kaks uutta kisaa 2014? mikä tippuu pois? vai ajetaanko 21? 2015 ois sitte 3. uusi jos thaimaa tulee.Seuraava rata/kisa suunnitteilla: 2015 ajetaan Thaikkulassa, kertoo Bööni.
kaks uutta kisaa 2014? mikä tippuu pois? vai ajetaanko 21? 2015 ois sitte 3. uusi jos thaimaa tulee.Seuraava rata/kisa suunnitteilla: 2015 ajetaan Thaikkulassa, kertoo Bööni.
Toinen Espanjan kisoista. Ne siirtyvät ensi vuodesta vuorotteluun.kaks uutta kisaa 2014? mikä tippuu pois?
En kyllä usko, että syy Hockenheimin lyhentämiseen oli tuo, koska Spa on pidempi kuin mitä vanha Hockenheimin rata oli ja sitä ei ole lyhennetty ja luulisi, että Spa olisi siksi vähintään yhtä vaikea kattaa kameroilla kuin vanha Hockenheim.Hockea piti lyhentää, koska sitä oli vaikea kattaa kameroilla.
Hockenheimin lyhentämisen yksi pääsyistä nykyaikaistamisen ja turvallisuuden lisäksi oli se, että haluttiin autot useammin pääkatsomo/stadionkompleksille. Eli rata oli liian pitkä.En kyllä usko, että syy Hockenheimin lyhentämiseen oli tuo, koska Spa on pidempi kuin mitä vanha Hockenheimin rata oli ja sitä ei ole lyhennetty ja luulisi, että Spa olisi siksi vähintään yhtä vaikea kattaa kameroilla kuin vanha Hockenheim.
Kyllä sieltä joutuu vielä jonkun toisenkin kisan pudottamaan kun 14 tulee Sotsi ja New Jersey mukaan ja ensi kaudella on silti 19 kisaaToinen Espanjan kisoista. Ne siirtyvät ensi vuodesta vuorotteluun.
Niin no, sitä ensi vuoden 19. kisaa ei ole vielä edes julkistettu, joten nykyisiä kisoja mahtuu kaudelle 2014 18 kappaletta. Eli jos se on one off -kisa Paul Ricardilla tai Turkissa, niin sitten se on se joka tippuu.Kyllä sieltä joutuu vielä jonkun toisenkin kisan pudottamaan kun 14 tulee Sotsi ja New Jersey mukaan ja ensi kaudella on silti 19 kisaa
eikös ensikaudella ole 19. kisaa ja 20 on ehkä tulossa.Niin no, sitä ensi vuoden 19. kisaa ei ole vielä edes julkistettu, joten nykyisisiä kisoja mahtuu kaudelle 2014 18 kappaletta. Eli jos se on one off -kisa Paul Ricardilla tai Turkissa, niin sitten se on se joka tippuu.
Eiköhän joku Nurburgring putoa ja Saksan kisa ajetaan joka toinen vuosi?eikös ensikaudella ole 19. kisaa ja 20 on ehkä tulossa.
edit. koska toisen espanjan kisan lisäksi new jersey tippui pois.
edit 2. Elit kaudella 2014 olisi näin jokatapauskessa 21 kisaa, jos jotain ei tiputeta pois.
Korea ei ihan heti putoa pois kisakalenterista, järjestäjät tekivät syksyllä kauteen 2016 asti ulottuvan sopimuksen kisan järjestämisestä.Tai sitten Korea pois tai jotain vastaavaa.
Juu, Webs tässä sekoili. Olin vakaasti siinä käsityksessä, että tällä kaudella oli 19 kisaa ja sen tähden Valencian poistuminen + tuleva yksi kisa olisi pitänyt määrän samana. Tai niinhän se pitääkin, mutta menneellä kaudella olikin jo 20 kisaa. Eli unohtakaa mitä kirjoitin.eikös ensikaudella ole 19. kisaa ja 20 on ehkä tulossa.
edit. koska toisen espanjan kisan lisäksi new jersey tippui pois.
edit 2. Elit kaudella 2014 olisi näin jokatapauksessa 21 kisaa, jos jotain ei tiputeta pois.
Jonkunlainen viha-rakkaussuhde Valencian katurataan, joten en nyt hypi innosta, vaikka se kalenterista poistuisikin. Viidestä siellä ajetusta kisasta kaksi on ollut erinomaisia (2010, 2012) ja muutama sitten tylsimpiä mitä olen ikinä todistanut. (2008, 2011)Valencia ei välttämättä ole tulossa takaisin: "Barcelona officials say the venue has no desire to alternate GP dates with Valencia" + "We have a contract to host the GP de Espana until 2016," said Circuit de Catalunya chief Vincente Aguilera, "and we want to keep it."
Viime keväänä järjestäjien välillä tuntui vielä olleen yhteisymmärrys siitä, että vuorottelu on paras vaihtoehto. Mistä lienevät sitten Barcelonan kisajärjestäjät saaneet päähänsä, että mitään vuorottelua ei tule olemaan.Onko Valencian ja Barcelonan vuorottelu epäselvää nyt? Aiemmin on ollut selvää että ne kaksi vuorottelevat.
Motorland Aragon on syrjässä. Circuit de Catalunya on 20 km päässä Barcelonasta, ja Valencia aivan kaupungilla. Joten sijainti on ongelma.Itse olen kyllä sitä mieltä, että luovutaan sekä Valencian että Barcelonan radoista, ja otetaan Motorland Aragon tilalle. Paljon parempi rata nykyformuloille.
Ei nyt niin hirveän syrjässä, reilut parisataa kilometriä Barcelonasta. On niitä kisoja syrjäisemmissäkin paikoissa järjestetty.Motorland Aragon on syrjässä. Circuit de Catalunya on 20 km päässä Barcelonasta, ja Valencia aivan kaupungilla. Joten sijainti on ongelma.
Middle of nowhere, i've been there....Ei nyt niin hirveän syrjässä, reilut parisataa kilometriä Barcelonasta. On niitä kisoja syrjäisemmissäkin paikoissa järjestetty.
No sitten. Mutta pointti oli se, että jos unohdetaan logistiset yms. seikat, niin rata sopisi nykyformuloille huomattavasti paremmin kuin Barcelona ja Valencia.Middle of nowhere, i've been there....
"Kylässä" 4 hotellia jotka täyttyivät jo 200 ihmisen voimasta vuonna 2008 :wall:
En oikein ymmärrä Algarven haikailua, jos Aragon ei kelpaa. Algarve on kaikin puolin ykkösille huonommin sopiva rata. Hitaampi, syheröisempi, vailla ohituspaikkoja. Maisemat yhtä tylsiä kuin Aragonissa, ja sijainti yhtä syrjässä. Paljon kehuttujen korkeuserojenkin puolesta Aragon on parempi, Algarve on liian vuoristorata.Oi jospa ois Algarven rata Epsanjan puolella...