Froilan Gonzales
Well-known member
- Liittynyt
- 21.7.2008
- Viestit
- 897
Heikki sen totesi haastattelussa: rahaa, miehiä ja tiloja on, mutta tulosta ei saada aikaan.
Aerodynamiikka on mennyt niin hienoksi hifistlyksi, että pienikin virhe simuloinneissa tai tuulitunnelimallissa vie heti varmaan 0,5 sekuntia pois. Aikoinaan, kun eroja oli niin paljon moottoreissa, laatikoissa jne tuollaista ei huomattu.Heikki sen totesi haastattelussa: rahaa, miehiä ja tiloja on, mutta tulosta ei saada aikaan.
Tämä on niin totta, jos talli suorituskyky heikkeni kilpailijoihin niin seuraavaan kisaan tuotiin vahvempi moottori, harmi että ohittaminen tuolloin oli 10x vaikeampaa. Millaisia kisoja olisimmekaan nähneet nykysäännöillä....Aerodynamiikka on mennyt niin hienoksi hifistlyksi, että pienikin virhe simuloinneissa tai tuulitunnelimallissa vie heti varmaan 0,5 sekuntia pois. Aikoinaan, kun eroja oli niin paljon moottoreissa, laatikoissa jne tuollaista ei huomattu.
Tuo tosiaan useilta unohtunut, että koneissa oli useden kymmenien (ellei jopa sadan) hevosvoiman eroja.seuraavaan kisaan tuotiin vahvempi moottori, harmi että ohittaminen tuolloin oli 10x vaikeampaa.
Juuri noin, vaikka ei tuo Toyotan kiertäminenkään ihan yksinkertaista ollut, koska olosuhteet radoilla vaihtelee todella paljon. Siis, vaikka olisi ihan kuiva keli.Tässä merkkaa ihan hemmetisti kokemus ja kerätyn datan määrä ja joka on mielestäni suurin syy miksi Sauber, Toro Rosso ja Force India on Caterhamin edelle tuloksissa, vaikka tallien resurssit ja tilat on samalla tasolla. Edellä mainittujen tallien pitkä historia ja kokemus ennustetun ja toteutuneen suorituskyvyn välillä on ainakin vuosikymmenen ajan verran parempi. Ei se ollut helppoa Toyotallekkaan vaikka kiersivät vuoden ratoja GP-sirkuksen perässä ja tallilla oli "rajattomat" resurssit käytettävissä.
Eihän se F1n osalta ole, mutta Caterhamin kokonaisuuden kannalta kyllä.huoh..ei ollu kummonen uutinen:
Eli: Renault and Caterham Group announce a partnership to design and build sports vehicles
Ei mikään huono juttu, tallipäälliköksi saadaan mies autourheilupiireistä.Tony Fernandes siirtyy pois Caterhamin johdosta.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/11/1650635/saksalaissivusto-kovalaisen-pomo-vaihtumassa
Näinpä, en tiennyt pitkäiskö tuosta itkeä vai nauraa mutta ei olis TAAS kerran kannattanu hessun sanoa mitään.Kummallista on se, että Heikki Kovalainen kielsi jutun vain hetkeä ennen sen julkistamista. Ei taida Heikki saada tietoa tallin sisäisistä asioista?
Eipä sitä tiedä itsekkään jos pomo on vaihtamassa hommia... Minusta tuntuu että Heikki tarkoitti, että Tony ei ole jättämässä F1:ä kokonaan vaan on siihen edelleen vahvasti sitoutunut. Kuka sitten on tallipäällikkö on enemmänkin kuriositeetti vaikka Heikin kannalta sillä voi olla isokin merkitys sillä käsittääkseni henkilökohtaiset suhteet Fernandesiin ovat olleet tärkeä seikka uran jatkumisella.Kummallista on se, että Heikki Kovalainen kielsi jutun vain hetkeä ennen sen julkistamista. Ei taida Heikki saada tietoa tallin sisäisistä asioista?
Tai sitten kyse on vain siitä että tiesi oikein hyvin mitä on tapahtumassa mutta talli asioiden tiedottaminen ei kuulu toimenkuvaan... Kaikki kielletään niin kauan kunnes se on virallista...Kummallista on se, että Heikki Kovalainen kielsi jutun vain hetkeä ennen sen julkistamista. Ei taida Heikki saada tietoa tallin sisäisistä asioista?
Vaikuttaa että Heikki on jo ulkona Caterhamin kuvioista, joka merkkaa ettei aja ensikaudella tallissa.Kummallista on se, että Heikki Kovalainen kielsi jutun vain hetkeä ennen sen julkistamista. Ei taida Heikki saada tietoa tallin sisäisistä asioista?
Kieliskö Heikki Fernandesin luopumista tallipäällikön tehtävistä kun hän sanoi "Tony on äskettäin kertonut minulle olevansa sataprosenttisen sitoutunut Caterhamin tiimiin"? http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/11/1650716/kovalainen-tyrmaa-saksalaissivuston-tiedonKummallista on se, että Heikki Kovalainen kielsi jutun vain hetkeä ennen sen julkistamista. Ei taida Heikki saada tietoa tallin sisäisistä asioista?
On vahvat huhut sille että rahoitustarpeen takia ensi vuoden kuskeina ovat van Garde ja Pic.Cyril Abiteboulista tulee uusi Caterhamin tallipäällikkö välittömästi.
Eipä se Force Indian historiakaan ole kuin 2 vuotta Caterhamia pidempi jos ei jotain edeltäjiä huomioida.Tämä on niin totta, jos talli suorituskyky heikkeni kilpailijoihin niin seuraavaan kisaan tuotiin vahvempi moottori, harmi että ohittaminen tuolloin oli 10x vaikeampaa. Millaisia kisoja olisimmekaan nähneet nykysäännöillä....
Onneksi kaikki tallit taistelevat simulaation ja toteutuneen välillä (RB, Lotus, Caterham, Ferrari jne.) Tässä merkkaa ihan hemmetisti kokemus ja kerätyn datan määrä ja joka on mielestäni suurin syy miksi Sauber, Toro Rosso ja Force India on Caterhamin edelle tuloksissa, vaikka tallien resurssit ja tilat on samalla tasolla. Edellä mainittujen tallien pitkä historia ja kokemus ennustetun ja toteutuneen suorituskyvyn välillä on ainakin vuosikymmenen ajan verran parempi.
Nimellä ei ole mitään väliä vaan tiedolla ja kokemuksella minkä talli omistaa ja FI tapauksessa se on 22 vuotta pitkä.Eipä se Force Indian historiakaan ole kuin 2 vuotta Caterhamia pidempi jos ei jotain edeltäjiä huomioida.