WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Kärjessähän ON Grosjean.mutta kuten sanottu jos kärjessä olisi Senna ja vaikkapa Grosjean, niin ainakin minun silmissä kyse olisi puhtaasti PR ajoista
(Siis jos ei viimevuotisia Mersuja lasketa.)
Kärjessähän ON Grosjean.mutta kuten sanottu jos kärjessä olisi Senna ja vaikkapa Grosjean, niin ainakin minun silmissä kyse olisi puhtaasti PR ajoista
Kärjessähän ON Grosjean.
(Siis jos ei viimevuotisia Mersuja lasketa.)
En ole alonso fani btw ...Ottaen huomioon että tallista on avainhenkilöiden mukana lähtenyt myös 0,6 sekunttia. Mut toisaalta se on kehittänyt kyllä siitä nykyisestä autosta aika hyvän, no onhan sillä vielä vuosia aikaa kehittää sitä..tällä menolla se on vielä/jo HRT.n edellä.
Mutta juu, kimifaktori pitää ottaa huomioon, samallatavalla kuin faktori 0,6sekan lisäykseen.
Olet melkolailla samoilla linjoilla , ku mie . Siis en ole mikään antikimisti vai miksi niitä kutsutaan , mutta en katso myöskään formuloita seuraa kimi / tahi muiden lasien läpi. Aikoinaan tuli häkkinen lasien läpi katsottua , mutta tuli sitten ikää lisää ja nykyään formuloista jopa jotakin edes ymmärrän . Tottakai kimille ja nyt entiselle rellulle toivon menestystä , mutta en ole halua olla sokea fani kuitenkaan . Ekat testit kertovat ehkä jtn kisanopeudesta , mutta tuskin auton todellista yhden kierroksen nopeutta. Pääasia on kuitenkin ensi testeissä se , että auto toimii luotettavasti ja kerätään paljon dataa . IMOKimifaktori näkyy kyllä kaikessa. En halua kuulostaa negatiiviselta, mutta jos otetaan ajatusleikki että lotuksen tämän kauden kuskit olisi vaikka B.Senna ja Grosjean niin kuinka vakavasti puhuttaisiin lotuksen noususta kärkitaistoon ensimmäisten talvitestipäivien jälkeen??
Toivon että kyse ei ole PRrästä ja toivon että lotuksen auto on ainakin tällä hetkellä niin nopea kuin miltä se näyttää, mutta talvitesteissä joka vuosi nähdään "yllätyksiä" jotka eivät sitten kanna sponsorisopimuksen 'closaamista' pidemmälle. Itse en tiedä yhtään mikä lotuksen taloustilanne on, mutta kuten sanottu jos kärjessä olisi Senna ja vaikkapa Grosjean, niin ainakin minun silmissä kyse olisi puhtaasti PR ajoista, nyt haluan uskoa että auto on kelvollinen top kympissä ajoon..
Kyllä Lotus tällä hetkellä varmaan onkin todella kova, jopa top3 kamaa, mutta kuukausi on pitkä aika ja siinä ajassa Ferrari ja Mclaren saavat todennäköisesti paketin toimimaan paremmin. Mersu on täysi kysymysmerkki ajeltuaan vanhalla autolla ekat testit. Toisaalta viime kaudella kaikki odottivat Toro Rossolta isoa yllätystä kauden alussa, mutta eipä siitä sitten mitään tullut. Ekat testit vaan ei oo hyvä mittari kisavauhdin suhteen.
Lotuksen sponsoreita oli paikan päällä Jerezissä ainakin Kimin ensimmäisen testipäivän aikana, joten ei se nopean ajan tekeminen niiden takia täysin poissuljettu ajatus ole.Tuskin asiassa paljoa mikään kimifaktori painaa. Tämä on totista totta, vain aasi menisi tuonne tuhlaamaan testipäiviä pelkkään pr-hypen nostatukseen. Mihin Lotus-talli sellaista edes tarvitsisi? Sponsorit ovat jo koossa ja Kimin paluu tuo ihan tarpeeksi mediahölyä tallin ympärille. Eri asiahan oli Brawnin testivauhti, kun autossa ei ollut ainuttakaan sponsoritarraa kiinni.
Brawnin testivauhtia aliarvioitiin ihan perustellusti olihan kyse edelliskaudella surkeasti pärjänneen tallin jäämistöstä ja itsekin olisin voinut lyödä vetoa että melbournessa ei brawn juhli, mutta väärässä oltiin.Aivan samalla tavalla Brawn Grand Prix tykitti huippuaikoja kautta 2009 edeltäneissä talvitesteissä, ja kaikki vain nauroivat. Vaikuttaa siltä, että Lotus aliarvioidaan yhtä pahasti
Sanoisinko että yli puolet talleista sitä vaan tekee ja lotus on todennäköisesti budjetillisesti siinä rajoilla kannattaako PR kierrokset vai ei.. ja totta kai testeissä tehdään muutakin kuin muutama PR kierros!.. Tämä on totista totta, vain aasi menisi tuonne tuhlaamaan testipäiviä pelkkään pr-hypen nostatukseen.
Kyllä se oli hyvin selvää, että Barwn on nopein auto, jo silloin testeissä. Se tuli selväksi kun muidenkin tallien kuskit tekivät sen puheillaan hyvin selväksi.Aivan samalla tavalla Brawn Grand Prix tykitti huippuaikoja kautta 2009 edeltäneissä talvitesteissä, ja kaikki vain nauroivat.
http://www.youtube.com/watch?v=qctIsi-K0V4Samoin on ollut selkeästi nähtävillä milloin Ferrarin ja milloin Mclarenin konttaukset ja huonot kauden aloitukset. Viime vuotinen Renault oli talvitesteissä ja myös kauden alussa hyvässä vauhdissa.
Jaksamatta tarkistaa 2009 testiketjua arvelisin, ettei Brawnin vauhtiin nyt ihan ensimmäisten testien perusteella vielä uskottu. Kyllä se sitten jatkossa kävi varsin ilmeiseksi.Kyllä se oli hyvin selvää, että Barwn on nopein auto, jo silloin testeissä. Se tuli selväksi kun muidenkin tallien kuskit tekivät sen puheillaan hyvin selväksi.
Useamman testisession. Ensimmäisen testiviikon perusteella ei vielä kannata rahojaan laittaa likoon.On näissä ennustettavuutta selkästi. Mutta toki se tarkoittaa useamman testipäivän tarkastelua.
Ensimmäinen viikko silloin Brawnille oli Barcelona, en nyt itsekään muista kuin vakuuttuneita oltiin silloin, mutta vähintäänkin "voiko olla totta"..Jaksamatta tarkistaa 2009 testiketjua arvelisin, ettei Brawnin vauhtiin nyt ihan ensimmäisten testien perusteella vielä uskottu. Kyllä se sitten jatkossa kävi varsin ilmeiseksi.
---
Useamman testisession. Ensimmäisen testiviikon perusteella ei vielä kannata rahojaan laittaa likoon.
Minähän en sitten tarkoittanut mediaa, kun puhuin nuista arvioista..
Niin, ei tuo Kimin (ja toimittajien) positiivisuus ollut aivan katteetonta sillä kyse oli testeistä ennen Brawnin ilmestymistä kuvaan. Alkukauden aika-ajoissa Ferrari oli 3-4 kymppää jäljessä toiseksi parasta tiimiä ja sekunnin Brawnin jäljessä. 3-4 kymppää takana olisi oikeuttanut taisteluun podium paikoista jos kisat olisivat menneet normaalisti mutta 2009-kauden kisat taisivat valitettavasti sisältää kaikenlaista ohjelmaa...
Itsellänikin on käynyt tämä mielessä, mutta pystyn poistamaan sen muistelemalla Brawn tallin kuskien kommentteja helposta autosta ajaa sillon 2009.Sen verran tarttuisin tämän ranskiksen kuvaukseen Lotuksen helppoudesta ajaa. Toivottavasti auto ei ole kuitenkaan liian helppo koska yleensä äärimmäisen nopeaksi viritetty formula ei ole ollut silloin enään erityisen helppo ajettava vaan vaatii taitoa ja käsialaa. Toivon siis, että Kimi räätälöi autoaan vielä tähän suuntaan ja ns herkistää työkalunsa.
Paljon mahdollista että joidenkin olikin, esiteltiinhän siellä muutama autokin. Lotuksen tapauksessa asiasta erikseen mainittiin. Sillä on merkitystä huomaako ne sponsorit, että nyt ollaan näyttämässä jotain. Ja silloin jos ne ovat paikalla, niin huomio kiinnittyy siihen mihin pitääkin, eli F1-talliin. Jos vaan ovat jossain omissa konttoreissaan, niin ei siellä välttämättä F1-testejä seurata, vaan tehdään töitä.Olisi kyllä sinänsä hieman outoa, että muilla talleilla ei olisi sponsoreita mukana jerezissä. Sitäpaitsi, mitä se vaikuttaa missä ne sponsorit on jos haluttaisiin näyttää.
Kyllähän kaikkien autojen voidaan vuosi vuodelta katsoa tulevan paremmiksi. Mutta siis suhteessa muihin? Voisi kuvitella Toro Rosson tulleen takapakkia, sillä vielä tuolloin autot suunnitteli Red Bullin (=Neweyn) suunnitteluosasto. Nykyään Toro Rosso joutuu suunnittelemaan autonsa itse. Lisäksi kärjessä on nyt neljä selvästi muita parempaa tallia, joten 8 parhaan joukkoon ei muilla ole asiaa kuin näiden tupeltaessa (näin siis ainakin parina viime vuonna).Onko esimerkiksi Toro Rosson auto huonontunut siitä kun Vettel voitti ensimmäisen kisansa?
Olen ollut käsityksessä että Lotuksen viime vuoden pakoputkiratkaisu oli vielä radikaalimpi kuin RB:n versio. Koko auto oli rakennettu tämä konseptin ympärille ja kun se ei toiminut aivan oletetulla tavalla tuli jatkokehitykselle stoppi äkkiä sillä koko autoa puhallusdifuineen ei olisi enään ehditty suunnittelemaan uudelleen kauden aikana.pakoputki-innovaation tultua tiensä päähän koko auton kehitys lopetettiin.
Ja vielä loistavampaa ja mahtavampaa todellakin olisi jos Kimi pyyhkisi Ferrareita nenään. :thumbup: