AnttiL
Reittinörtti
https://www.thecheckeredflag.co.uk/2019/09/vanishing-point-an-interview-with-esapekka-lappi/
Ihan hyvä haastattelu.
Ihan hyvä haastattelu.
Oli todella. Kiitos linkistä, olisi mennyt muuten kyllä ihan ohi.
Mökkiperä ei edes ole kyllä nopeimmasta päästä.Oli todella. Kiitos linkistä, olisi mennyt muuten kyllä ihan ohi.
Saas nähdä ottavatko Tarkiainen & Nuutinen vinkistä vaarin Mökkiperän suhteen
The current five-year homologation cycle runs from 2017-2021.
Joo pätkän pituuteen nähden kuitenkin aika paljon risteyksiä/paikkoja joihin pitää ottaa vauhti kokonaan pois ja keskinopeus tippuu. Mutta niitten välillä mennäänkin kyllä sitten enimmäkseen miljoonaa, jopa puuduttavan pitkiä suoria. Ei mikään huono pätkä, mutta ei kyllä nouse omien Jyskäläpätkien top-listallekaan. Vähän liikaa "kilometrin suora -> mutka -> kilometrin suora" meininkiä ja ei tarpeeks äksöniä.Mökkiperä ei edes ole kyllä nopeimmasta päästä.
Olen tästä eri mieltä. Risteyksiä pätkän 2016 muodossa on neljä 13 kilsan pituudelle, mikä on kuitenkin suhteellisen vähän etenkin kahden viime vuoden reittiin nähden. Kolme pitkää suoraa siellä kyllä on, mutta muuten aika tasaisen mutkaista ja eteläpäässä hyviä ylityksiäkin (tosin ne parhaat hypyt on porttikiellossa rallille)Joo pätkän pituuteen nähden kuitenkin aika paljon risteyksiä/paikkoja joihin pitää ottaa vauhti kokonaan pois ja keskinopeus tippuu. Mutta niitten välillä mennäänkin kyllä sitten enimmäkseen miljoonaa, jopa puuduttavan pitkiä suoria. Ei mikään huono pätkä, mutta ei kyllä nouse omien Jyskäläpätkien top-listallekaan. Vähän liikaa "kilometrin suora -> mutka -> kilometrin suora" meininkiä ja ei tarpeeks äksöniä.
Joo siitä oon samaa mieltä, että hienoja paikkojakin kyllä löytyy etenkin eteläpäästä :thumbup:. Mutta kokonaisuutena vähän liikaa kuitenkin stop-go meininkiä omaan makuun (kun verrataan rallin parhaisiin pätkiin), vaikka niitä varsinaisia risteyksiä tai kirjaimellisesti kilometrin suoria ei tuon enempää olisikaan. Voi olla, että mietin liikaa sitä keskellä olevaa osuutta jossa tulee putkeen sarja hehtaarisuoria ja ysikymppejä.Olen tästä eri mieltä. Risteyksiä pätkän 2016 muodossa on neljä 13 kilsan pituudelle, mikä on kuitenkin suhteellisen vähän etenkin kahden viime vuoden reittiin nähden. Kolme pitkää suoraa siellä kyllä on, mutta muuten aika tasaisen mutkaista ja eteläpäässä hyviä ylityksiäkin (tosin ne parhaat hypyt on porttikiellossa rallille)
nyt piti oikein katsoa onboardi ja todeta, että kyllähän siellä pohjoispäässä on pari vähemmän pitkää suoraa ja ysikymppistä ei-risteysmutkaa. Toisaalta minusta on pätkälle vain eduksi, että on erilaisia rytmejä ja tietyyppejä. Ei mullakaan top10-kamaa, mutta ei myöskään häntäpäästä. Toki tämä on vaan nojatuolissa onboardeja katsovan mielipide, ne jotka on ralliauton kyydissä istuneet voi kertoa tarkemmin.Joo siitä oon samaa mieltä, että hienoja paikkojakin kyllä löytyy etenkin eteläpäästä :thumbup:. Mutta kokonaisuutena vähän liikaa kuitenkin stop-go meininkiä omaan makuun (kun verrataan rallin parhaisiin pätkiin), vaikka niitä varsinaisia risteyksiä tai kirjaimellisesti kilometrin suoria ei tuon enempää olisikaan. Voi olla, että mietin liikaa sitä keskellä olevaa osuutta jossa tulee putkeen sarja hehtaarisuoria ja ysikymppejä.
Vaikka kysymys oli siitä että jatkaahan Citroen nyt vielä ensi kaudella. Siitähän on kyllä huhuttu, että kauden 2020 jälkeen voi Citroen pitää välivuoden ennen hybridejä, jos edes lähtevät enää siihen hommaan mukaan.Nyt on sitä ja tätä ja nyt tuota. Nyt lähtee Sitikka ja nyt Volkkari. Paljon on tällaista spekulaatiota. Ei kovin moni muukaan tiedä, missä on töissä puolentoista vuoden päästä.
Eiköhän palkat makseta yrityksen nimiin ja kuski nostaa sitä pihalle sen verran kuin tarvis on (esim tiimimestaruus bonari toi jo itsessään varmaan useamman 100-tuhatta kuskien tileille) sekä iso osa Lapin palkasta pakenee myös manageri Veibyn hyppysiin.Aika kitsasta on Tommi palkanmaksu jos Lappi sai viime vuonna n 37 tuhatta euroo palkkaa. Ei ihme että syletti. Jotenkin luulin et oltais iha eri luvuissa :dunno:
Lapin kohdalla varmaankin näin. Esapekka Lappi Racing Team Oy liikevaihto 2018 oli 708 tuhatta ja tulos 455 tuhatta.Eiköhän palkat makseta yrityksen nimiin ja kuski nostaa sitä pihalle sen verran kuin tarvis on (esim tiimimestaruus bonari toi jo itsessään varmaan useamman 100-tuhatta kuskien tileille) sekä iso osa Lapin palkasta pakenee myös manageri Veibyn hyppysiin.
Nojoo kyllähän tuo kuulostaa jo järkevämmältä :thumbup:Lapin kohdalla varmaankin näin. Esapekka Lappi Racing Team Oy liikevaihto 2018 oli 708 tuhatta ja tulos 455 tuhatta.
Wilsonilta saa auton, jonka PSA-group maksaa. 2021 on sitten toinen juttu rahoituksen puolesta.Ford 2020? sportti.com ja Yle
Jos näin (kuten toivon) niin sittenhän jäljelle jäävistä (Latvala, Meeke, Mikkelsen, Breen...) joku saattaisi saada Malcomin 3. auton. Malcon kyllä mielellään auton toimittaa kun sille löytyy vain maksaja...Wilsonilta saa auton, jonka PSA-group maksaa. 2021 on sitten toinen juttu rahoituksen puolesta.
Vaikka koko porukka, jos vain paalua löytyy ja muodollinen talli ajattamaan ettei tarvii kuskin maksaa omasta pussistaan myös mekatsujen palkkoja. Myös Citroenilta voisi vaikka Abu Dhabin rahoilla saada ostetuksi tämän vuotiset autot ja palkattua nyt työttömäksi jääneet mekatsut. Vois al Qassimi taas vuoden tauon jälkeen larpata ralliautolijaa....Jos näin (kuten toivon) niin sittenhän jäljelle jäävistä (Latvala, Meeke, Mikkelsen, Breen...) joku saattaisi saada Malcomin 3. auton. Malcon kyllä mielellään auton toimittaa kun sille löytyy vain maksaja...