Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 5. kisa, Kaanaa Tampere

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
348
Koodi:
Aika-ajot   Aika    #   Ajoryhmä
WoPe        52,79   4   2
Nipsuhuuli  53,62  10   2
Asko S.     53,69   4   1
Haikki      53,76   6   1
Nasty Boy   54,27   7   1
DW          54,49   9   1
Cmoney      54,90  12   2
Sue_me      55,00  12   1
4stroke     55,04   3   2
Slug        55,15   9   2
jari5       55,17   7   2
Jacques     55,35   2   2
Pwrd b BMW  55,64   2   1
FO110K      55,93   6   2
Jonkki      56,19   5   2
lfb         56,57   5   1
Williams-   56,73  10   1
FW08        56,77   3   1
Scyber      57,38   1   1
Koodi:
Kisa
A:
 1. Haikki      15krs   53,49   10  50
 2. DW           +0,21  [B]53,47[/B]    4  43
 3. WoPe         +8,90  54,05    9  36
 4. Nipsuhuuli   +9,17  53,88    7  32
 5. Nasty Boy   +15,15  54,68    5  29
 6. Cmoney      +15,58  54,62   12  26
 7. Asko S.     +21,17  54,88    8  24
 8. 4stroke     +25,77  54,74    3  22
 9. Sue_me      +26,07  54,95    6  20
10. Pwrd b BMW   -1krs  55,50    2  18  +2,61
B:
    Pwrd b BMW  15krs   55,27   12
11. FO110K       +0,83  [B]54,66[/B]    4  17
12. jari5        +0,98  55,03    3  14
13. lfb          +1,05  54,96   10  12
14. Jacques      +4,24  54,85    6  10
15. Scyber       +4,81  55,30    9   8
16. Slug         +4,83  55,31    2   6
17. Jonkki      +15,67  56,18    5   4
18. FW08        +17.42  56,36    7   2
19. Williams-   +49,81  58,44    1   1
Päivän nopein kaikilta:
52,79 WoPe
53,47 DW
53,49 Haikki
53,62 Nipsuhuuli
53,69 Asko S.
54,27 Nasty Boy
54,62 Cmoney
54,66 FO110K
54,74 4stroke
54,85 Jacques
54,95 Sue_me
54,96 lfb
55,03 jari5
55,15 Slug
55,27 Powered by BMW
55,30 Scyber
56,18 Jonkki
56,36 FW08
56,73 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jaquesille tulee kyllä kauden sisupuukko-palkinto siitä, että kisan läpi taisteli. Sen verran tuskaisen oloinen oli jo aika-ajon jälkeen.
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Täältäkin kasa rispektiä Jacquesille. Äänestä päätellen ei ollu tajuttomuus kaukana :yuck:

Aika-ajoihin sattui satumaisen kakka auto nro. 1#.
Aivan sama miten ajoi niin kaikki tulivat ohitse vasemmalta ja oikealta.

Kisassa olikin tutumpi #9
Sillä saikin jo mukavasti heti lähtösuoralla pari päänahkaa ja tämän jälkeen jäin vähän seuraavasta porukasta. Muutamaa kierrosta myöhemmin tavoitin Le Jacq Hammerin ja yritin jopa ohitsekkin. Sen verta kovaa kiljuntaa kuului rinnalle mennessä etten halunnut paluukilkkausta ottaa vastaan ja himmailin perään. :eek:

Erittäin tiukkaa kamppailua oli ja hain lisävauhtia suorilla etusiivillä. Maaliviivalla oltiin rintarinnan Slugin kanssa ja sain kun sainkin 0.02 sekunnin turvin voiton hänestä pitkien kamppailujen jälkeen.

Ainoastaan huono autotuuri jäi harmittamaan aika-ajojen osalta. Videota kehiin!!

Onneksi olkoon vielä Podiumeille. Täysin ansaitut sijat!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Jacques tosiaan näytti ja jopa kuulosti aika pahalta kisan jälkeen, täytyy arvostaa sitä tahdonvoimaa!

Aika-ajoihin osui huono autotuuri, kun alle tuli ilmeisesti pakan toiseksi huonoin vitosauto. Suorilla ei kulkenut ja sijoitus oli kai B-finaalin 7.

Kisaan osui hyvä autotuuri, kun alle tuli ilmeisesti pakan toiseksi paras kymppiauto. Otin pari päänahkaa heti alkukierroksilla kun kulkua tällä kertaa riitti ja koko loppukisa oli hirveää vääntöä kärkiporukan kanssa. Käväisin taistelun tiimellyksessä jossain vaiheessa ainakin kolmantena, mutta sijoitukset vaihtelivat tiuhaan. Sen enempää ei oikein mieleen jäänyt kun koko ajan piti keskittyä tosissaan, pitää katsella pläjäyksestä miten se kisa oikein meni. Olin kai finaalin neljäs, kärkiporukan mukana.

Tämä taisi olla itselleni ehkä kaikkien aikojen hauskin KKWCS-kisa, taisto oli kovaa mutta puhdasta. Autossa oli sen verran puhtia, että sijoitus olisi voinut olla parempikin, mutta ohittaminen ei kaikesta huolimatta ole niin helppoa kun joku pääsee aina imuun seuraavalla suoralla. Suuret kiitokset kanssakilpailijoille ja onnea Haikille voitosta, toivottavasti nähdään Forssassa!
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Migreeni iski taas noin tunti kisan jälkeen, mutta onneksi huomasin ottaa Buranaa heti näköhäiriöiden alettua, niin ei tullut kovin pahaa jysäriä (ja nyt alkaa särky olla jo melkein ohi :p). Hangon onnettomuus mukaanlukien on ollut nyt kolme migreeniä (kaikki kisojen yhteydessä), mutta onneksi Burana auttaa, jos sen ottaa muutaman minuutin sisään oireiden alettua. Jatkossa voisi huolehtia nesteytyksestä paremmin, koska sen puute taisi nyt laukaista migreenin. Näitä tapauksia aiemmin olen kärsinyt migreeneistä tosiaan viimeksi vuonna 2007. :eek:

Hyvä kisa oli taas ja koko kisan kestänyt taistelu Wopea vastaan teki kisasta mielenkiintoisen! :ahem: Raporttia luvassa paremmalla ajalla. Autoeroista huolimatta kisa ansaitsee paikkansa kalenterissa, koska harvemmin pääsee taistelemaan näin tiukasti sijoituksista. Ja lisäksi rata+autoyhdistelmän luonne on niin erilainen verrattuna muihin paikkoihin!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Paikalle 11:30een mennessä, ja paikalla jo melkein kaikki muut.
Tällä kertaa pakotin sopivana lippalakki-Slugin jelppimään autoarvonnoissa.
Mulle osui #12 ja se kuulemma huono, mutta juuri kaasuvaijerin vaihdon alaisena. Kyllä se sitten kohtalaisesti kulki vaikka #4 ja #10 olivat selvästi edellä.
Hieman ihmettelin että löin Sue_me:n ajan vain kymmenyksellä samalla autolla mutten sitten tiedä meidän painoeroa, ja hänelle tuoreeltaan tutumpi ratakin. Ja auto alkoi tuntua hitaalta aika-ajon loppua kohden välisuoralla ennen kirraavaa vasenta: Välillä lopetti kiihdyttämisen, ja sitten taas vielä vähän potkaisi lisää vauhtia juuri ennen mutkaan tuloa. Ehkä jotain pikkuroskaa kaasarissa.

Kisaan sitten lähtöruutu 7, ja kiinnosti mitä autoja mihinkin ruutuun. Tiimikaveri DW:lle paras #4. Hyvä, mutta toiseksi paras #10 kevyimmälle Haikille. Ennustelin tiukkaa kun paino kompensoi autoeroja sopivasti. Follon ajoakin #4lla seuranneena.

Alussa tiukkaa vääntöä Sue_me:n #6 kanssa ja hän suorilla vähän nopeampi. Kerran pääsuorallakin lähdin ohitukseen mutta palattava takaisin imuun, ja sitten ohi ekassa jarrutuksessa. Saatiin Askon #8 kiinni. Se kulki muuten hyvin mutta ekan ja kolmosmutkan välisen 50 m pätkän sain ihan silmissä kiinni kun siinä rajoitin, ja oltiin huippunopeusalueella rataa. Sue jäi pidempään nahistelemaan ja pääsin Nastyn #5 takaa-ajoon. Alun ehkä reilusta sekunnista sain kavennettua ruutulipun 0,4ään sekuntiin mutten koskaan päässyt imuun. Mielestäni tokavikasta mutkasta ekaan jarrutukseen jäin hieman. Niin hieman että imusta olisin päässyt rinnalle, mutten sitten edelläkään ollessani olisi päässyt karkuun. Auto toimi aika-ajoa paremmin ja kierrosaikakin melkein 3 kymppää nopeampi.

Nyt tuloksia katsoessani propsit WoPea kiusanneelle Nipsuhuulelle. Ei paljoa eroa hänen ja WoPen autoissa sen perusteella kun katsoo Nastyn ja DW:n aikoja niillä aika-ajossa.
Wilzkulle paskin kisa-auto ja millä vaan muulla olisi ollut ainakin paljon lähempänä muita. Jälkimmäiseen kisaan se sitten vaihdettiin riski-rajoitin-#8iin joka sitten olikin kykenevä kilpailemaan.

Niin ja: 5. kisa, ja 5. kerta 2012 kun nopein kierros kisan tokalle :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Nyt tuloksia katsoessani propsit WoPea kiusanneelle Nipsuhuulelle. Ei paljoa eroa hänen ja WoPen autoissa sen perusteella kun katsoo Nastyn ja DW:n aikoja niillä aika-ajossa.
Autot tuntuikin kyllä yllättävän tasaisilta; imusta rinnalle siirtyessä nopeuseroa ei ollut enää ollenkaan. Pitää olla tyytyväinen omaan suoritukseen, tosin Kaanaassa ratkaisee eniten se, että saa pari paikkaa osumaan kunnolla. :D Wopen puolustava ajotyyli tosin auttoi myös pysymään perässä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nonnih, rapoa kehiin:

Paikalla saavuttiin ajoissa tiimin kanssa ja mietistkeltiin kovassa tuulessa että sataako vai ei.
No ei satanut, kuivalla mentiin vaikka tummia pilviä löytyikin paljon...
Alla oli huono treeni edellisenä päivänä niin toiveet oli aika matalalla.

harkka/aika-ajo #6
Autosta ei ollut etukäteen tietoa, mutta se tuntui kulkevan hyvin. Jarruja siinä ei ollut, eli piti ajoissa jarrulle hypätä jos mieli jarrutella.
Auto meni tasapainosesti, mutta sitten alkoikin tulemaan paljon porukkaa ohi ja kenenkään kyydissä ei meinannut pysyä ja vähän alkoi huolestuttamaan...
Ajaksi toivoin alle 56sek, ja lopulta nopein olikin ollut 55,93 joka oikeutti B-finaalin sijaan 5....

B-finaali, lähtöpaikka 5 autolla #4
Sijotus ei päätä huimannut, mutta autoksi vaikoitui #4 jonka Asko oli todistanut nopeeksi aika-ajossa. Eli fiilikset hieman paremmat, ainakin olisi autotuuri kerrankin kohdallaan.
Lähtö meni ok, pysyin muiden mukana ja jari5 tuli ohitettua edm. huonon lähdön takia.
Ekassa jarrussa sitten jo yritettiin ohi ekasta kaverista, siitä pikkuhiljaa kohti kärkeä.
Ohitukset sujui hyvin, kärkeenkin asti pääsin jopa. Sitten menikin vähän perseelleen :D
BMW kuittasi johtopaikan heti takaisin, ja siinä hetken haettuani uutta paikkaa pääsi Jacu kuittaamaan myös ohi.
BMW:n ja Jacun ajaessa kirjaimellisesti 2 rinnan useemman kierroksen, kerkesi tulemaan takaa sitten painetta, milloin Slugin, milloin lfb:n ja milloin jari5:n muodossa :D
Sijoitukset vaihteli 2-5 välillä useasti, ja sitten tajusin että keskityin puolustamaan liikaa koko ajan ja siksi väkeä tulee ohi.
Aloin ajamaan ideaalilinjaa uudelleen ja se tuotti tulosta, nousu hiljalleen sijalle 2 bemarin kantaan ja tiukkaa vääntöä ruutulipulle asti.
Bemun kanssa saatiin hyvä setti aikaan vielä parilla viimeisellä kierroksella, mutta vauhtia ohitukseen asti ei ollut, BMW:n #10 kulki myös kuitenkin hyvin ja nerokkaasti peitellyt ajolinjat teki mun hommat vaikeeksi.

Ruutulipulla hyvän väännön jälkeen sijalla 2 ja finaalin nopein kierros plakkarissa kyllä vähän helpottaa.
Kisa oli yllättävän rankka fyysisesti, puristin koko aika-ajon jo ja kisa meni ihan täysillä yrittämiseksi, joka kierroksella :D
Paikat on puuduksissa mutta erittäin hauskaa kisaamista oli tänään :ahem:

Slugille kyssärinä että menitkö pitkäksi siinä meidän kamppailun aikana pitkässä oikeassa? Huomasin että keula lähti puskemaan ja siitä pieni kontakti sun kylkeen mutta enkunnolla nähnyt ajauduitko jopa ulos sen vuoksi?
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Jaquesille tulee kyllä kauden sisupuukko-palkinto siitä, että kisan läpi taisteli. Sen verran tuskaisen oloinen oli jo aika-ajon jälkeen.
samaa mieltä:thumbup:. teki pahaa itelläkin,kun kisassa tuli pari tahatonta kontakti tilannetta ja näin ku kaveri vähän piteli itteensä osuman jälkeen:mad:. Et iso "sory" näin jäljestä päin.

Nuo autot ja rata vaan on semmonen et joka kerta on ihan tajuton vääntö kisassa,mikä kyllä ainakin omasta mielestä tekee kisasta aina yhden parhaista koko kautena.

Kiitos ja anteeks kaikille kilpakumppaneille:D:D
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Autoeroista huolimatta kisa ansaitsee paikkansa kalenterissa, koska harvemmin pääsee taistelemaan näin tiukasti sijoituksista. Ja lisäksi rata+autoyhdistelmän luonne on niin erilainen verrattuna muihin paikkoihin!
Tää on vähän niin ja näin. Samaa mieltä siitä, että tosi hauska rata, jos on pelissä mukana, mutta jos sattuu huono auto, niin on auttamatta ulkona ja yksinajoksi menee. Kisa on pitkälti autotuurista kiinni, esim. CM 2s kärjestä aika-ajossa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tää on vähän niin ja näin. Samaa mieltä siitä, että tosi hauska rata, jos on pelissä mukana, mutta jos sattuu huono auto, niin on auttamatta ulkona ja yksinajoksi menee. Kisa on pitkälti autotuurista kiinni, esim. CM 2s kärjestä aika-ajossa.
Jos ajettaisiin kolmessa finaalissa, niin pahimmat ruoskat saataisiin karsittua joukosta. Esim. #1, #2 ja #5 vaikuttivat surkeilta autoilta, ja ilman näitä olisi saatu selvästi tasaisemmat kolme finaalia.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos ajettaisiin kolmessa finaalissa, niin pahimmat ruoskat saataisiin karsittua joukosta. Esim. #1, #2 ja #5 vaikuttivat surkeilta autoilta, ja ilman näitä olisi saatu selvästi tasaisemmat kolme finaalia.
ihan hyvä pointti. ja aikakin olisi siihen riittänyt hienosti tänään.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Jos ajettaisiin kolmessa finaalissa, niin pahimmat ruoskat saataisiin karsittua joukosta. Esim. #1, #2 ja #5 vaikuttivat surkeilta autoilta, ja ilman näitä olisi saatu selvästi tasaisemmat kolme finaalia.
ihan hyvä pointti. ja aikakin olisi siihen riittänyt hienosti tänään.
1een verrattuna 2 ja 5 kulki hienosti, ja Nastykin tappeli hyvin mun #12n edellä koko kisan. Ja aiemmalla tiedolla olisi ollutkin 12 autoa, mutta kuulemma torstaina 2 autoa meni joidenkin kolaroidessa semmoiseen kuntoon etteivät olleet tänäänkään ajettavissa.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Jos ajettaisiin kolmessa finaalissa, niin pahimmat ruoskat saataisiin karsittua joukosta. Esim. #1, #2 ja #5 vaikuttivat surkeilta autoilta, ja ilman näitä olisi saatu selvästi tasaisemmat kolme finaalia.
#3 En tiedä oliko ihan noin paska mutta aivan luokaton kiihtyvyys ja suoranopeus,jos vertaan esim.#7:kaan.

mutta tämä nyt on taas tätä, ratti mies vetää karvan yli 54:jään #3:sellakin (wope):D:D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
#3 En tiedä oliko ihan noin paska mutta aivan luokaton kiihtyvyys ja suoranopeus,jos vertaan esim.#7:kaan.

mutta tämä nyt on taas tätä, ratti mies vetää karvan yli 54:jään #3:sellakin (wope):D:D
Ei WoPe ajanu sillä. 4stroke ajoi. Mutta juu, aika pienet erot noilla 3lla (2 3 ja 5) vissiin oli.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jaquesille tulee kyllä kauden sisupuukko-palkinto siitä, että kisan läpi taisteli. Sen verran tuskaisen oloinen oli jo aika-ajon jälkeen.
Mä en tiedä oliko toi enää sisua vai silkkaa tyhmyyttä. :D Olisi pitänyt heittää pyyhe kehään aika-ajon jälkeen. Jos olis tullut huonompi auto kisaan, oisin niin tehnytkin, mutta nyt ei antanut luonto myöden vaan pakko oli lähteä taistelemaan. Pari kierrosta lisää, niin oisin päässyt lasaretiin.

Raporttia.

pre-race #BMW
Niskat oli kyllä aamulla kipeät, mutta kipulääkitys toiminut sen verran ettei olo ollut ihan mahdoton. Siis päätin osallistua eikä mulla tosin käynyt poisjäänti kyllä mielessäkään.

aika-ajo #2
Katselin pwby bmw:n ajoa samalla autolla ja ajat näytti aika huolestuttavan heikoilta. Menin itse puikkoihin ja nuhaiseltahan se auto myös tuntui. Puoleen väliin pystyin jotenkuten ajamaan kunnes alkoi meno painaa. Tulin pari minuuttia ennen loppua varikolle, kun ei enää jaksanut. Aikaisemminkin olisi voinut. Olo oli tässä vaiheessa aika heikko.

B-finaali #6
Sain hyvän startin ja nousin kakkoseksi. Tiesin, että Slugilla on huonompi auto (#2) joten ajattelin terveydentilani huomioiden aloittaa iisisti ja odottaa ekan kierroksen loppuun ennen ohitusyritystäni. Bmw meni kuitenkin vasurikirraavassa ohitseni ja sekoitti ajorytmini. Pian myös follo meni ohi ohjuksen nopealla nelosellaan.

Olin alkukierroksilla aika pihalla ja yritin vaan ajella mahdollisimman rennosti pienen välimatkan päässä kärkikuskeista virhettä kytäten. Jossain vaiheessa Follo meni bemarin ohi ja bemari lähti jarrutusmutkaan yrittämään kuittausta. Jotenkin heillä meni ekat nopeat mutkat niin hitaasti, että pääsin perään ja kuittasin molempien rinnalle ja ohitin. Olin kärjessä. Päätin siinä vaiheessa nostaa pykälää ja alkaa ihan oikeasti ajaa kilpaa. Aluksi tuntuikin ihan hyvältä ja meillä oli muutama kierros tosi tiukkaa hyvää vääntöä mies miestä vastaan.

Sitten alkoi väsyttää hartioita ja hain ratista otetta vähän eri paikasta ettei tulisi niin suurta painetta niskoille. Muutama kierros ennen maalia kuitenkin jotain tapahtui kirraavan vasurimutkan jälkeen. Ilmeisesti niskalihas kramppasi tai jotain. En muista itse mitään, mutta videolla tässä kohdassa kuuluu "AII SAAAAATANAAA" ja sen jälkeen kuolemankauhuista huutoa aina maaliin asti.
Vaikka kipu oli saatanallinen, niin jatkoin silti ajamista (MIKSI?!?!?!) ja halusin pitää Slugin ja Scyberin takanani. En pystynyt ajattelemaan selkeästi, ajoin vaan hirveässä tuskassa.

Maalissa sitten sai hellittää ja päästin helpotuksen karjahduksen. Jäähdyttelykierroksella vaikertelua ja lopulta hiljaisuus. Pyysin FW08:a auttamaan autosta. Ei ehkä siksi ettenkö olisi itse päässyt ylös vaan siksi, etten tiennyt mitä tapahtuu kun nousen, että on ainakin joku ottamassa kopin, jos kaatuisin.

Linkki kypäräkameravideoon.

Vastaisuuden varalta suosittelen harkitsemaan vakavasti osallistumisen peruuttamisesta silloin, kun lääkäri kieltää urheiluliikunnan. Mitä tästäkin sain? Kauden huonoimmat pisteet ja kultaisia ananaksia DW:ltä.

En myöskään ymmärrä miksi en laittanut vahvaa kinensio-teippausta niskahartia-seudulle jo ennen kisaa, kun sen tekniikan kuitenkin jotenkuten osaan. Tällä hetkellä mulla on niskat teipattuna ja kipu tuntui heti helpottavan.
 
Ylös