Moottoriratakeskustelu

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Hockea piti lyhentää, koska sitä oli vaikea kattaa kameroilla.
En kyllä usko, että syy Hockenheimin lyhentämiseen oli tuo, koska Spa on pidempi kuin mitä vanha Hockenheimin rata oli ja sitä ei ole lyhennetty ja luulisi, että Spa olisi siksi vähintään yhtä vaikea kattaa kameroilla kuin vanha Hockenheim.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En kyllä usko, että syy Hockenheimin lyhentämiseen oli tuo, koska Spa on pidempi kuin mitä vanha Hockenheimin rata oli ja sitä ei ole lyhennetty ja luulisi, että Spa olisi siksi vähintään yhtä vaikea kattaa kameroilla kuin vanha Hockenheim.
Hockenheimin lyhentämisen yksi pääsyistä nykyaikaistamisen ja turvallisuuden lisäksi oli se, että haluttiin autot useammin pääkatsomo/stadionkompleksille. Eli rata oli liian pitkä.

Enemmän kisakierroksia -> autot näkee useammin samasta katsomosta.

Itse tilketin aikanaan lyhennysluonnoksen kun kuulin ekaa kertaa suunnitelmasta. Siinä vanha versio olisi ollut edelleen käytettävissä. Tein vain oikaisulenkin ekasta shikaanista kolmosshikaaniin parilla mutkalla höystettynä.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä sieltä joutuu vielä jonkun toisenkin kisan pudottamaan kun 14 tulee Sotsi ja New Jersey mukaan ja ensi kaudella on silti 19 kisaa
Niin no, sitä ensi vuoden 19. kisaa ei ole vielä edes julkistettu, joten nykyisiä kisoja mahtuu kaudelle 2014 18 kappaletta. Eli jos se on one off -kisa Paul Ricardilla tai Turkissa, niin sitten se on se joka tippuu.
 
Viimeksi muokattu:

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Niin no, sitä ensi vuoden 19. kisaa ei ole vielä edes julkistettu, joten nykyisisiä kisoja mahtuu kaudelle 2014 18 kappaletta. Eli jos se on one off -kisa Paul Ricardilla tai Turkissa, niin sitten se on se joka tippuu.
eikös ensikaudella ole 19. kisaa ja 20 on ehkä tulossa.

edit. koska toisen espanjan kisan lisäksi new jersey tippui pois.

edit 2. Elit kaudella 2014 olisi näin jokatapauskessa 21 kisaa, jos jotain ei tiputeta pois.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
eikös ensikaudella ole 19. kisaa ja 20 on ehkä tulossa.

edit. koska toisen espanjan kisan lisäksi new jersey tippui pois.

edit 2. Elit kaudella 2014 olisi näin jokatapauskessa 21 kisaa, jos jotain ei tiputeta pois.
Eiköhän joku Nurburgring putoa ja Saksan kisa ajetaan joka toinen vuosi?
Tai sitten Korea pois tai jotain vastaavaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
eikös ensikaudella ole 19. kisaa ja 20 on ehkä tulossa.

edit. koska toisen espanjan kisan lisäksi new jersey tippui pois.

edit 2. Elit kaudella 2014 olisi näin jokatapauksessa 21 kisaa, jos jotain ei tiputeta pois.
Juu, Webs tässä sekoili. Olin vakaasti siinä käsityksessä, että tällä kaudella oli 19 kisaa ja sen tähden Valencian poistuminen + tuleva yksi kisa olisi pitänyt määrän samana. Tai niinhän se pitääkin, mutta menneellä kaudella olikin jo 20 kisaa. Eli unohtakaa mitä kirjoitin.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Valencia ei välttämättä ole tulossa takaisin: "Barcelona officials say the venue has no desire to alternate GP dates with Valencia" + "We have a contract to host the GP de Espana until 2016," said Circuit de Catalunya chief Vincente Aguilera, "and we want to keep it."
Jonkunlainen viha-rakkaussuhde Valencian katurataan, joten en nyt hypi innosta, vaikka se kalenterista poistuisikin. Viidestä siellä ajetusta kisasta kaksi on ollut erinomaisia (2010, 2012) ja muutama sitten tylsimpiä mitä olen ikinä todistanut. (2008, 2011)

Barcelona toisaalta tarjoaa usein ihan samanlaista unilääkettä. Mitään uskomatonta kisaa en muista koskaan tuolla todistaneeni, vaikka esim. kahden viimeisen vuoden kisat oli ihan mallikasta kilpa-ajoa. Vuorottelu olisi mielestäni ollut ihan passeli ratkaisu näiden kahden radan välillä, mutta näköjään se jää nyt väliin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Onko Valencian ja Barcelonan vuorottelu epäselvää nyt? Aiemmin on ollut selvää että ne kaksi vuorottelevat.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Onko Valencian ja Barcelonan vuorottelu epäselvää nyt? Aiemmin on ollut selvää että ne kaksi vuorottelevat.
Viime keväänä järjestäjien välillä tuntui vielä olleen yhteisymmärrys siitä, että vuorottelu on paras vaihtoehto. Mistä lienevät sitten Barcelonan kisajärjestäjät saaneet päähänsä, että mitään vuorottelua ei tule olemaan.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että luovutaan sekä Valencian että Barcelonan radoista, ja otetaan Motorland Aragon tilalle. Paljon parempi rata nykyformuloille.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Itse olen kyllä sitä mieltä, että luovutaan sekä Valencian että Barcelonan radoista, ja otetaan Motorland Aragon tilalle. Paljon parempi rata nykyformuloille.
Motorland Aragon on syrjässä. Circuit de Catalunya on 20 km päässä Barcelonasta, ja Valencia aivan kaupungilla. Joten sijainti on ongelma.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Motorland Aragon on syrjässä. Circuit de Catalunya on 20 km päässä Barcelonasta, ja Valencia aivan kaupungilla. Joten sijainti on ongelma.
Ei nyt niin hirveän syrjässä, reilut parisataa kilometriä Barcelonasta. On niitä kisoja syrjäisemmissäkin paikoissa järjestetty.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Ei nyt niin hirveän syrjässä, reilut parisataa kilometriä Barcelonasta. On niitä kisoja syrjäisemmissäkin paikoissa järjestetty.
Middle of nowhere, i've been there....

"Kylässä" 4 hotellia jotka täyttyivät jo 200 ihmisen voimasta vuonna 2008 :wall:
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Middle of nowhere, i've been there....

"Kylässä" 4 hotellia jotka täyttyivät jo 200 ihmisen voimasta vuonna 2008 :wall:
No sitten. Mutta pointti oli se, että jos unohdetaan logistiset yms. seikat, niin rata sopisi nykyformuloille huomattavasti paremmin kuin Barcelona ja Valencia.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Aragon on musta ikävä tyyppiesimerkki modernista 100 asteen mutkien koristamasta tylsästä asfalttiradasta vielä tylsemmässä maisemassa. Ei jatkoon, se takasuoran ohituspaikka ei pelasta mitään kun sekin on mahdollisimman kliininen ja tylsä.

Oi jospa ois Algarven rata Epsanjan puolella...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oi jospa ois Algarven rata Epsanjan puolella...
En oikein ymmärrä Algarven haikailua, jos Aragon ei kelpaa. Algarve on kaikin puolin ykkösille huonommin sopiva rata. Hitaampi, syheröisempi, vailla ohituspaikkoja. Maisemat yhtä tylsiä kuin Aragonissa, ja sijainti yhtä syrjässä. Paljon kehuttujen korkeuserojenkin puolesta Aragon on parempi, Algarve on liian vuoristorata.
 
Ylös