Caterhamilla on viime vuotiseen tapaan hidas, mutta epäluotettava auto. Olisko Heikillä jo aika tehdä johtopäätöksensä ja sunistaa kohti uusia haasteita.
On tainnut Heikki aiemmin puhua, että kauden puolivälin lähestyessä olisi sopiva aika tehdä päätöksiä jatkon suhteen. Sopimus on kuulemma katkolla tämän vuoden päättyessä.
Williams on ollut tänä viikonloppuna hyvässä vauhdissa. Jos Sennalla ei ala auto kulkea Maldonadon malliin, niin siinä saattaisi olla Kovalaiselle mukava paikka ensi vuodeksi. Toisaalta Albert Park on aika erikoinen rata, joten Williamsin vauhti ei välttämättä jatku yhtä hyvänä Malesiassa. Grosjean ajoi hyvän aika-ajon Lotuksella, mutta kolaroi kisassa. Jos romua syntyy jatkossakin samaan malliin, niin Heikkihän on jo kohta ehdolla Kimin tallikaveriksi.
Renkaanlämmitysongelmista kärsivä Caterham saattaa kuitenkin olla Malesian helteessä tätä viikonloppua paremmassa iskussa -- jos vaan auto saadaan kestämään täysi kisapituus. Minusta kannattaa odottaa ainakin Barcelonaan asti ja katsoa ensimmäisen isojen aerodynamiikkapäivitysten vaikutus voimasuhteisiin ennen kuin tyrmää Caterhamin. Talli oli kuitenkin vielä viime kaudella niin kaukana keskikastin perässä, että keskikastin tavoittaminen kauden puoliväliin mennessä olisi erinomainen edistysaskel.
Nyt kun pakka Caterhamin edessä on tiivistynyt, niin jo pelkkä keskikastin tavoittaminen tarkoittaisi, että Caterhamilla voisi taistella säännöllisesti pistesijoista. Jos Caterham saavuttaa tämän tavoitteensa ennen kauden puoliväliä, niin sitten Heikillä ei pitäisi olla kiirettä muualle, koska Caterhamin noususuuntaus ei pääty tähän kauteen. Talli muuttaa tänä vuonna uusiin tiloihin, rakentaa omaa tuulitunnelia ja palkkaa päteviä insinöörejä. Muutokset eivät välttämättä näy vauhdissa puolen vuoden sisällä, mutta kahden vuoden sisällä ne takuulla näkyvät.