nordic man
Well-known member
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestit
- 3848
Eikös tämä ollut muutenkin vain ekstrajäähdytystä varten??Caterhamista hävinny Kiinan harjoituksissa keskipakari.
Kiinassahan ei nyt kovin lämmin ole.
Eikös tämä ollut muutenkin vain ekstrajäähdytystä varten??Caterhamista hävinny Kiinan harjoituksissa keskipakari.
Mun mielestä kylkiin on tullut isommat aukot. Ehkei keskipakoputkelle ole enää tarvetta.Eikös tämä ollut muutenkin vain ekstrajäähdytystä varten??
Kiinassahan ei nyt kovin lämmin ole.
Totta turiset. Ero Kovalaisesta eteenpäin Vergneen oli aika-ajoissa 0,749s, kun taas ero Petrovista taaksepäin Glockiin oli 0,605s. Ricciardo oli 1,530s Kovalaista edellä ja Pic 1,040s Petrovia jäljessä. Caterhamilla on kuitenkin KERS, jota kahdella Caterhamin takaa löytyvällä tallilla ei ole.Joo ei ole Caterham ihan onnistunut tavoitteessaan. Kisassa keskikastin härnääminen voi kuitenkin olla mahdollista. Lähimmät kilpailijat ovat kuitenkin nyt tulossa takaapäin.
Näin on. Oon sammaa mieltä.Eiköhän se nyt voida jo julistaa, että auto on floppi. Seuraava talli on yli sekunnin päässä ja ei sellaista eroa kurota kiinni ihan noin vain. Vieläpä kun tavoitteena olisi päästä nyt ylipäänsä maaliin saakka, niin ei todellakaan hyvältä näytä. Kyllä se ensimmäinen pistekin on valitettavasti epärealistinen tavoite.
Mjoo Marussian vauhti mutkapätkillä on aikamoinen yllätys. Epäilen tosin että Caterham vetää vähän pienemmillä siivillä ja siihen KERS päälle niin ero repeää viimeisellä sektorilla. Tuskimpa Glock kumminkaan kisassa ehtii vihreiden autojen kyytiin, mutta saatetaan tässä kauden aikana nähdä vielä viimevuotista kovempaa kamppailua myös ruudukon perällä.Marussiat tuntuvat Kiinassa ottavan takkiin Caterhamilta erityisesti pitkiä suoria sisältävällä kolmannella sektorilla. Mutkikkaalla toisella sektorilla Marussiat pysyivät tänään samassa vauhdissa Caterhamien kanssa, mikä kertonee pikemmin Caterhamin huonosta downforcesta kuin Marussian erinomaisuudesta.
Joo ja ei. Keskikasti on ottanut kärjen lähes kiiinni ja caterham on kuronut rakoa kiinni kärkeen aika lailla, tosin keskikastiin se on lähes sama kuin aiemmin.Eiköhän se nyt voida jo julistaa, että auto on floppi. Seuraava talli on yli sekunnin päässä ja ei sellaista eroa kurota kiinni ihan noin vain.
Kahden aiemman kisan perusteella elää sentään pieni toivon kipinä, että Caterhamin kisavauhti olisi aika-ajovauhtia parempaa. Pisteitähän jaetaan itse kilpailujen perusteella, ei aika-ajojen. Tämäkin toivo saattaa olla pettävää laatua, mutta pitänee sentään huomenna tarkkailla pystyykö Caterham taistelemaan keskiryhmän autojen kanssa, vai jättävätkö ne Caterhamin pakokaasujaan nielemään ja Marussian kanssa nujakoimaan.Eiköhän se nyt voida jo julistaa, että auto on floppi. Seuraava talli on yli sekunnin päässä ja ei sellaista eroa kurota kiinni ihan noin vain. Vieläpä kun tavoitteena olisi päästä nyt ylipäänsä maaliin saakka, niin ei todellakaan hyvältä näytä. Kyllä se ensimmäinen pistekin on valitettavasti epärealistinen tavoite.
Itse en panostaisi senttiäkään aika-ajovauhdin parantamiseen Lotuksen asemassa. Sieltä on aika vähän saavutettavissa. 19. ruudusta taistellaan tuuripisteistä, jos kisavauhdissa ylletään keskikastin vauhtiin. Ja tuuripisteitähän Caterham metsästää tällä hetkelläNäistä ajoista voinee vetää karkean johtopäätöksen, että Caterhamin täytyy parantaa aika-ajovauhtiaan 1,5s ja kisavauhtiaan 0,6s per kierros pystyäkseen haastamaan Toro Rosson. 1,5s kuulostaa aika isolta harppaukselta, mutta 0,6s parannus kierrosaikaan ei tunnu äkkiseltään aivan mahdottomalta tavoitteelta.
Paitsi että kauden tuloksissa Marussia on Caterhamia edellä ja koska autojen luotettavuus kasvaa kauden edetessä niin erittäin vaikealta heidän kannaltaan näyttää lyödä edes Marussian 14. sija.Itse en panostaisi senttiäkään aika-ajovauhdin parantamiseen Lotuksen asemassa. Sieltä on aika vähän saavutettavissa. 19. ruudusta taistellaan tuuripisteistä, jos kisavauhdissa ylletään keskikastin vauhtiin. Ja tuuripisteitähän Caterham metsästää tällä hetkellä
Marussia lyödään kisassa eikä aika-ajossa, joten en ihan ymmärrä miten tuo on vastaus minun viestiini. Jos tarkoitat, että olen yltiöoptimistinen pisteistä puhuessani, niin olet ymmärtänyt pienet nyanssit väärin. Minun tapani kirjoittaa (ja puhua) on aika kontrastinen... Välttelen parhaani mukaan harmaata ilmaisua ;-)Paitsi että kauden tuloksissa Marussia on Caterhamia edellä ja koska autojen luotettavuus kasvaa kauden edetessä niin erittäin vaikealta heidän kannaltaan näyttää lyödä edes Marussian 14. sija.
Viime kaudella Jarno Trulli oli Monacossa 13. ja Heikki 14.Paitsi että kauden tuloksissa Marussia on Caterhamia edellä ja koska autojen luotettavuus kasvaa kauden edetessä niin erittäin vaikealta heidän kannaltaan näyttää lyödä edes Marussian 14. sija.
No miten tekninen vika heikentää Heikin näyttöjä?Eipä onnistunut Heikki antamaan Kiinan GP:ssa näyttöjä tallinvaihtoa varten. Aika-ajo ja kisastartti sujuivat hyvin, mutta toisella varikkokäynnillä tuli joku ongelma, joka pilasi Kovalaisen kisan. Olisiko mennyt renkaan kiinnitys pieleen tai jotain.
Tänään tilastoihin jäi merkintä, että Heikki tuli maaliin tallikaverinsa sekä Marussia- ja HRT-kuskien takana. Jos kisa olisi tänään sujunut ongelmattomasti, niin ehkä Heikki olisi päihittänyt tallikaverinsa tai ehkä ei. Nyt on mahdotonta tietää miten siinä olisi käynyt. Varikko-ongelma siis esti Heikkiä todistamasta iskukykyään.No miten tekninen vika heikentää Heikin näyttöjä?
Tällä kisalla ei ollut (mun mielestä) paskankaa merkitystä Heikin tuleviin kuvioihin (tai Heikin markkina-arvoon)...Tänään tilastoihin jäi merkintä, että Heikki tuli maaliin tallikaverinsa sekä Marussia- ja HRT-kuskien takana. Jos kisa olisi tänään sujunut ongelmattomasti, niin ehkä Heikki olisi päihittänyt tallikaverinsa tai ehkä ei. Nyt on mahdotonta tietää miten siinä olisi käynyt. Varikko-ongelma siis esti Heikkiä todistamasta iskukykyään.
Heikin ongelma varikkokäynnillä oli huonosti kiinnitetty rengasmutteri, kertoo Ted Kravitz.
1,5 täysin mahdotonta, siis kaudessa. 0,6 vaikeaa, mutta mahdollisuuksien rajoissa.täytyy parantaa aika-ajovauhtiaan 1,5s ja kisavauhtiaan 0,6s per kierros pystyäkseen haastamaan Toro Rosson. 1,5s kuulostaa aika isolta harppaukselta, mutta 0,6s parannus kierrosaikaan ei tunnu äkkiseltään aivan mahdottomalta tavoitteelta.
Olisiko sillä ollut merkitystä siinä tapauksessa, jos Heikki olisi päihittänyt tallikaverinsa reilulla erolla? Näinkin nimittäin olisi voinut käydä, jos ongelmia ei olisi ollut.Tällä kisalla ei ollut (mun mielestä) paskankaa merkitystä Heikin tuleviin kuvioihin (tai Heikin markkina-arvoon)...