Ja sitten hieman uudempaa turva-autoa kehiin.
Mercedes-Benziin otettiin yhteyttä kauden 1996 aikana itse Bernien tahdolta. Hän oli kyllästynyt turva-autojen heikkouteen ja vaaratilanteisiin joita oli aiheutunut jo vuosien varrella, mutta erityisesti kausien 1994 ja 1995 aikana. Mersulla oltiin hyvin mielissään yhteydenotosta.
Mercedes oli toki jo vuosikymmenten varrella tuottanut turva-autoja ja oheiskalustoa F1:siin. Kaudella 1982 Zolderissa oli turva-autona Mercedes ja kauden 1987 Riossa oli ensimmäistä kertaa AMG-mallin Mercedes turva-autona. Kaudella 1996 Ranskassa turva-autona oli ensimmäistä kertaa AMG C 36. Se myös jatkoi olemistaan kaudella 1997 Melbournessa jolloin siitä tuli ainoa virallinen turva-auto F1:ssä.
C 36 oli mallina pieni ja pippurinen. Sen 3,6 litran S6-koneella varustettu ja 24 venttiiliä sisältänyt M104-malli riitti tuottamaan 276 hevosvoimaa. Kausilla 1996 ja 1997 se toimi F1-sarjan virallisena turva-autona joskin kaudella 1996 se toimi vielä yhteistyössä virallisena autona Renaultin ja järjestäjien omien automallien kanssa. Syy oli siinä, että Mersuja ei ollut riittävästi käyttöön. Mersun Virallisena kuskina toimi Oliver Gavin.
Tässä kuitenkin kuva ja linkki:
http://imageshack.us/photo/my-images/855/199720f120canada20amg.png/