Moottoriratakeskustelu

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Eikös Hungaroringia vois vaan pudottaa kalenterista?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Tää foorumihan on pikku-Tilkejä täynnä.

Ainoa muutos, minkä Hungaroringiin tekisin, olisi se kakkossektorin shikaanin poisto. Muuten pysyköön nykyisenlaisena.

2002 vuoden versio oli muuten parempi kuin tää nykyinen.
Komppaan radan loppuosasta ja siitä että ulosajamisesta tuli edes jotain haittaa.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Tää foorumihan on pikku-Tilkejä täynnä.

Ainoa muutos, minkä Hungaroringiin tekisin, olisi se kakkossektorin shikaanin poisto. Muuten pysyköön nykyisenlaisena.

2002 vuoden versio oli muuten parempi kuin tää nykyinen.
Komppaan. Ei mitään isoja muutoksia tai se ei olisi enää sama rata. 2. sektorin shikaani pois mutta myös vikaa mutkaa pitää muuttaa jotta siinä pääsisi lähemmäksi edellämenevää. Ei muita muutoksia. Sue-me taisi tuon viimeisen mutkan jo käsitellä paremmaksi.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562


Jatkan lähtösuoraa, poistin shikaanin ja poistin viimeisen sektorin turhan syherön.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
eikös hungryringin suurin ongelma ole, että se on niin kapea`?
Kuljettajat kaipaisivat yhtä kunnollista suoraa Hungaroringille, koska he aina sanovat, että Hungaroringilla on mutkia mutkien perään ja kunnollisia suoria ei ole ollenkaan, joten leventämisen lisäksi sinne pitäisi saada myös pidempi suora johonkin kohtaan rataa.

Helpoiten pidemmän suoran saa joko pidentämällä pääsuoraa tai oikaisemalla kolmos ja nelosmutkat.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2128
Nähtäisiinköhän tuolla enemmän ohituksia kuin nykyisellä radalla :ahem:


Elikkä ykkösmutka tiukemmaksi josta kaarretaan vasemmalle nykyisen radan yli kaasu pohjassa uuteen hairpiniin. Kasi- ja kymppimutkan väliin tulisi vähän isompaa kaarta, jonka jälkeen DRS käyttöön mutkasta 11 josta rata levenisi aika paljon loppukierroksen ajaksi (tai ainakin uuteen u-käännökseen asti).
 
Viimeksi muokattu:

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Kyllä tolle radalle pitää oikeasti tehdä jotain. En ymmärrä miksi osa haluaa radan pysyvän ennallaan ja sitten ihan satavarmasti valitetaan, että olipas taas tylsä kisa kun asialle voi tehdä jotain.

Pikku-Tilke kommentti oli huonoa piikittelyä. Ei tässä mitään uusia haastavia mutkia haeta, vaan hyviä ohituspaikkoja. Jos ne nyt muistuttavat erään saksalaisen arkkitehdin tekeleitä, niin ei kiinnosta.

Ja sitten vielä en ymmärrä, kun joku ei tykkää muutoksista, koska niiden jälkeen rataa ei enää tunnista vanhaksi? Ja tämä on huono asia, koska...? Eihän tämä edes pidä paikkaansa, sillä suurin osa mutkista pysyisi täysin ennallaan ja radan ympäristö pysyisi samana.

En tarkoita etteikö muutoksia saisi kritisoida, mutta jos argumentit on tasoa huono, niin silloin parempi jättää kommentoimatta.

Laitan nyt vielä tämän yhden suunnitelman, jossa on keskitytty vain kaikista tärkeämpään kohtaan eli radan loppuun. Tuo radikaali takasuora on muutettu takaisin vanhaan muotoonsa ja sininen viiva vanhan toisen mutkan kohdalla tarkoittaa, että toisenkin mutkan voi pitää entisellään, jos siltä tuntuu. Ainoa muutos on tiukenettu kymppimutka ja sitten tuo lopun mutkakompleksi, jonka pitäisi helpottaa pääsuoralla ohittamista. Muokkasin mutkien profiilia hieman lisää saavuttakseni haluaman lopputuloksen.



En usko, että minulla on enää paljoa annettavaa tähän aiheeseen liittyen, mutta kommentoin jos nyt jotakin vielä tulee.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Alkaako huuli väpättämään noin kevyestä palautteesta, no joulun alla herkistyy jos kukakin.
Toi piirtämäsi ehdotus olisi varmaan helppo toteuttaa ja kierrosaika nopeutuisi paljonkin. DRS sektorista tulisi varmaan parempi noin.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Tuo Vertin viimeisin ehdotus on lähimpänä sitä, jolla Hungaroringista saataisiin kilvanajon kannalta nykyistä parempi muuttamatta nykyistä rataa liikaa. Mutta radan lyhyyshän Hungaroringilla on se ongelma, minkä vuoksi kovin radikaaleja oikaisuja ei pysty tekemään. Sen takia lisälenkki olisi parempi formuloita ajatellen.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Hungaroringin eka mutka on vähän kallistettu.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Tuo Vertin viimeisin ehdotus on lähimpänä sitä, jolla Hungaroringista saataisiin kilvanajon kannalta nykyistä parempi muuttamatta nykyistä rataa liikaa. Mutta radan lyhyyshän Hungaroringilla on se ongelma, minkä vuoksi kovin radikaaleja oikaisuja ei pysty tekemään. Sen takia lisälenkki olisi parempi formuloita ajatellen.
Hockenheimiakin muutettiin niin radikaalisti vuosituhannen vaihteessa, että se ei muistuta käytännössä lainkaan entistä Hockenheimia, joten kyllä myös Hungaroringia voi mielestäni uudistaa niin radikaalisti, että se ei juurikaan muistuta nykyistä rataa, jos se on välttämätöntä kunnollisten ohituspaikkojen luomiseksi.

Mitä taas tulee lisälenkin rakentamiseen, niin sen sijoittamista vaikeuttavat ainakin radan pohjoispuolella kulkeva maantie jonka linjausta olisi muutettava jos lisälenkki tehtäisiin sinne ja käytännössä ainoa paikka jonne lisälenkki pystyttäisiin tekemään olisi radan länsipuolella.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sikaani pois ja tilketty lisäsektori. No olishan tuon toisen metsäkaistaleenkin voinut kiertää.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Hockenheimiakin muutettiin niin radikaalisti vuosituhannen vaihteessa, että se ei muistuta käytännössä lainkaan entistä Hockenheimia, joten kyllä myös Hungaroringia voi mielestäni uudistaa niin radikaalisti, että se ei juurikaan muistuta nykyistä rataa, jos se on välttämätöntä kunnollisten ohituspaikkojen luomiseksi.

Mitä taas tulee lisälenkin rakentamiseen, niin sen sijoittamista vaikeuttavat ainakin radan pohjoispuolella kulkeva maantie jonka linjausta olisi muutettava jos lisälenkki tehtäisiin sinne ja käytännössä ainoa paikka jonne lisälenkki pystyttäisiin tekemään olisi radan länsipuolella.
Hockenheimin pätkiminen nyt oli tyystin eri asia kuin Hungaroringille uumoillut mahdolliset muutokset/lisälenkki. Hocke kaipasi todella kipeästi päivittämistä, ja siellä tontti ei ollut rajoittava tekijä toisin kuin Hungaroringilla.

Hungaroringille tosiaan lisälenkki näyttäisi tuonne radan länsipuolelle mahtuvan.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Hockenheimin pätkiminen nyt oli tyystin eri asia kuin Hungaroringille uumoillut mahdolliset muutokset/lisälenkki. Hocke kaipasi todella kipeästi päivittämistä, ja siellä tontti ei ollut rajoittava tekijä toisin kuin Hungaroringilla.
Hockea piti lyhentää, koska sitä oli vaikea kattaa kameroilla.
 
Ylös