Formula 1 – 2012 – Bahrain: Kilpailu

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Minä taas olen innoissani siitä, että edelleen on niin mahdottoman arvaamattomia nuo voimasuhteet. Juuri kun luuli että Mercedesin aika-ajovauhti on DRS/F-duct-sovelluksen takia ylivoimaista, se ei enää olekaan ja Red Bull löytää kadoksissa olleen vauhdin, vaikkei Kiinan jälkeen kaiken järjen mukaan ole ehtinyt tapahtua juuri mitään kehitysrintamalla.
Toivotaan Eurooppaan helkutin kuumaa kesaa ja Ferrarilta seka Lotukselta taysin nappiin menevia kehitysohjelmia siis! Moiset tapahtumat pitaisivat pakan hyvin kasassa.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Minä taas olen innoissani siitä, että edelleen on niin mahdottoman arvaamattomia nuo voimasuhteet. Juuri kun luuli että Mercedesin aika-ajovauhti on DRS/F-duct-sovelluksen takia ylivoimaista, se ei enää olekaan ja Red Bull löytää kadoksissa olleen vauhdin, vaikkei Kiinan jälkeen kaiken järjen mukaan ole ehtinyt tapahtua juuri mitään kehitysrintamalla.

Eikös Kiinassa pakkaa sekoittanut nimenomaan normaalia viileämpi sää? Vai olenko ymmärtänyt väärin? Myös lämpotilan vaikutus renkaisiin on ymmärtääkseni tuottanut talleille eniten pään vaivaa.

Tästäpä jouhella aasin sillalla. Minkälaisia lämpötiloja on luvattu tämän päiväiseen kilpailuun?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15009
Kilpailusta tulee varmaan erittäin mielenkiintoinen. Kimin renkaiden säästäminen on hyvä juttu osuessaan nappiin mutta riski on kovin suuri. Bensankulutus radalla on noin 2,7 kiloa kierrokseen. Kaksi vuotta sitten lisälenkillä kulutus oli jopa 3 kiloa kierrokseen, mutta nyt se on noin vuoden 2009 kaltainen bensankulutukseltaan.

Koko kilpailussa sitä tarvitaan 140,4 kiloa eli noin 184 litraa tarvitaan kisan läpiviemiseen. Jonkin verran alle täyden tankin voisi koettaa kilpailussa ajaa riskillä, mutta sillä ei olisi kovin suurta merkitystä. Renkaista on paha sanoa sillä edellinen rengasmerkki radalla oli Bridgestone.

Sen myötä kilpailu voi olla huomenna jännittävä ja arvioisin stoppeja tehtävän kulumisen myötä vähintään kaksi. Toivottavasti ohituksia vain nähdään huomisessa kilpailussa.

Kaksi vuotta sitten tankkauskiellon palatessa lajiin pettymys oli kovin suurta, mutta onneksi ennakkomaistiainen oli vain huonoa tuuria. Sittemmin kisat ovatkin olleet jännittäviä ja tuolloinkin niille huonon tunnelman aiheuttajille oli omat syynsä. Toivottavasti kärkikamppailusta tulisi mielenkiintoinen vääntö.
 

ILmoKKA

Well-known member
Liittynyt
26.9.2003
Viestit
110
Porukalla arvioita Mersun kisavauhdista? En yllättyisi, jos rengaskulutus nousee Nicolle taas ongelmaksi, etenkin kun ei pääse (tod.näk.) ajamaan kärjessä.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Minä taas olen innoissani siitä, että edelleen on niin mahdottoman arvaamattomia nuo voimasuhteet. Juuri kun luuli että Mercedesin aika-ajovauhti on DRS/F-duct-sovelluksen takia ylivoimaista, se ei enää olekaan ja Red Bull löytää kadoksissa olleen vauhdin, vaikkei Kiinan jälkeen kaiken järjen mukaan ole ehtinyt tapahtua juuri mitään kehitysrintamalla.
Tämäkin on totta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Hei nyt tarkennusta.

Onko niin että jos ajaa aika-ajot pehmeällä renkaalla (Q3), niin kisan starttiin voi ottaa erin sarjan pehmeitä? Vai pitääkö olla juuri samat yksilöt?
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eipä noita "läheltä piti"-tilanteita ole ollut paljoakaan viimeaikoina (poislukien Schumi vs. Liuzzi Abu Dhabissa 2010)
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Schumilta vaihdettiin vaihdelaatikko. 5 ruutua penaltia. MTV3.fi

Vai oliko jo vanha juttu?
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Kummasti mennyt noita vaihdelaatikoita tällä kaudella. :doubtful: Räikkönen, Hamilton, Maldonado, Schumacher ainakin. Ei noita mun mielestä ennen oo noin kovasti levinnyt.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Vai olisko että harjotusten ja aika-ajon jälkeisen rasitusten jälkeen halusivat ihan upouuden vaihdelaatikon varmuudenvuoksi, koska nyt on varaa koska jokatapauksessa sieltä perältä oltais lähetty? Toki nyt aivan perältä! :D Onnea vaan Schumille kaikkienaikojen nousuun sitten Kimi @ Suzuka 05 ;)
 

Kalper

Member
Liittynyt
17.4.2012
Viestit
19
Vai olisko että harjotusten ja aika-ajon jälkeisen rasitusten jälkeen halusivat ihan upouuden vaihdelaatikon varmuudenvuoksi, koska nyt on varaa koska jokatapauksessa sieltä perältä oltais lähetty? Toki nyt aivan perältä! :D Onnea vaan Schumille kaikkienaikojen nousuun sitten Kimi @ Suzuka 05 ;)
No samahan se on vaihtaa. Mersulla pitäs kuitenki päästä noista peräpään tiimeistä helpolla ohi. Kunnes karthikeyan tekee jonkin sortin peliliikkeen ja schumi menee skootterilla varikolle.:D
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Vai olisko että harjotusten ja aika-ajon jälkeisen rasitusten jälkeen halusivat ihan upouuden vaihdelaatikon varmuudenvuoksi, koska nyt on varaa koska jokatapauksessa sieltä perältä oltais lähetty? Toki nyt aivan perältä! :D Onnea vaan Schumille kaikkienaikojen nousuun sitten Kimi @ Suzuka 05 ;)
Näin minäkin veikkaan, se oli "halvempaa" vaihtaa nyt. Sillä niin paljon eroa ole starttaako 17. vai 22. ruudusta. Kyllä Mersulla niistä häntäpään autoista ohi pääsee, varsinkin tällä radalla. Kolaririski tosin kasvaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Näin minäkin veikkaan, se oli "halvempaa" vaihtaa nyt. Sillä niin paljon eroa ole starttaako 17. vai 22. ruudusta. Kyllä Mersulla niistä häntäpään autoista ohi pääsee, varsinkin tällä radalla. Kolaririski tosin kasvaa.
Lähtökolaririski toisaalta varmaan pienenee kun nyt ei ole ihan niin keskellä sumppua.
 

Kalper

Member
Liittynyt
17.4.2012
Viestit
19
Lotus kertoo että vettä tulee maahan asti. No niin se siitä hienosta taktiikasta. :wall:

Turva-auton takaa lähtö vielä tohon päälle niin avot! :wall:
 
Ylös