Ehkäpä tuossa voi olla yksi syy minkä takia Kimi pääsi ekassa kisassaan pisteille kun taas Grosjean ei näin välttämättä silloisella sauberilla olisi tehnyt.Turunsanomissa oli Lotuksen ohjauksesta ja Kimin ja ranskiksen erosta tämän suhteen seuraavaa:
On se niin herkkä kaveri...
Näinhän se on tietysti ja jos korjattavaa on niin ne asiat pitää tehdä nyt eikä kisaviikonloppuina. Samalla tiimi oppii enemmän Kimin ajotyylistä kun kaikki ei olekkaan heti täydellisesti. Toki kilometreistä ei koskaan haittaa ole, mutta parempi nyt kuin kesken kauden. Sade sotkikin sitten iltapäivän ajot. Enemmän ihmettelen etteivät laittaneet Kimiä opettelemaan sadekelin Pirelleillä ajamista. Muistaakseni Jerezin jälkeen Kimi sanoi, että olisi hyvä päästä testaamaan niitä ennen kuin pitää laittaa ne kesken kisan alle.Kimistä en ole huolissani. Ohjaus tuli kai jo paremmaksi iltapäivällä. Kukaan ei voi enää sanoa, etteikö Kimi osaisi vaatia tai saisi suutaan auki.
Kieltämättä nuo ohjausongelmat, vaisut ajat ja vähäinen kierrosmäärä alkoivat huolestuttamaan. Grosjeanilla se vaan tuntui kaikki sujuvan kuin rasvattu, mutta Kimi vähäisillä kierroksilla joukon hännillä pistää hieman mielen matalaksi. Pitää nyt kuitenkin odottaa Kimin omia kommentteja päivästä. Se tuntuu kuitenkin olevan nyt jo selvää, että Kimi tulee olemaan Grosjeanin kanssa tiukoilla.Perez oli sitten päivän nopein..Vähän ihmetyttää noi kimin kierrokset, ajat ja määrät. Ei jotenkin luo oikein luotettavaa kuvaa nyt.
Ennusteiden mukaan ei pitäisi, vaikka eihän näistä aina tiedä.Mutta jos huomennakin sataa, niin se on Kimin kannalta sitten hieman ikävämpi juttu.
Ehkeivät halunneet sotkea säätöjä? Jos huomanna sataa, niin sitten vaihtavat.Enemmän ihmettelen etteivät laittaneet Kimiä opettelemaan sadekelin Pirelleillä ajamista. Muistaakseni Jerezin jälkeen Kimi sanoi, että olisi hyvä päästä testaamaan niitä ennen kuin pitää laittaa ne kesken kisan alle.
Toki kierroksia olisi voinut tulla enemmän mutta toisaalta auton luotettavuus on jo todistettu joten parempi varmaan keskittyä hakemaan Kimin omia säätöjä yms. Toki kunnon kisasimulaatio Kiminkin olisi saatava alle ennen Austraaliaa eli jos Barcelonassa huomenna sataa kunnolla niin... Ei olisi hyvä lainkaan.Vähän ihmetyttää noi kimin kierrokset, ajat ja määrät. Ei jotenkin luo oikein luotettavaa kuvaa nyt.
Sama.Enemmän ihmettelen etteivät laittaneet Kimiä opettelemaan sadekelin Pirelleillä ajamista. Muistaakseni Jerezin jälkeen Kimi sanoi, että olisi hyvä päästä testaamaan niitä ennen kuin pitää laittaa ne kesken kisan alle.
Kimin ongelma oli ohjaustehostimessa, nyt pitäisi olla ok. Erikoisinta oli se, että sateella ei voitu ajaa, koska ei ollut saderenkaita.
E:Tiimi oli unohtanut laittaa sadekelin renkaita vanteille. Hupsista saatana. Kimiä homma vain nauratti.
twiittailee Saari.F1-spin doctors: Alan Permaine: Päätimme olla ajamatta sateessa. Kimi: Meillä ei ollut sadekelin kumeja vanteilla.
Juu ja nyt voidaan lisäksi sanoa, että vika onkin ollut enemmän niissä jotka eivät ole vaivautuneet Kimiä kuuntelemaan.Kimistä en ole huolissani. Ohjaus tuli kai jo paremmaksi iltapäivällä. Kukaan ei voi enää sanoa, etteikö Kimi osaisi vaatia tai saisi suutaan auki.
Jos Q2een pääsee ajamalla säännöllisesti, lie jo todennäköistä että pisteitäkin kyllä tulee.Caterham luultavasti 1,5-2s aika-ajo vedolla kärjestä. Hyvä parannus mutta Q3 ja pisteiden ulkopuolella silti.
Q3 olisi aika optimista kun ottaa huomioon, että siellä kaksi Red Bullia, McLarenia, Ferraria ja Mercedestä melkein aina, Lotus ja Force India taistelee 4 autolla kahdesta viimeisestä paikasta. Mutta Q2 olisi hyvä saavutus varsinkin jos sinne pääsee ihan omalla vauhdilla eikä muiden epäonnella.Caterham luultavasti 1,5-2s aika-ajo vedolla kärjestä. Hyvä parannus mutta Q3 ja pisteiden ulkopuolella silti.