kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18472
China Racing valitsi kuljettajiksi Nelson Piquet Jr:n ja Ho-Pin Tungin. China Racing myös ainoa tiimi tällä hetkellä joilla on vara-kuljettaja eli Antonio Garcia.
Syyskuun 13 päiväMilloin onkaan ensimmäinen kisa?
Conway ei lopulta ajakkaan, hänet korvaa Oriol Servia.Dragon Racing vahvisti Mike Conwayn ajavan heidän väreissä Formula E:ssä.
Kyllä hän kävi ihan rataa kiertämässä. Sarjan järjestäjä on lähetellyt kutsuja kaikenlaisille entisille suhareille, että voivat tulla testaamaan.Frentzenkö oli vain testaamassa penkkiä, kun ei ainakaan sarjan nettisivuilla näkynyt HH:n nimeä kuskien joukossa? Kova nimi olisi ollut.
Mutta sehän sarjassa juuri onkin parasta! Kukapa ei haluaisi tietää kuka on hylkiöiden kunkku.Jollain tapaa ei FE alkuun sytyttänyt. Kuskit tuntuvat lähinnä F1 rejecteiltä, jotka haluavat vielä single seater -uraansa jatkaa
Mahdollisesti ainakin tuolta:Mistäs näitä kisoja voi katsoa?
Kun kierrosajat ovat Formula Fordin tasoa, niin en pidä Formula E:n kuljettajien mestaruutta kovin korkeassa arvossa.Mutta sehän sarjassa juuri onkin parasta! Kukapa ei haluaisi tietää kuka on hylkiöiden kunkku.
Tein pieniä kierrosaikavertailuja F1:n ja muiden sarjojen välillä. Viime vuonna Suzukassa Super Formulan nopein kierrosaika kaikki sessot huomioiden oli 107.5% F1-viikonlopun nopeimmasta kierrosajasta. Montrealissa viiden vuoden aikana Champ Car oli 105.5%-110.5% F1:n kierrosajasta, nopeasti katsoin joka kisalta paalun/nopeimman kierroksen. Jollakulla saattaisi olla F1/GP2-vertailua. Katsoin muutamalle radalle, muta kovasti vaihtelua.Edes GP2:n tasolla?
Johan GP2:t hätyyttelevät joillakin radoilla hitaampia F1-kierrosaikoja, ja jos FE:n annettaisiin mennä sen kovempaa niin ne kisaisivat kohta F1:n kanssa maailman kovimman/nopeimman/vauhdikkaimman/kauneimman rata-autoilusarjan tittelistä. Sitä FIA tuskin haluaa.
Eipä tuollainen GP2-tason vauhti liene aivan vielä edes näköpiirissä. Että sikäli toki samoilla linjoilla: "pikku"formuloista on kyse, eikä autojen vauhdillinen taso juuri kiihota.
Mutta hauskaa on nähdä minkä tason kisaa saavat vanhat, kokeneet kuskit aikaiseksi. Tuleeko samanlaisia yliyrittämismokia kuin junnuilla pikkuformuloissa vai osaavatko pitää vehkeet radalla. Jos noita kisoja nyt sitten näkee, tai muistaa katsoa...
looolKun kierrosajat ovat Formula Fordin tasoa, niin en pidä Formula E:n kuljettajien mestaruutta kovin korkeassa arvossa.
jne jne.. Ja lisää numeroita tuolta:Combined, the Formula E drivers have taken part in 776 Grand Prix. That’s the equivalent of almost 40 seasons of the present 20-race calendar!
From those races, the drivers have scored 661.5 points, a tally that would put them 11th in the all-time point scoring table, just behind legendary four-time champion – and Formula E team co-owner – Alain Prost...
Nyt myös kahdella muullakin tiimillä on reservikuski, eli Andretti Autosportilla on Matthew Brabham ja Amlin Agurilla puolestaan Fabio Leimer.China Racing myös ainoa tiimi tällä hetkellä joilla on vara-kuljettaja eli Antonio Garcia.
Jep, just katselen sieltä.Mahdollisesti ainakin tuolta:
http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=279054&part=sports
Eihän nopeus ole tässä sarjassa mitenkään merkittävässä asemassa. Jos se olisi, niin ei varmana käytettäisi esim. koko viikonlopun ajan samoja kuvioituja renkaita jne. Kyllä tämän sarjan viehätys ja arvostus tulee aivan muista asioista.Kun kierrosajat ovat Formula Fordin tasoa, niin en pidä Formula E:n kuljettajien mestaruutta kovin korkeassa arvossa.
Vasta sitten alan puhua jokseenkin merkittävästä kuljettajien mestaruudesta, kun kierrosajat ovat edes GP2:n tasolla.
Tekninen puoli tuossa sarjassa kiinnostaa, varsinkin sitten kun kehitys vapautuu.