Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 8. kisa, Hanko

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Vaikka tiimikaveri kyseessä on, näkisin puolueettomasta näkökulmasta että molempia neulansilmiä voi pitää ohituskieltopaikkana. Haikki kävelee ekan kohdalla, ja radalla oleva auto tokassa. Itsekin silti muistan pitäneeni osumariskin Bemariin poissa tiukkenevassa jarrutuksessa, enkä sitten siksi ollut ohitusetäisyydellä vasuriinkaan. Semmoinen muistikuva vain että kuski näkee keltaisen tuohon ekaan jarrutukseen, en muista vasurijarrutuksessa näin olleen, sikäli ymmärettävä tapahtunut ohitus.
E: Lippumies sanoi itsekin liputtaneensa juuri pysähtyneen auton takia. Silti, rengasvallin takana oleva liputuspaikka mielestäni huono kuljettajalle nähtäväksi tuossa lyhyessä ylämäessä verrattuna aiempaan alamäkeen tultaessa.

Ekassa tilanteessa näkyy myös että olin itse noin liki, ja ei siinä sitten muuta yritä, kuin tähdätä oma keula kilpailijan visiiriä edemmäs näkymäalueelle ja samalla varoa edellä olevaa (DW) mutkan apexiin kääntyjää.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vaikka tiimikaveri kyseessä on, näkisin puolueettomasta näkökulmasta että molempia neulansilmiä voi pitää ohituskieltopaikkana. Haikki kävelee ekan kohdalla, ja radalla oleva auto tokassa. Itsekin silti muistan pitäneeni osumariskin Bemariin poissa tiukkenevassa jarrutuksessa, enkä sitten siksi ollut ohitusetäisyydellä vasuriinkaan. Semmoinen muistikuva vain että kuski näkee keltaisen tuohon ekaan jarrutukseen, en muista vasurijarrutuksessa näin olleen, sikäli ymmärettävä tapahtunut ohitus.
E: Lippumies sanoi itsekin liputtaneensa juuri pysähtyneen auton takia. Silti, rengasvallin takana oleva liputuspaikka mielestäni huono kuljettajalle nähtäväksi tuossa lyhyessä ylämäessä verrattuna aiempaan alamäkeen tultaessa.

Ekassa tilanteessa näkyy myös että olin itse noin liki, ja ei siinä sitten muuta yritä, kuin tähdätä oma keula kilpailijan visiiriä edemmäs näkymäalueelle ja samalla varoa edellä olevaa (DW) mutkan apexiin kääntyjää.
Niin ja tässä pitää muistaa sekin, että normitilanteessa ohitettu kuljettaja saa otettua mutkasta ulostulon sisempää, jolloin hän pääsee vielä ohittajan rinnalle sisäpuolelle viimeisessä kaarteessa. Nyt Haikin auto oli vähän sellaisessa paikassa, että sitä piti varoa vaikkei ihan linjalla ollutkaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Selkee tilannehan tuo on tuosta. Tein arviointivirheen ja nyt kävi näin. :D
Eijei missään nimessä ei niinkään koska et todellakaan nähnyt mua koska sitten olisi tullut automaattinen väistörefleksi. Sinun tavallasi minäkin olisin ajanut, ellen sivusilmällä näe ketään. Et mun suhteen siis arvioinut mitään kun jäin kokonaan huomaamatta :D Harmillinen kilpailutilanne kaikkinensa vain.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Selkee tilannehan tuo on tuosta. Tein arviointivirheen ja nyt kävi näin. :D
Eijei missään nimessä ei niinkään koska et todellakaan nähnyt mua koska sitten olisi tullut automaattinen väistörefleksi. Sinun tavallasi minäkin olisin ajanut, ellen sivusilmällä näe ketään. Et mun suhteen siis arvioinut mitään kun jäin kokonaan huomaamatta :D Harmillinen kilpailutilanne kaikkinensa vain.
Kyllä tuo munkin mielestä tästä kuvakulmasta näyttää enemmän normaalilta kilpailutilanteelta kuin peepeen kyrpäkamerasta. Hävettää aiempi mouhotukseni, joskin tokihan taisin mainita että olis kiva nähdä takavinkkelistä. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kas muistin oikein että sain molemmat nauhalle varikolta käsin :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Silti, rengasvallin takana oleva liputuspaikka mielestäni huono kuljettajalle nähtäväksi tuossa lyhyessä ylämäessä verrattuna aiempaan alamäkeen tultaessa.
Täytyy muistaa että ei tuollakaan varikkoväkeä riittänyt joka mutkaan liputtamaan, ja koska shikaanista tullaan "sokkona" siihen alamäkleen jossa moni pyörähti niin ihan otollisessa paikka lippumies seisoi.
Toki enempi olisi parempi, mutta......

edit. Tästähän öö ruz ehdotti myös että jos saataisiin meidän kuskeista lippumiehiä jossain määrin radan varteen, esim. Hyvinkäällähän meinasi käydä pari törmäystä kanssa kun spinnejä oli tapahtunut...
Voitaisiinko tätä miettiä ensi vuodelle?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Täytyy muistaa että ei tuollakaan varikkoväkeä riittänyt joka mutkaan liputtamaan, ja koska shikaanista tullaan "sokkona" siihen alamäkleen jossa moni pyörähti niin ihan otollisessa paikka lippumies seisoi.
Toki enempi olisi parempi, mutta......
Täysin totta. Mutta käytännössä lippu ei oikein ole kuskin näkösektorissa neulansilmien välisellä pikkupätkällä, niin paljon eri suunnassa.

edit. Tästähän öö ruz ehdotti myös että jos saataisiin meidän kuskeista lippumiehiä jossain määrin radan varteen, esim. Hyvinkäällähän meinasi käydä pari törmäystä kanssa kun spinnejä oli tapahtunut...
Voitaisiinko tätä miettiä ensi vuodelle?
Voitaisiin kyllä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Täysin totta. Mutta käytännössä lippu ei oikein ole kuskin näkösektorissa neulansilmien välisellä pikkupätkällä, niin paljon eri suunnassa.
No ainakin meidän harkoissa ja a-a:ssa kun ennen shikaania näki hyvin lippumiehen niin jo melkein arvasi että notkon jälkeen aikasintaan on jotain tapahtunut
(yllättävää kyllä niin shikaanin ulostulossa ei juurikaan spinnailtu :D)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Pakollinen rapo

HARKAT #39

Aivan surkea auto. Porukkaa tulee ohi enemmän kuin kerkeää laskemaan. En mahtunut kääntämään rattia, kun penkin reunat hakkasi kyynärpäille. Haitta oli niin suuri, etten kiinnitänyt huomiota heikkoon tehoonkaan. Sue Me veteli suoralla ohi, kuin joku 30kg käsipaino. Andyn aika-ajo auto. Eipä hänkään mihinkään sillä päässyt.

AIKA-AJOT #66

Aikaisempaa parempi, eli huono ajokki. 11. sija ja B-fin 2.ruutu. Jos olisi ollut hyvä auto, niin Nastykään sillä tuskin harkoissa olisi kympin ulkopuolella ollut.

B-FINAALI #3

Nyt oli jo kohtalainen ajokki tasapainoisella käytöksellä. Cmoneyn #10 oli hieman liian nopea ja keskityin 3.krsn metalliromuylityksen jälkeen tuomaan auton vain maaliin, kun nousupaikka kuitenkin oli tiedossa.

A-FINAALI #10

12krs. 11.-> 1. Ei kommentoitavaa.
Liput nyt vain heiluivat väärässä paikassa tällä kertaa. Ihan sama, Vantaalla jatkuu.
Kiitos ja moro.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
B-FINAALI #3

Nyt oli jo kohtalainen ajokki tasapainoisella käytöksellä. Cmoneyn #10 oli hieman liian nopea ja keskityin 3.krsn metalliromuylityksen jälkeen tuomaan auton vain maaliin, kun nousupaikka kuitenkin oli tiedossa.
Niin siellä oli tosiaan joku kappale takasuoralla ennen shikaania. Itse väistin sen aina vasemmalta (ei oikealla tainnut ihan autonmentävää tilaa ollakaan) kunnes joku oli yliajaen siivonnut sen pois.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Hieno lohdutuspalkinto tuli postissa tänään.

Viikko Monacossa kisaviikonlopun yhteydessä täysihoidolla. Katsomopaikka Kimin veneeltä.

Mitähän 4stroke sitten oikein mahtoi saada?

Kiitoksia!
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
kimin tallitoveriksi Lotukselle :alppu: No vakavasti puhuen ihan asiallinen palkinto sieltä tuli, Kiitokset täältä Hangon suuntaan!
 
Ylös