Voimasuhteet 2012

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
enemmän olen ihmetellyt mihin odotukset Hamiltonin ylivoimasta ovat perustuneet.
Siihen että kyseessä piti olla Hamiltonin talli jossa alistetaan suuren ja mahtavan Lewisin tahtoon:rolleyes:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferettin listasta....

5] Lotus: uncertain (€185m 2011)
6] Caterham: minimum of €150m
7] Williams: €140m
=] Toro Rosso: €140m
8] Force India: €130m
10] Sauber: €125m
Oiskohan noin, että Caterhamilla tosiaan panostettais rahallisesti jo eniten keskimmäisen ja alimman keskikastin tiimeistä? Parissa vuodessa tiimipisteissä samoille sijoille eli kuudenneks?? :doubtful:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mä taas en ole lainkaan, enemmän olen ihmetellyt mihin odotukset Hamiltonin ylivoimasta ovat perustuneet.
Hamilton on raa'assa nopeudessa ja yhdellä kierroksella tiimin nopein kuljettaja, ainakin useimmiten. Button on taas pitkässä juoksussa osoittanut pystyvänsä kaatamaan Hamiltonin. Itse en sitä osannut odottaa.

Alkavan kauden yksi mielenkiintoisista seuraamisen kohteista on Mäkin sisäinen vääntö ehdottomasti. Onko Hamilton oppinut Pirellin renkaiden hallinnan ja päänsä hallinnan vai käskyttääkö Button edelleen...
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Oiskohan noin, että Caterhamilla tosiaan panostettais rahallisesti jo eniten keskimmäisen ja alimman keskikastin tiimeistä? Parissa vuodessa tiimipisteissä samoille sijoille eli kuudenneks?? :doubtful:
Joo noo tuosta rahasta varmaan menee jokunen osa "hukkaan" kun ei ole samanlaista pohjaa kuin vakintuneilla keskari tiimeillä..Ja eikös Caterham vaihtanu tiloja Briteissä niin sekin varmaan vaikuttaa tuohon summaan.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Veikkaajat eivät usko suuriin muutoksiin voimasuhteissa. Unibetin tämänhetkiset kertoimet tulevalle kaudelle:

Vettel, S 1,80
Alonso, F 4,50
Hamilton, L 5,50
Button, J 7,00
Webber, M 12,00
Räikkönen, K 17,00
Rosberg, N 25,00
Schumacher, M 30,00
Massa, F 60,00
Melkein vois pistaa 50 egee Schumille!
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Turun Sanomien Heikki Kulta on onkinut tietoonsa alemman keskikastin tallien näkymiä Caterhamin kilpailukyvystä talvitestien perusteella.
Caterhamilla on laskettu, että keskiryhmän viimeiset olisivat 2-3 kymmenyksen päässä talvitestien perusteella. Williamsilla ja Toro Rossolla taas uskotaan, että Caterham olisi puoli sekuntia niitä perässä.
Nämä kuulostavat äkkiseltään uskottavilta arvioilta, vaikka Albert Parkin rata onkin sikäli omanlaatuisensa, etteivät Barcelonan testeissä havaitut kierrosaikojen erot välttämättä siirry samansuuruisina kauden avauskilpailun kierrosaikoihin. Kun yritetään arvioida tallien välisiä voimasuhteita, niin tallien sisällä on kuitenkin epäilemättä asiasta paras käsitys.

Uuden Melbourneen saapuvan etusiiven voisi odottaa tuovan Caterhamille jonkin verran lisäpitoa ja vauhtia Australian GP-viikonlopuksi. Ehkä tuossa Caterhamin arviossa on jo otettu huomioon tämä uudesta päivityksestä odotettu vauhdin parannus.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Button voi päihittää Hamiltonin silloin, kun jälkimmäisellä menee kaikki pieleen. Mestaruuteen se tuskin riittää, muuten kuin ylivoimaisella autolla. Mutta silloin riittää.
Muistaakseni Button oli viime vuonna sarjassa toinen, Hamilton viides. Korjaa jos väärässä. Jos nyt 19 kisan ajanjakso kelpaa vertailua varten, niin huomoidaan sekin jos joku viikonloppu on mennyt kaikki pieleen.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Oiskohan noin, että Caterhamilla tosiaan panostettais rahallisesti jo eniten keskimmäisen ja alimman keskikastin tiimeistä? Parissa vuodessa tiimipisteissä samoille sijoille eli kuudenneks?? :doubtful:
Onhan siellä Lotuksella vähän isompi budjetti, vai joko Lotus yhtäkkiä on kärkitalli kun talvitesteissä on vedetty kovia kierroksia?
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Muistaakseni Button oli viime vuonna sarjassa toinen, Hamilton viides. Korjaa jos väärässä. Jos nyt 19 kisan ajanjakso kelpaa vertailua varten, niin huomoidaan sekin jos joku viikonloppu on mennyt kaikki pieleen.
Formulamatematiikkaa, tuijotetaan pistetaulukkoa, olet niin hyvä kuin viimeisin kautesi. Hamilton voi ensi kaudella ihan hyvin päihittää Buttonin, näin uskoo vedonlyöntitoimistotkin. Aika-ajot jo viittaa siihen suuntaan, että Hamiltonilla on enemmän raakaa nopeutta, joten kisoista hölmöilyt pois ensi kaudella niin paketti taas koossa. Hamilton kusi ite oman kautensa kolaroimalla jatkuvasti, eikä se ole Buttonin vika, hienosti Button ajoi, ehkä parhaan kautensa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Onhan siellä Lotuksella vähän isompi budjetti, vai joko Lotus yhtäkkiä on kärkitalli kun talvitesteissä on vedetty kovia kierroksia?
Ei vaan, näytetään arvioitavan ylempään keskikastiin, jolloin hyviä tuloksia voi tulla kun kaikki palikat osuu kohdalleen tai kärkitalleissa mogaillaan.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Formulamatematiikkaa, tuijotetaan pistetaulukkoa, olet niin hyvä kuin viimeisin kautesi. Hamilton voi ensi kaudella ihan hyvin päihittää Buttonin, näin uskoo vedonlyöntitoimistotkin. Aika-ajot jo viittaa siihen suuntaan, että Hamiltonilla on enemmän raakaa nopeutta, joten kisoista hölmöilyt pois ensi kaudella niin paketti taas koossa. Hamilton kusi ite oman kautensa kolaroimalla jatkuvasti, eikä se ole Buttonin vika, hienosti Button ajoi, ehkä parhaan kautensa.
Tosin, loppukaudesta näytti että Button alkaa olla siinä raa'assa nopeudessakin tasoissa Hamiltonin kanssa. Vielä pitkälle kauden toista puoliskoakin pidin Hamiltonia näistä kahdesta selvästi nopeampana (kierroksella), mutta muutamat viime kisat muuttivat käsitystä. Ehkä Buttonilla on mahdollisuudet pärjätä myös huipputikissä olevaa Hamiltonia vastaan. Toivottavasti tuo kamppailu nähdään ensi kaudella :)
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Turun Sanomien Heikki Kulta on onkinut tietoonsa alemman keskikastin tallien näkymiä Caterhamin kilpailukyvystä talvitestien perusteella.

Nämä kuulostavat äkkiseltään uskottavilta arvioilta, vaikka Albert Parkin rata onkin sikäli omanlaatuisensa, etteivät Barcelonan testeissä havaitut kierrosaikojen erot välttämättä siirry samansuuruisina kauden avauskilpailun kierrosaikoihin. Kun yritetään arvioida tallien välisiä voimasuhteita, niin tallien sisällä on kuitenkin epäilemättä asiasta paras käsitys.
Aika-ajoja viime kaudella seuranneet voivat miettiä mikä on järjestys ruudukossa, jos Heikki ajaa puoli sekuntia hitaammalla autolla kokemattomia kuljettajia vastaan.

Maalintulojärjestys on sitten eri asia.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Auto motor und sportissa on kuvaesitys Red Bullin F -ductista. Myös muilla talleilla on "tuuletusreikiä" siellä sun täällä.

AMS
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Itse uskon tosiaan Sauberiin. Ekoista neljasta kisasta tuova Perez ja Koba pisteita jokaisesta. Kumpikaan ei ole enaa Rookie ja tiimi toimi hyvin viime vuonna.

Hassuttelumielessa laitoin molempia Australian voittajaksi sportingbetin 150-kertoimella!
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
BBC:n F1-asiantuntija Gary Anderson on seurannut talvitestejä radan varrelta ja kertoo nyt omat ensivaikutelmansa tämänvuotisista F1-autoista:
The indications are that Toro Rosso have moved forward a reasonable amount - as have Lotus (formerly Renault) and Sauber, while Force India and Williams have moved forward a little.

It's very difficult to put an order on that midfield group at the moment, but it does look as if Williams are still at the back of it, with Caterham (formerly Team Lotus) behind them but a lot closer than last year.

I expect Lotus to be the midfield team who are most regularly top-10 qualifiers.

Mercedes seem likely to move up into the top three, with Red Bull and McLaren, in place of Ferrari.

But I wouldn't be that surprised to see Alonso in the top six on the grid in Melbourne - when push comes to shove there is no-one better at dragging a lap out of a less-than-willing car.


 
Ylös