Voimasuhteet 2012

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toisaalta tankki voi myös aiheuttaa painopisteen liiallista siirtymistä taakse
Pituussuunnassa kaikissa autoissa painopiste on jokseenkin samassa paikassa, koska painonjakauma on määrätty säännöillä.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
koska monimutkainen järjestelmä auton lävitse kulkevine putkineen vie paljon tilaa ja lisännee painoa (muuttaa painopistettä muihin autoihin nähden)
Muistutuksena, että painopisteen sijainti etu/taka, on määritelty säännöissä. Siinä on mahdollisuus jonkinlaiseen variaatioon, mutta aika pieni. Sen sijaan painopisteen vertikaalista paikkaa ei kai ole määrätty säännöissä. En silti usko, että siinä kovin suuria eroja ulee, koska onhan esim moottorinkin massakeskittymä määritelty säännöissä.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Pituussuunnassa kaikissa autoissa painopiste on jokseenkin samassa paikassa, koska painonjakauma on määrätty säännöillä.
Mitenhän bensatankin sisältö on määriltety eli onko painojakauma määritelty tyhjällä tankilla vai pitääkö sen pysyä samana bensalastista riippumatta?
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Eikö tän toikin pitäny olla jonkilainen arvuuttelu / ennustustoikki .

No mutta kun ei näemmä ole , niin pistän oman veikkauksen ennen viimeistä kisaa =)
 

siniristi

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
58
+++ McLaren
++ red bull
+ mercedesgp, lotus, ferrari
+/- williams, force india, sauber
- toro rosso
-- caterham
--- marussia
---- HRT

esim. aika-ajovauhdissa ferrari jää kyllä noilla muille saman luokan talleille, mutta kisamatkalla pidän punaisia edelleen melko hyvinä etenkin alonsolle tuo auto näyttää jokseenkin sopivan. HRT:lle oli pakko tehdä ihan extra neljän miinusviivan kasti, sillä ei sitä voi edes marussiaan verrata. hävetkää :thumbdown
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mitähän nuo plussat ja miinukset on?

Itselle tuli ensimmäisenä mieleen, että ne on muutoksia edelliseen kauteen, mutta lista on aika väärä jos näin on. Ilmeisesti nuo plussat ja miinukset on suoritustasoa muihin verrattuna, tosin mitenhän tuo 0 asettuu juuri tuolle tasolle, no jossainhan se on oltava..

Ferrarin ja Williamsin voi vaihtaa toisinpäin, näin niiku pienellä otannalla mitattuna..
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
ESPN:n season preview on osittain hieman erikoista luettavaa.
http://espn.go.com/racing/blog/_/name/mckean_tom/id/7660880

Siellä on taidettu käydä korjaamassa, mielestäni myös Force India oli B- viimeksi, kun tuon jutun luin...

Tässä kuitenkin liastana niille, jotka eivät jaksa lukea juttua:

Red Bull: A
McLaren: A-
Mercedes: B-
Sauber: B-
Toro Rosso: B-
Lotus C+
Ferrari C+
Force India C+
Williams: C
Caterham: C
Marussia: F
HRT: F

Tom McKean ei kerro mulle yhtään mitään ja vaikea sanoa, miten tiiviisti on preseasonia seurannut.
Olipas harvinaisen huono ennustus.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vuoden 2012 voimasuhteisiin taidetaan saada hiljalleen päivitystä.

Eli nyt Kiinan GP:n aika-ajoissa selvisi jotain, mutta kisakokemus perustuu edelleen kahteen aiempaan tämän kauden kisaan.

Tilanne voimasuhteitten osalta on niin tasainen, että itse miellän tallit kolmeen joukkoon.

Järjestystä sen enempää pohtimatta:

A ryhmä:
McLaren
Mercedes
Lotus
Red Bull
Sauber

B ryhmä:
Ferrari
Williams
Force India
Toro Rosso

C ryhmä:
Caterham
Marussia
HRT

Näistä ryhmistä B ja C ovat voimasuhteiltaan järjestyksessä, ne on helppo laittaa joten tein sen.

A ryhmän järjestys näyttää olevan vaikea muodostaa. McLaren on kisoissa nopein, Mercedes aika-ajoissa todella hyvä. Lotus erittäin tasainen suorittaja ja Sauber jatkuvasti odotuksia parempi. Red Bull puolestaa pettää myötäänsä.

Eli rohkeina arvioina Sauber pitäisi nostaa sille kuuluvaan paikkaan ja Red Bull pitäisi rohkeasti pudottaa voimasuhde listalla niin alas kuin sen kuuluukin olla.

Oma näkemykseni A ryhmästä:
McLaren
Lotus
Mercedes
Sauber
Red Bull

Tilanteesta tekee hankalan se, että esim Lotuksen edellä on aika-ajoissa McLarenit ja Mercedesin (ja kenties toinen Sauber ja RB). Mutta kisassa Mersut putoaa ja joku taaempaa yllättää.

Sauberin listaan Red Bullin edelle vain siitä syystä, että jos Perez ja Kobayashi todella taistelee tasapäin Vetteliä ja Webberiä vastaan niin Sauberin AUTON täytyy olla hivenen Red Bullin autoa parempi. Näin sen näen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ellei Mercedeksen rengasongelmia ole saatu ratkaistua, se kuuluu B-ryhmään. Aika-ajomenestys on merkityksetön, jos itse kisassa on pisteillepääsy parempien ongelmista kiinni.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Vuoden 2012 voimasuhteisiin taidetaan saada hiljalleen päivitystä.

Eli nyt Kiinan GP:n aika-ajoissa selvisi jotain, mutta kisakokemus perustuu edelleen kahteen aiempaan tämän kauden kisaan.

Tilanne voimasuhteitten osalta on niin tasainen, että itse miellän tallit kolmeen joukkoon.

Järjestystä sen enempää pohtimatta:

A ryhmä:
McLaren
Mercedes
Lotus
Red Bull
Sauber

B ryhmä:
Ferrari
Williams
Force India
Toro Rosso

C ryhmä:
Caterham
Marussia
HRT

Näistä ryhmistä B ja C ovat voimasuhteiltaan järjestyksessä, ne on helppo laittaa joten tein sen.

A ryhmän järjestys näyttää olevan vaikea muodostaa. McLaren on kisoissa nopein, Mercedes aika-ajoissa todella hyvä. Lotus erittäin tasainen suorittaja ja Sauber jatkuvasti odotuksia parempi. Red Bull puolestaa pettää myötäänsä.

Eli rohkeina arvioina Sauber pitäisi nostaa sille kuuluvaan paikkaan ja Red Bull pitäisi rohkeasti pudottaa voimasuhde listalla niin alas kuin sen kuuluukin olla.

Oma näkemykseni A ryhmästä:
McLaren
Lotus
Mercedes
Sauber
Red Bull

Tilanteesta tekee hankalan se, että esim Lotuksen edellä on aika-ajoissa McLarenit ja Mercedesin (ja kenties toinen Sauber ja RB). Mutta kisassa Mersut putoaa ja joku taaempaa yllättää.

Sauberin listaan Red Bullin edelle vain siitä syystä, että jos Perez ja Kobayashi todella taistelee tasapäin Vetteliä ja Webberiä vastaan niin Sauberin AUTON täytyy olla hivenen Red Bullin autoa parempi. Näin sen näen.
Mun mielestä Williams kuuluisi A-ryhmään mutta kun sen kuljettajat ovat sen verran huonompia kuin kilpailijoiden että he menettävät ne ratkaisevat pari kymppää noissa aika-ajoissa. Esim. tänään ihan pienellä parannuksella (Esim. Kimi ratissa) Williams olisi ollut kolmannessa osiossa.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Ellei Mercedeksen rengasongelmia ole saatu ratkaistua, se kuuluu B-ryhmään. Aika-ajomenestys on merkityksetön, jos itse kisassa on pisteillepääsy parempien ongelmista kiinni.
Minusta Ross Brawnilla oli vähän sellanen ilme Nicon kierroksen jälkeen, että suurta huolta renkaista ei taida olla. Ja onhan se eri juttu startata eturivistä ja rakentaa siltä pohjalta omista lähtökohdista sitä kisaa, sen sijaan että lähdetään reaktiivisellä tyylillä jostain 5-10 sijoilta.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ellei Mercedeksen rengasongelmia ole saatu ratkaistua, se kuuluu B-ryhmään. Aika-ajomenestys on merkityksetön, jos itse kisassa on pisteillepääsy parempien ongelmista kiinni.
Samaa mieltä, noh huomenna nähää onko saaneet tähän jotain parannusta
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tämän viikon Speedweekissä Gary Anderson oli Mersun ongelmat aika hyvin niputtanut:

Das Konzept den verstellbaren Heckflügel mit dem F-Schacht zu verbünden, ist in der Qualifikation Gold wert, frisst im Rennen aber Reifen.
Meines Wissens werden WM-Punkte im Rennen vergeben, nicht im Training...
Eli vapaasti suomentaen: DRS:n yhdistäminen F-putkeen on kullanarvoinen aika-ajoissa, mutta syö renkaita kisassa. Minun muistaakseni MM-pisteet jaetaan kisassa, ei harjoituksissa...
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Miten se DRS voi syödä renkaita kisassa, jos sitä käytetään vaan sillä yhdellä (tai kahdella) suoralla?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mun mielestä Williams kuuluisi A-ryhmään mutta kun sen kuljettajat ovat sen verran huonompia kuin kilpailijoiden että he menettävät ne ratkaisevat pari kymppää noissa aika-ajoissa. Esim. tänään ihan pienellä parannuksella (Esim. Kimi ratissa) Williams olisi ollut kolmannessa osiossa.
Joo, tiukalla on. Sekä Ferrari että Williams pystyy silloin tällöin toisen kuskin toimesta kärkikymmenikköön, mutta on se sen verran työn takana että olen pudottaneet nämä tallit B ryhmään.

Mitä tulee Mercedesiin, niin huominen kisa avannee enemmän tuosta rengas ongelmasta. Jos ongelmat ovat Malesian kaltaisia niin talli kieltämättä kuuluu B ryhmään. Mutta uskomukseni toistaiseksi on kuitenkin että A ryhmään yltää.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Mutuilen että jompikumpi McLaren-kuski on tämän kauden MM. Vahvimmalta tiimiltä vaikuttaa.
 

JSR

Member
Liittynyt
8.2.2011
Viestit
8
Mutuilen että jompikumpi McLaren-kuski on tämän kauden MM. Vahvimmalta tiimiltä vaikuttaa.
Veikkaan JB:lle toista kultaa kaulaan. Hyvä auto ja kun näyttää rengaskulutus ja sen hallitseminen olevan melkein päivän sana, niin kyllä sitten nappula on niskan päällä Hamiltoniin verrattuna. No, on hyvä varikkotaktiikkakin kunniassaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ellei Mercedeksen rengasongelmia ole saatu ratkaistua...
Niitä oli saatu ratkaistua riittävästi. Lopussa Nico olisi saattanut olla tiukoilla jos Button olisi tullut varikolta Kimi-letkan eteen eikä väliin. Mutta katsotaan miltä tilanne näyttää Bahrainin lämmössä.
Veikkaan JB:lle toista kultaa kaulaan. Hyvä auto ja kun näyttää rengaskulutus ja sen hallitseminen olevan melkein päivän sana, niin kyllä sitten nappula on niskan päällä Hamiltoniin verrattuna. No, on hyvä varikkotaktiikkakin kunniassaan.
Ilman Jensonista riippumattomia ongelmia voisi plakkarissa olla jo kolme voittoa (oletuksella, että kaikki olisi mennyt nappiin ;)).
 
Ylös