Laitetaan sitten poikkeuksellisesti listaa miehistä Course Carien, Pace Carien ja Safety Carien ratin takana vuosien varrelta. Turva-auton tarina eri muodoissaan alkoi vuodesta 1973 ja sen varrella olevista ajajista tuskin ennen kautta 1996 saa koskaan täydellistä listaa tai ainakin sen saaminen on hyvin vaikeaa.
Tässä kuitenkin lista kavereista jotka ajoivat Pace Careja vuosien varrelta ennen vuotta 1996 ja Oliver Gavinia joka oli sinällään sarjan ensimmäinen virallinen ainoa turva-auton kuljettaja ennen Bernd Maylanderia ja häntä kerran tuurannutta Marcus Fässleriä:
1973: Herbert Linge ja Eppie Wietzes
1975: Jacky Ickx (Ajoi ensimmäistä kertaa Monacossa Järjestysautoa tai Interventio-autoa ranskalaisittain. Tuolloin alla oli alkuperäinen Ferrari Berlinetta tai Ferrari 365 GT4.)
1978: Mario Valli.
1979: Mario Valli.
1980: Jacky Ickx ja Mario Valli.
1981: Cesare Lodi ja Mario Valli.
1982: Cesare Lodi, Hermann van Lange ja Mario Valli.
1983: Jacky Ickx. (Ajoi koko kauden kilpailuissa Course Carin kuljettajana FISA:n ammattimaisen Course Carin kuljettajan vaatimuksen takia.)
1985: Carlos Reutemann. (Ajoi myös jälleen FISA:n ammattimaisen Course Carin ohjelman mukaan.)
1986: Russell Skaife.
1987: Frank Gardner.
1988: Frank Gardner.
1989: Mark Skaife.
1990: Mark Skaife.
1991: Wilson Fittipaldi ja Lance Dixon.
1992: Gilles Martineau. (Ajoi muun muassa ensimmäiset viralliset testit FIA:n virallisella Renaultin turva-autolla. Ajoi kauden aikana myös Ford Escort RS Cosworthilla Magny-Coursin ja Silverstonen kilpailuissa.)
1993: Gilles Martineau. (Ajoi jälleen Fordin kisoissa Magny-Coursissa ja Silverstonessa. Testasi myös Renaultin virallisella turva-autolla ajoa vaikka varsinainen virallinen kuljettaja oli FIA:n määrittämä ajaja ja Martineau ei saanut kunniaa olla ajaja.)
1994: Max Angelelli.
1995: Jean Ragnotti, Eric Bernard ja Thierry Boutsen.
1996: Thierry Boutsen. (Joutui olemaan vain Porschen kuljettaja Spassa kun virallista turva-autoa kaudesta 1996 eteenpäin ajeli Oliver Gavin Mersulla.)