Katso kisan toista stinttiä. Siinä Kimi sai alleen sen eilen yli jääneen rengassarjan, ohitti ja otti eron Grosjeaniin ja sai Vettelin kiinni. Kahdella viimeisellä nykäisyllä vauhti tasoittui selkeästi, ja jopa kääntyi Vettelin eduksi lopussa.Miten niiden pehmeiden renkaiden säästäminen aika-ajossa näkyi konkreettisesti kisassa? Kovemmat renkaat olivat käytännössä aivan yhtä kilpailukykyiset nopeudeltaan, ja niillä ajettiin aivan samanpituisia stinttejä kuin pehmeämmilläkin. Toisin sanoen kisassa kaikilla oli hyvin samanlaiset taktiikat, mutta alle heiteltiin mitä renkaita kenellekin eri pysähdyksillä.
Ei kukaan tee ihmeitä pelkällä rengastaktiikalla, vaan autonkin pitää olla hyvä. Lotus oli tänään uskoakseni kaikkien muiden paitsi Vettelin edellä renkaat huomioiden (Kimi alkoi jäädä Vettelistä, kun molemmilla oli lopussa uusi setti samaa seosta).Kerrotko muuten miten on mahdollista että myös Grosjean jätti kisassa Webberin, Alonson ja McLarenit keskimäärin yli puolen minuutin päähän taakseen? Aika-ajoissa suurin osa näistä oli myös Grosjeanin edellä. Johtuiko tämäkin renkaiden säästämisestä?
Pekuleeraa, pekuleeraa. Aika-ajot oli munaus mutta eivätpä jääneet itkemään. Massan ja ranskiksen kanssa tuhraantui muutama kybä liikaa, joita ilman tulos olis voinut olla huikea+tä? mistäs me puhutaan?
vastasin vain eräälle henkilölle, että mielestäni hyvästä kisasta huolimatta Kimi olis voinu vetää paremmanki kisan. Startinki olis voinu aloittaa pienemmällä riskillä. Lisäksi Grosjean näytti, että niitä renkaita tarvinu aika-ajossa säästellä. Ylivoimaisia silti oltiin. Vettel poikkeuksena. Ilman aika-ajojen kämmiä, kisa olis voinu olla helpompikin. Nyt loistava eka kierros paikkas virheet ja ei jääty kenenkää taakse eikä kolaroitu ekassa mutkassa. HYVÄ SIIS. on se ny **tu ku ei saa kritisoida/spekuuleerata, ilman että joku vetää herneet nokkaan.
ps. ja selvitä pääs, saa jutuistas sit ehkä paremmin selkoa
Kilpailun tuomaristo päättää kisan jälkeen rangaistuksesta. Tietääkseni vielä ei ole ilmoitettu rangaistuksista julkisuuteen?Saiko Nico rangaistuksen?
Minkälaisen stintin Vettel ajoi kisan keskivaiheilla pehmeillä renkailla ja oliko tuo sarja uusi vai käytetty? Ei vaikuttanut menevän keskikovilla ajavalta Räikköseltä karkuun siinä vaiheessa, pikemminkin päinvastoin.Katso kisan toista stinttiä. Siinä Kimi sai alleen sen eilen yli jääneen rengassarjan, ohitti ja otti eron Grosjeaniin ja sai Vettelin kiinni. Kahdella viimeisellä nykäisyllä vauhti tasoittui selkeästi, ja jopa kääntyi Vettelin eduksi lopussa.
Ei kukaan tee ihmeitä pelkällä rengastaktiikalla, vaan autonkin pitää olla hyvä. Lotus oli tänään uskoakseni kaikkien muiden paitsi Vettelin edellä renkaat huomioiden (Kimi alkoi jäädä Vettelistä, kun molemmilla oli lopussa sama seos).
Missä minä mistään itkemisestä ja luovuttamisesta puhuin?Pekuleeraa, pekuleeraa. Aika-ajot oli munaus mutta eivätpä jääneet itkemään.
luehan itse vain uudelleen ja ajatuksen kera. keskity.P.S. pää on ihan ok, ethän käy syyttämään haasteitasi luetun ymmärryksessä...? Hä?
(vitsi, vitsi...)
En ole väittänyt etteikö Kimi olisi saanut yhtään etua säästetyistä renkaistaan, mutta olen sitä mieltä että tuon taktiikan ansiosta Kimi ei ollut kisan kakkonen, vaan olisi ollut sitä Grosjeaninkin taktiikalla, ellei jopa voittanut. Turhaa jossittelua, mutta alussa meni kiistatta aikaa kun piti ajaa kilpaa muita vastaan (varsinkin Massa ja Webber). Onneksi pysähdykset osuivat sen verran kohdalleen ettei tarvinnut ihan jokaista radalla ohittaa.Katso kisan toista stinttiä. Siinä Kimi sai alleen sen eilen yli jääneen rengassarjan, ohitti ja otti eron Grosjeaniin ja sai Vettelin kiinni. Kahdella viimeisellä nykäisyllä vauhti tasoittui selkeästi, ja jopa kääntyi Vettelin eduksi lopussa.
Ei kukaan tee ihmeitä pelkällä rengastaktiikalla, vaan autonkin pitää olla hyvä. Lotus oli tänään uskoakseni kaikkien muiden paitsi Vettelin edellä renkaat huomioiden (Kimi alkoi jäädä Vettelistä, kun molemmilla oli lopussa sama seos).
On varmasti totta, että tallien välillä vahvuudet ja heikkoudet menivät noin. Vettelin aika-ajoissa ajaman kierrosmäärän perusteella käytti kolme settiä, mikä jättäisi nolla uutta rengaskertaa kisaan, mutta parempi katsoa Pirellin tiedote. Tuo Vettelin pehmeillä ajama nykäisy oli myös se, jossa KERS ei toiminut, eli se sotkee vertailua.Minkälaisen stintin Vettel ajoi kisan keskivaiheilla pehmeillä renkailla ja oliko tuo sarja uusi vai käytetty? Ei vaikuttanut menevän keskikovilla ajavalta Räikköseltä karkuun siinä vaiheessa, pikemminkin päinvastoin.
Näkisin tilanteen enemmän niin, että Lotus oli vahvempi pehmeällä seoksella, Red Bull mediumeilla.
Oliko Vettelin eka veto Q3:sessa käytetyillä pehmeillä? Näin muistelen.On varmasti totta, että tallien välillä vahvuudet ja heikkoudet menivät noin. Vettelin aika-ajoissa ajaman kierrosmäärän perusteella käytti kolme settiä, mikä jättäisi nolla uutta rengaskertaa kisaan, mutta parempi katsoa Pirellin tiedote. Tuo Vettelin pehmeillä ajama nykäisy oli myös se, jossa KERS ei toiminut, eli se sotkee vertailua.
Oli.Oliko Vettelin eka veto Q3:sessa käytetyillä pehmeillä? Näin muistelen.
Rosbergille ei rangaistusta. Tuomaristo linjasi kuitenkin, että vastaava liike olisi ollut sääntöjen vastainen, jos Hamilton olisi ollut Rosbergin rinnalla liikkeen alkaessa.Nico Rosberg has escaped any sanction for the on-track moments during the Bahrain Grand Prix when he appeared to push Lewis Hamilton and Fernando Alonso off the track.
The stewards of the meeting met with the drivers and their team representatives after the race to look into the details of the clash that took place as Hamilton exited the pits on lap 25 and tried to retake a position.
Rosberg defended hard, moving across to the right on the exit of Turn 3, and Hamilton had to complete his pass off the track before Turn 4.
The stewards looked into the matter and decided that because Rosberg had moved to the right to defend his position in a 'constant and continuous straight line manner' and because Hamilton was not alongside Rosberg as he began that move that the German did nothing wrong.
The stewards added: "Had a significant portion of Car 4 (Hamilton) been alongside that of Car 8 (Rosberg) whilst Car 4 still remained within the confines of the track, then the actions of Car 8 may not be considered legitimate."
Tai jos Hamilton olisi ollut Rosbergin tilalla.Rosbergille ei rangaistusta. Tuomaristo linjasi kuitenkin, että vastaava liike olisi ollut sääntöjen vastainen, jos Hamilton olisi ollut Rosbergin rinnalla liikkeen alkaessa.
Tossa tapauksessa Hamiltonille olisi pitänyt antaa rangaistus siitä että ohitti rataviivojen ulkopuolelta.Rosbergille ei rangaistusta. Tuomaristo linjasi kuitenkin, että vastaava liike olisi ollut sääntöjen vastainen, jos Hamilton olisi ollut Rosbergin rinnalla liikkeen alkaessa.
E:Missä minä mistään itkemisestä ja luovuttamisesta puhuin?
luehan itse vain uudelleen ja ajatuksen kera. keskity.
Tilanne oli luultavasti niin täpärällä, että ei haluttu tuomita sitä kumminkaan päin. Tiedä nyt sitten reiluudesta. Rosberg ei tehnyt sääntöjen mukaan mitään väärää Hamiltonia eikä Alonsoa vastaan. Hamilton sen sijaan armahdettiin, kun tuijotetaan ihan vain sääntöjä.Tossa tapauksessa Hamiltonille olisi pitänyt antaa rangaistus siitä että ohitti rataviivojen ulkopuolelta.
Oli käytetty setti. Sebillä oli vain yksi sarja uusia renkaita kisaan, se kova setti, jolla ajoi maaliin, ja jolla niisti Kimiä. Alleviivannee uuden renkaan merkitystä.Minkälaisen stintin Vettel ajoi kisan keskivaiheilla pehmeillä renkailla ja oliko tuo sarja uusi vai käytetty?
Tähän kommenttiin puutun.Toiseksi, Kimin taktikoinnilla saavutettua rengasetua ei edes hyödynnetty täysin kisassa, menemättä yksityiskohtiin, ehkä vain puoliksi mielestäni. Tästä johtuen Grosjean näytti suhteessa paremmalta kisassa kuin muuten olisi näyttänyt.