päässyt HRT:lläkin ohi.