Kaudella 1994 surullisessa Imolassa turva-autona käytettiin Opel Vectran turbosedania jota tuotettiin kaikkiaan 2252 kappaletta. Tämän erikoisversion piti olla riittävän voimakas f1-autojen hillitsemiseen ja sen takia järjestäjät eivät ottaneet FIA:n radalle tuomaa Renault Lagunaa ajoihin. Ajajana toimi Max Angelelli.
Alkukolarin jälkeen turva-auto tuli pian radalle ja kahden kierroksen jälkeen autosta hajosivat jarrut. Sen jälkeen Opelin piti rajusti hidastaa jotta olisi pysynyt radalla ja f1-autojen renkaat kylmenivät. Ayrton Senna oli kritisoinut vahvasti Opelia ja myöskin paikalle tuotua kolmatta turva-autoa eli Porsche 911:tä sen hitaudesta.
Sen sijaan hän kannatti ajajayhdistyksen mielipidettä ottaa Renault turva-autoksi kisaan. Porschen piti olla vain varalta kaiken mennessä pieleen eli toisena turva-autona olisi toiminut järjestäjien itsepäisen asenteen takia rannalle jäänyt Renault Laguna.
Porsche olisi päästetty radalle vain jos molemmat pääturva-autot olisivat hajonneet. Lopulta auto hidasteli jo erittäin selvästi ja sen kaarrettua pois radalta kului vain hetkinen ja sitten Senna ajoi ulos radalta.
Sen jälkeen alkoi kaamea syyttely ja ensimmäinen todella suuri kysymys koko turva-auton käytöstä f1:ssä. Kisapäivänä Vectrassa todettiin jarruvika ja kaikessa hiljaisuudessa päätettiin, että mikäli kisassa tulee vielä muutoksia ja turva-autoa vaaditaan radalle niin sitten Laguna olisi päästetty kehiin.
Porschea ei edes harkittu radalle Sennan onnettomuuden jälkeen. Imolan surullinen kilpailu on tiettävästi viimeinen kisa f1:ssä missä Opelia oli käytetty. Aikoinaan eräät ensimmäiset f1:n turva-autojen testit 70-luvulla olivat ajettu Opelin eri malleilla. Nyt se jäisi kantamaan ikävää taakkaa.
Tässä kuitenkin kuva ja linkki vielä ennen Sennan ulosajoa jota johtaa Opel Vectra:
http://imageshack.us/photo/my-images/696/1994f1imolasenna.png/