Neste Oil Rally Finland 2012

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Näitä "lenkkejä" voisi vaihdella vaikka joka vuosi. Siis vuorovuosina Lahteen, Tampereelle ja Itään.
Oma toivomuslistani:

-torstaina Keuruun suunta ja Harju
-perjantaina itälenkki
-lauantaina Tampereen lenkki ja maali Jämsässä
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Toivomuslista

Ehkä ainoa muutos tähän voisi olla Himoksen korvaaminen Laajavuoren pikiksellä joka ajettaisiin lauantain viimeisenä pätkänä...

Perjantai

07:11 SS1 Valkola
07:59 SS2 Lankamaa
08:42 SS3 Aijala
09:16 SS4 Hannula
10:08 SS5 Myhinpaa
11:03 SS6 Makra
11:56 SS7 Jappila
14:05 SS8 Kutemajarvi
15:24 SS9 Halttula
15:57 SS10 Ruuhimaki
16:46 SS11 Laukaa
18:24 SS12 Harju
19:04 SS13 Kuohu
19:27 SS14 Parkkola
20:10 SS15 Ehikki

Lauantai

07:15 SS16 Leustu
08:21 SS17 Ouninpohja
09:34 SS18 Vastila
10:44 SS19 Koivulahti
11:26 SS20 Uskila
12:35 SS21 Valkeakoski
13:16 SS22 Savo
14:06 SS23 Siitama
15:19 SS24 Paijala
16:27 SS25 Hassi
17:24 SS26 Himos
18:26 SS27 Vaheri
20:03 SS28 Surkee

Sunnuntai

07:28 SS29 Soimaharju
08:25 SS30 Mutanen
08:53 SS31 Toppospohja
09:22 SS32 Lempaa
10:20 SS33 Mynnila
11:48 SS34 Vartiamaki
12:28 SS35 Hauhanpohja
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Oma toivomuslistani:

-torstaina Keuruun suunta ja Harju
-perjantaina itälenkki
-lauantaina Tampereen lenkki ja maali Jämsässä
Paras olisi kun ajettaisiin neljä pitkää päivää s.e. kuskit sais juuri 6h yöunet välissä. Torstaina aloiteltaisiin Keuruun ja Virtain suunnalla ja päivän vois päättää Kuohuun ja Harjuun.
Perjantaina ajeltaisiin Tampereen lenkki ja päätettäisiin päivä n. 40 km Vaherin pätkällä.
Lauantaina aikaisin aamusta itään mm. Myhinpää ja päätettäisiin päivä iltahämärissä Ruuhimäkeen.
Sunnuntaina sitten pyörittäisiin jokunen pätkä Laukaan suunnilla pohjoisessa ja Power Stagena ajettaisiin Harju uudelleen.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kyllä saisi Neste Rallyn reitti uudistua ihan kunnolla. Tampereen lenkki takaisin ehdottomasti. Paljon luontevampi suunta kuin Lahti, koska koko matkan varrella on tasaisesti hyviä pätkiä. Ensin matkan varrella Jämsän seudulla mm. Vaheri, Leustu, Ouninpohja. Lähempänä Tamperetta sitten paljon legendaarisia pätkiä mm. Juupajoki, Västilä,Päijälä,Siitama,Savo,Uskila,Viitapohja, Pengonpohja, Väärinmaja jne. Sahalahden pätkä on kyllä melkein kokonaan asvaltoitu, toisin kuin täällä aiemmin väitettiin. Ainakin se versio pätkästä jota ajettiin mm. -98,ja -99 Neste rallyssa. Pätkän puolivälissä olevasta risteyksestä melkein maaliin asti on nykyään asvalttia ja mutkia oiottu aikalailla.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ehkä ainoa muutos tähän voisi olla Himoksen korvaaminen Laajavuoren pikiksellä joka ajettaisiin lauantain viimeisenä pätkänä...

Perjantai

07:11 SS1 Valkola
07:59 SS2 Lankamaa
08:42 SS3 Aijala
09:16 SS4 Hannula
10:08 SS5 Myhinpaa
11:03 SS6 Makra
11:56 SS7 Jappila
14:05 SS8 Kutemajarvi
15:24 SS9 Halttula
15:57 SS10 Ruuhimaki
16:46 SS11 Laukaa
18:24 SS12 Harju
19:04 SS13 Kuohu
19:27 SS14 Parkkola
20:10 SS15 Ehikki

Lauantai

07:15 SS16 Leustu
08:21 SS17 Ouninpohja
09:34 SS18 Vastila
10:44 SS19 Koivulahti
11:26 SS20 Uskila
12:35 SS21 Valkeakoski
13:16 SS22 Savo
14:06 SS23 Siitama
15:19 SS24 Paijala
16:27 SS25 Hassi
17:24 SS26 Himos
18:26 SS27 Vaheri
20:03 SS28 Surkee

Sunnuntai

07:28 SS29 Soimaharju
08:25 SS30 Mutanen
08:53 SS31 Toppospohja
09:22 SS32 Lempaa
10:20 SS33 Mynnila
11:48 SS34 Vartiamaki
12:28 SS35 Hauhanpohja
Ehdotuksessasi on se pieni ongelma, että rallin MM-sarjan sääntöjen mukaan erikoiskokeiden maksimimäärä on 28, eli sinun ehdotuksestasi pitäisi karsia 7 EK:ta, jotta siitä saataisiin sääntöjen mukainen.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Ehdotuksessasi on se pieni ongelma, että rallin MM-sarjan sääntöjen mukaan erikoiskokeiden maksimimäärä on 28, eli sinun ehdotuksestasi pitäisi karsia 7 EK:ta, jotta siitä saataisiin sääntöjen mukainen.
En tiennytkään, että sellainenkin rajoitus löytyy.. Jos rajoitusta ei olisi, niin meikäläisen ihannereitti ja aikataulu on melko lailla tuo. 28 EK:n maksimimäärällä pitäisi pudottaa sitten sunnuntai kokonaan pois.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
En tiennytkään, että sellainenkin rajoitus löytyy.. Jos rajoitusta ei olisi, niin meikäläisen ihannereitti ja aikataulu on melko lailla tuo. 28 EK:n maksimimäärällä pitäisi pudottaa sitten sunnuntai kokonaan pois.
Jos en aivan väärin muista niin sellainenkin sääntö löytyy rallin MM-sarjan säännöistä, että huoltojen välillä ajettavien erikoiskokeiden yhteispituus saa olla korkeintaan 80 kilometriä.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Näköjään oltiin. Me taidettiin neljän-viiden maissa aamulla saapua paikalle.

En kyllä ihmettele, että satutti Giraudet selkänsä, sen verran korkealta ja kovaa Novikov hyppäsi.
Sama paikka oli meikäläiselläkin. Siinä vieressä olevilla Ranskalaisilla? oli tutka jolla ne mittas nopeuksia. Normi nopeus kärkiautoilla tais oli n.60 mailia. Novikov tuli 72 mailia ja lenti kyllä hienosti.

Positiivinen fiilis jäi järjestelyistä. Neljä päivää kierrettiin(ei Ouninpohjaa), eikä ruuhkissa seisomista käytännössä lainkaan. Järjestysmiehet hoitivat hommansa hienosti joka paikassa.
Erikois kiitos palsankylän jaksopäällikölle, joka piti katsojien puolta, kun safety auto meinasi käskeä yleison pois puu pinon päältä. Siinä oli nimittäin ainoa järkevä ja turvallinen katselupaikka vähälle matkaa.

Känniurpoja oli melkein liian vähän:D sopivassa määrin ne piristää aina päivää kun saa naureskella.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Jos en aivan väärin muista niin sellainenkin sääntö löytyy rallin MM-sarjan säännöistä, että huoltojen välillä ajettavien erikoiskokeiden yhteispituus saa olla korkeintaan 80 kilometriä.
No niin. :D Toivelistalla ei ole mitään tekemistä nykyrallin eikä sen sääntöjen kanssa. Se kertoo vain sen, minkäisen rallin minä haluaisin nähdä, jos saisin itse päättää.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kyllä saisi Neste Rallyn reitti uudistua ihan kunnolla. Tampereen lenkki takaisin ehdottomasti. Paljon luontevampi suunta kuin Lahti, koska koko matkan varrella on tasaisesti hyviä pätkiä. Ensin matkan varrella Jämsän seudulla mm. Vaheri, Leustu, Ouninpohja. Lähempänä Tamperetta sitten paljon legendaarisia pätkiä mm. Juupajoki, Västilä,Päijälä,Siitama,Savo,Uskila,Viitapohja, Pengonpohja, Väärinmaja jne. Sahalahden pätkä on kyllä melkein kokonaan asvaltoitu, toisin kuin täällä aiemmin väitettiin. Ainakin se versio pätkästä jota ajettiin mm. -98,ja -99 Neste rallyssa. Pätkän puolivälissä olevasta risteyksestä melkein maaliin asti on nykyään asvalttia ja mutkia oiottu aikalailla.
Nyt kun ei ulkomuisti riitä eikä kartoista voi tarkistaa (muuttolaatikossa), niin en väitä vastaan. 2010 ainakin yhtä versiota Sahalahdesta vielä ajettiin kilpaa, onko näin tuore juttu se päällystäminen?

Ihmeen lyhyt on ihmislapsen muisti ja historiantuntemus. Lahteen mennessä on ihan yhtä tiheässä hyvää pätkää kuin 9-tien varressakin. Molemmilla puolilla Päijännettä vieläpä. Niitä vain ei ole ajettu 2000-luvulla, länsipuolen pätkiä ei juurikaan enää edes 90-luvulla.

No, yhtä lyhyt se on muisti muissakin asioissa. Ei ollut tahoa, joka ei olisi hehkuttanut "SEN OIKEAN" Ouninpohjan paluuta. Kyseessähän oli kuitenkin vain 1995-2004 versio pätkästä.
 

Tatke

Well-known member
Liittynyt
8.12.2010
Viestit
214
Nyt kun ei ulkomuisti riitä eikä kartoista voi tarkistaa (muuttolaatikossa), niin en väitä vastaan. 2010 ainakin yhtä versiota Sahalahdesta vielä ajettiin kilpaa, onko näin tuore juttu se päällystäminen?
Kyllähän tuon näkee jo Google Mapsistakin jossa kuvat päivätty 2009.
"Alkuperäisen" sahalahden muokkaaminenhan alkoi jo -90-luvun lopulla jolloin hienoja osuuksia oikaistiin jo huolella.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kyllähän tuon näkee jo Google Mapsistakin jossa kuvat päivätty 2009.
"Alkuperäisen" sahalahden muokkaaminenhan alkoi jo -90-luvun lopulla jolloin hienoja osuuksia oikaistiin jo huolella.
GoogleMapsista näkee tismalleen saman minkä tiesinkin jo. Salmentaantie ja Pohjalahdentie Salmentaantien risteyksestä pohjoiseen on soralla. Samoin Luikalantien lenkki, jossa Sahalahden kuvatuin silta. Oikomisiin en ota kantaa, mutta on sinne Pohjalahdentielle jääny pari mutkaakin.

Kertokaas nyt joku kerrankin ihan tarkalleen mitä on oiottu ja päällystetty? Tursolantien pikipinnastako tässä on puhe vai mistä?
 
Viimeksi muokattu:

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
No, yhtä lyhyt se on muisti muissakin asioissa. Ei ollut tahoa, joka ei olisi hehkuttanut "SEN OIKEAN" Ouninpohjan paluuta. Kyseessähän oli kuitenkin vain 1995-2004 versio pätkästä.
Yhtä ja ainoata Ounia ei ole olemassa. Tämä nykyinen versio oli kuitenkin ollut jo pätkän historiaankin nähden aika pitkään yhtenäinen, joten kyllä sille ainakin "yhden oikean" Ouninpohjan mantteli kuuluu. Jos pätkä loppuisi Kakaristoon, niin oltaisiin toki vielä lähempänä totuutta, ajosuunta vaan erona. Sitten on niitä mustia karvoja, mitä alueella on ajettu välillä ulottuen Ouninpohjantielle takaisin. Joskus näilläkin pätkillä on ollut nimi Ouninpohja, sitten on ollut muutakin kuten Rapsulaa tai kaupallista Union Sähäkkää. :)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Ehdotuksessasi on se pieni ongelma, että rallin MM-sarjan sääntöjen mukaan erikoiskokeiden maksimimäärä on 28, eli sinun ehdotuksestasi pitäisi karsia 7 EK:ta, jotta siitä saataisiin sääntöjen mukainen.
Tämä ehdotushan näytti olevan vuoden 1994 Suurajoreitti. Ei taitaisi ehkä nykyisillä huoltosäännöilläkään ihan onnistua :p
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Yhtä ja ainoata Ounia ei ole olemassa. Tämä nykyinen versio oli kuitenkin ollut jo pätkän historiaankin nähden aika pitkään yhtenäinen, joten kyllä sille ainakin "yhden oikean" Ouninpohjan mantteli kuuluu. Jos pätkä loppuisi Kakaristoon, niin oltaisiin toki vielä lähempänä totuutta, ajosuunta vaan erona. Sitten on niitä mustia karvoja, mitä alueella on ajettu välillä ulottuen Ouninpohjantielle takaisin. Joskus näilläkin pätkillä on ollut nimi Ouninpohja, sitten on ollut muutakin kuten Rapsulaa tai kaupallista Union Sähäkkää. :)
Kun nyt Ouni on takaisin, niin mielestäni voisi vaikka pätkäistä Ounin juurikin heti Kakariston jälkeen. Seuraava ek alkaisi siitä pieneltä tieltä ja kääntyisi etelään Hassintiellä. Eikös suurinpiirtein näin ole joskus ajettukin? Hassintie on korkeuseroineen niin mahtavaa baanaa, että pitäisi ottaa ahkerampaan hyötykäyttöön, eikä vain kerran 10-vuodessa.
 

Timo S

ITK-33,HEN-516...
Liittynyt
27.6.2012
Viestit
27
GoogleMapsista näkee tismalleen saman minkä tiesinkin jo. Salmentaantie ja Pohjalahdentie Salmentaantien risteyksestä pohjoiseen on soralla. Samoin Luikalantien lenkki, jossa Sahalahden kuvatuin silta. Oikomisiin en ota kantaa, mutta on sinne Pohjalahdentielle jääny pari mutkaakin.

Kertokaas nyt joku kerrankin ihan tarkalleen mitä on oiottu ja päällystetty? Tursolantien pikipinnastako tässä on puhe vai mistä?
Lahdentieltä (VT12) päin kerrottuna asfaltoituna olevat osuudet maantiestä no:3231 ovat Iharintie ja Pohjanlahdentie Salmentaantien risteykseen asti.

Em. asfaltoidut osuudet taidettiin ajaa soralla roheet 10v. sitten jossain Valkeakosken kisassa (en jaksa nyt tonkia arkistoja), kun Siukolan Hannu tais ajaa kisan pohjat Nissan Micralla!!!

Ja kun tosiaan joku heitti tuolla aiemmin jotain Savon pätkän asfaltoinnista,
NIIN EI TODELLAKAAN OLE MITÄÄN PILATTU (vielä)!!!
Molemmissa päissä lisätty hieman asfalttia sopivasta "lähtöpaikoiksi"!
Kallionlouhintaluvat tosin hakusessa Lempäälän puolelle Kangasalan rajasta pätkän eteläpuolelle.

Ja lopuksi:Toivottavasti NORF ei tule Tampereen seudulle vaikeuttamaan tielupien saantia ja hintoja nostamaan kansallisiin kisoihin:mad:
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kokeilin vähän leikkiä ratamestaria ja ideoin tämännäköisen reitin Neste Rallyyn. Tampereen lenkki olis mukana ja reitin pitäis myös täyttää kaikki FIAn määräykset ja sopia myös järjestäjän tavoitteisiin. Rakenne noudattelee samaa linjaa kuin nykypäivän NORFissa, mm.erikoiskokeiden määrä, reitin kokonaispituus, ek-kilometrien osuus jne. Miltä kuulostais? :

TORSTAI

8.00 Testi-ek Ruuhimäki vapaat harjoitukset
11.30 aika-ajo

17.00 Lähtö Paviljonki
17.43 EK1 Valkola 8,30 km
18.26 EK2 Lankamaa 23,4km
20.30 EK3 Laajavuori 4,19km
21.00 Huolto Paviljonki 45min


PERJANTAI

6.00 Huolto Paviljonki 15 min
7.02 EK4 Leustu 21,35km
7.53 EK5 Vaheri 30,10km
9.45 Etähuolto Tampere Pirkkahalli 30min
10.50 EK6 Savo 8,20km
11.45 EK7 Siitama 14,70km
12.50 EK8 Viitapohja 16,20km
14.00 Etähuolto Tampere,Pirkkahalli 30 min
15.05 EK9 Savo2 8,20km
16.00 EK10 Siitama2 14,70km
17.05 EK11 Viitapohja2 16,20km
18.30 EK12 Tampere yleisö-ek 2,75km
19.00 Etähuolto Tampere Pirkkahalli 30 min
20.35 EK13 Juupajoki 30,2km
22.45 Huolto Paviljonki 45min


LAUANTAI

7.00 Huolto Paviljonki 15min
8.12 EK14 Urria 12,75km
9.06 EK15 Surkee 14,95km
10.15 Huolto Paviljonki 30 min
11.42 EK16 Urria2 12,75km
12.36 EK17 Surkee2 14,95km
13.45 Huolto Paviljonki 30 min
16.00 EK18 Ouninpohja1 33,01km
18.00 EK19 Ouninpohja2 power stage 33,01km
20.00 maali Paviljonki


Reitin kokonaispituus: n.1450km, josta erikoiskokeiden osuus n.320km
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kokeilin vähän leikkiä ratamestaria ja ideoin tämännäköisen reitin Neste Rallyyn. Tampereen lenkki olis mukana ja reitin pitäis myös täyttää kaikki FIAn määräykset ja sopia myös järjestäjän tavoitteisiin. Rakenne noudattelee samaa linjaa kuin nykypäivän NORFissa, mm.erikoiskokeiden määrä, reitin kokonaispituus, ek-kilometrien osuus jne. Miltä kuulostais? :
Ei ihan huono ehdotus.

Tosin haluaisin Harjun takaisin yleisöpätkäksi Laajavuoren sijaan.
 
Ylös