Fastlane
Well-known member
- Liittynyt
- 1.2.2011
- Viestit
- 141
Tämän myötä toivon entistä enemmän tämän sarjan menestymistä...Aika näyttää onko Böönie oikeassa vai ei
Tämän myötä toivon entistä enemmän tämän sarjan menestymistä...Aika näyttää onko Böönie oikeassa vai ei
Böönie tietää, että nykyisten moottorien jälkeen ykkösissäkin siirrytään sähkömoottorien ihmeelliseen maailmaan ja Formula E tapetaan tavalla tai toosella pois tieltä.Aika näyttää onko Böönie oikeassa vai ei
Uhkapelureille loistotilaisuus.Jaahas. Pitänee alkaa väsäilemään bottiverkkoa...
http://www.suomif1.com/2014/02/formula-e-pomo-paaosa-tyosta-on-tehty/
Mä toivoisin tilanteen olevan päinvastoin eli paineet sähkö- ja hybriditekniikoiden käyttöönotosta vähenisi ja sähköllä ajamisen panostus suuntautuisi F1:n sijasta täysillä Formula E:hen.Böönie tietää, että nykyisten moottorien jälkeen ykkösissäkin siirrytään sähkömoottorien ihmeelliseen maailmaan ja Formula E tapetaan tavalla tai toosella pois tieltä.
Ai, onko siitä auton vaihdosta luovuttu?Luulisi, että olisi kätevämpää tehdä jokin akunvaihtosysteemi varikkopysähdyksiin kuin ajonaikainen lataus. Säilyisi perinteinen motorsport -varikkopysähdysfiilis, ja varsinkin kun stopit kestäisivät jonkin verran kauemmin.
Ei, ja enhän niin väittänytkään. Vaan otin kantaa siihen, että kun aikovat kehittää langatonta latausjärjestelmää myöhemmin kisoihin, ja käyttää sitä kisassa auton vaihdon sijaan. Niin mielestäni auton vaihtaminen tai langaton lataus eivät kumpikaan oikein sovi motorsport -henkeen (toki tämä on mielipidekysymys ja kyseessä vain oma mielipiteeni) ja jonkinsortin vaihtoakkusysteemi olisi moottoriurheiluhenkisempi.Ai, onko siitä auton vaihdosta luovuttu?
Linkistä myös Tung Ho-Pinin suorittama testiajo ko. vehkeellä.Formula E's Spark-Renault cars set to meet delivery schedule
Wednesday, April 30th 2014, 16:13 GMT
Formula E Ho Ping Tung
The first batch of Formula E's Spark-Renault cars is on target to be delivered to teams on May 15.
The 10 teams that have signed up for the FIA's new electric single-seater championship will each receive their first Spark-Renault SRT_01E in just over a fortnight, with official testing beginning on July 3-4 at the series' Donington Park base.
Frederic Vasseur, head of the Spark firm that has designed the car for the initial series, confirmed that the scheduled delivery date of May 15 would be met.
"I think we'll work over the weekend for sure, but we'll be OK," he told AUTOSPORT.
The final test of the initial programme before teams become involved took place last week at Monteblanco in Spain, where Ho-Pin Tung drove alongside Jonathan Cochet and Antoine Leclerc.
Vasseur said testing had gone extremely smoothly, with an upgraded version of the car first tested by ex-Formula 1 driver Jarno Trulli showing good pace.
"We've done something like 4000kms of testing, which is something like three seasons of the Formula E championship, with no big issues," he said.
"We took a big step forward in the performance of the battery when Trulli tested the car with version two of the engine and battery.
"It's an exciting challenge and all the partners around the table have been really motivated by the project."
ja Mahindra Racingilla puolestaan Karun Chandhok ja Bruno Senna. Andretti Autosport on palkannut puolestaan Super Agurilla F1:ssä seitsemän kisaa ajaneen Franck Montagnyn, toisen auton paikka vielä vapaana. Audi Sport ABT kuskit Daniel Abt ja Lucas di Grassi. Vielä 13 vapaata kuski paikkaa tarjolla.Virgin Racingin kuljettajat tulevalla kaudella ovat Jamie Alguersuari ja Sam Bird.
Jep, Jarno Trulli tulee ajamaan Drayson Racingin väreissä Formula E:ssä.Formula E:ssä Trullijunan paluu?
Uusimman uutisen mukaan Trulli tulee ajamaan TrulliGP:n väreissä. Drayson racing tulee toimimaan yhteistyökumppanina ja Jarno sekä kuljettajana, että tallipäällikkönä. http://www.fiaformulae.com/en/news/2014/june/jarno-trulli-to-race-in-formula-e-with-own-trulligp-outfit.aspxJep, Jarno Trulli tulee ajamaan Drayson Racingin väreissä Formula E:ssä.
Heikki sinne sarjaan vaan tyrkyttämään itteään ellei tunne itseään liian hyväksi moiseen sarjaanJep, Jarno Trulli tulee ajamaan Drayson Racingin väreissä Formula E:ssä.
Leukaa rintaan ja lakkia kouraan. FormulaE, Jenkit, mikä Hegeä nyt sattuu kiinnostamaan. Kuka soitti? Heikin kännykän ollessa kyseessä ei F1 ainakaan. Ne kortit on jo pelattu. Kilpa-autouran ei silti tarvi loppua.Heikki sinne sarjaan vaan tyrkyttämään itteään ellei tunne itseään liian hyväksi moiseen sarjaan
Kilpailu vauhdittaa kehitystä
Sähköautojen tulemisesta on kuhistu jo pitkään, mutta vielä on useita haasteita ja ongelmia ratkaistavana, ennen kuin on todellisen läpimurron aika. Useimmat ongelmista ratkeavat vain tekemällä ja käytännön kokeiluilla. Esimerkiksi kilpa-autoilu nopeuttaa kehitysvaiheita.
Tämän vuoden syksyllä alkava FIA:n uusi Formula E -sarja on tärkeä starttinappula sähköautoilun yleistymiselle. Autourheilu on vauhdittanut henkilöautojen kehitystä ja moni nykyisin käytettävä tekninen ratkaisu onkin saanut alkunsa kilparadoilta. Muun muassa moottoritekniikan kehittyminen nykytasolle on pitkälti moottoriurheilun ansiota.
Kilpailemalla ylitetään rajoja ja esteitä kehityksen tieltä. Entisenä kilpa-autoilijana tiedän, miten kilpaileminen toisia vastaan pakottaa toimimaan ja kehittymään. Koko ajan on pysyttävä askeleen edellä muita. Paras motivaattori pysyä kehityksen kärjessä on halu voittaa toiset kilpailussa.
Formula E -sarjaan osallistuvat kuljettajat ja mukana olevat tukijat viestivät, että liikkeellä ollaan tosissaan ja sähkökäyttöisillä kilpa-autoilla on tulevaisuus edessään. Myös mukana olevat autonvalmistajat, kuten esimerkiksi Audi ja Renault viestivät puolestaan, että tosissaan ollaan myös henkilöautopuolella. Mikä olisikaan parempi kehitysympäristö kuin moottoriurheilun maailma, jossa uudet innovaatiot testataan ääriolosuhteissa?
Kun kilpailu aloitetaan, ei kehitystä voi pysäyttää. Formula E -sarja on mielenkiintoinen lähtölaukaus sähköistyvälle autourheilulle ja erityisesti sähköistyvälle liikenteelle. Jos autourheilu ei muuten kiinnosta, kannattaa sarjaa seurata ainakin uusien teknisten läpimurtojen takia.
23.6.2014 Jenni Kurki-Suonio - www.moottori.fi