Esapekka Lappi

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Citroenilla tainnut jollain jäädä Lapin suoritukset pahasti hampaankoloon kerta tuollaista kuittia julkisesti heittävät.

Kuten Tahko sanoi niin on varmaan kynnystä lähteä laittamaan sponssien- saati omia masseja, esim Citroen 2020 palkkaa, kiinni koska kauden ajaminen ei varmasti ole halpaa. Alla olevakin voi siten olla todennäköinen skenaario.

"Elämä kuitenkin jatkuu, ja jos ajopaikkaa ei liikene, on enemmän aikaa olla perheen ja lasten kanssa. Eihän tämä ole rallia kummempaa."
https://yle.fi/urheilu/3-11078326
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5620
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Ai että, oli kyllä, todella hyvä. Mukava kuunnella ja hyvää analyyttistä juttua useassakin kohtaa. Hyvä EP!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Nopeisiin leikkauksiin nykyään tottuneelle tuollainen 13 minuuttia still-kameraa oli suorastaan meditatiivinen kokemus. Hyviä kysymyksiä, hyviä kommentteja.
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
970
Kuinka korkealle arvostatte Lapin taidot kuskina??
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Ehkäpä siinä legendoista seuraava, eli hyvinkin korkealle. Mielipiteeseeni voi myös vaikuttaa se että pidän suuresti Esapekan olemuksesta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ei välttämättä pikku-Kallen tasoa mutta menee siinä kuin Suninenkin. ja selkeästi kovempi vetomies kuin yksikään ruotsalainen aktiivikuljettaja
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Nämä on kyllä näitä juttuja. Eräs arvostettu englantilainen autourheilulehti laati tuon tuhannetta listaa ja asetti ties mitä mittareita yrittäessään arvottaa, kuka tai ketkä ovat kautta aikain parhaita F1-kuskeja. Parhaimpana suomalaisista siinä mittailussa selviytyi Heikki Kovalainen. Ei taitaisi tulla sama tulos jos ihan kylmlltään pistettäisiin vaikkapa suomalaiset äänestämään kautta aikain parasta suomalaista äfyx-kuskia? Ja silti! Jokunen kuukausi sitten katsoin huvikseni Mikko Hirvosen saldoa rallin MM-sarjasta. Jos (ja jos ja jos)eräs S. Loeb ei olisikaan ryhtynyt ralliautoilemaan ja hänen tilaltaan siellä olisikin ollut joku vähemmän loistokas ajuri, niin Hirvosesta saatettaisiin puhua ja kirjoittaa ties minä. Joten nämä on näitä juttuja:) Esuppi on joka tapauksessa luunkova ralliautoilija ja hauska heppu. Vuan eipä siinä mittään!
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Lappi on ollu pienoinen pettymys. Toki nykyisellä kalustolla antaa tasoitusta muille etenkin nopeissa ralleissa, siitä ei pääse mihinkään. Mutta..pystyy kyllä ajoittain lyömään tiskiin koviakin pätkäaikoja, mutta lopullinen tasaisuus ja tason nosto puuttuu. Lähteminen Toyotalta oli raju virheliike urallaan, alla oli kuitenkin voittaja-auto jolla ajanut ainoan voittonsa. Norjan takapiru sai väännettyä täyden ohjelman sopimuksen sudeksi osoittautuneelle Citikalle jolla ajeli pihalle aiemmin Meeke & co. Auto kyllä parani huomattavasti ennenkuin talli löi kokonaan pillit pussiin. Nykyinen sopimus talouden kanssa kärvistelevällä Fordilla lähinnä torjuntavoitto sille että ajot isossa wrc:ssä olisi loppunut kokonaan. Parhaimmillaan nopea kuljettaja ja sen osoittanut myös wrc2-luokassa. Silloin kun homma ei toimi, niin antaa sen näkyä ja kuulua haastatteluissa.
Alistuu verrattuna mm. Kalleen, jos tulee suistuminen, aikasakkoa tms. ongelmaa niin Rovanperä jr. lyö yleensä kaasun syvemmälle lattiaan mitä tiukempi paikka.ja asennoituu maksimoimaan lisäpisteitä powerilta. Latvala myös alistui liian helposti jos vauhti ei tahdo riittää, niin alkoi hillitön sählääminen iskarien klikkien kanssa. Pitkälti ratin ja penkin välistä pääkopasta kiinni oma luotto ajamiseen. Viimeinen tason nosto tasaisiin podiumsijoihin Esupilta odotuttaa itseään, toki vaatisi myös siihen kykenevän kaluston alleen.
No se jää nähtäväksi minkälaisilla kikottimilla koko mm-sarjaa ylipäätään ajetaan ja ajetaanko tulevaisuudessa kun maailmanlaajuinen hinku on sähköautoihin.
Sopiva välisiirtymä ennen hybridejä olisi mielestäni piristetymmälle R5 -luokan autoille pohjautuva mm-sarja jos saataisiin kustannuksia alas, enempi talleja, kuskipaikkoja ja sitä myöten myös enempi kilpailua.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Esuppi voi sit jatkossa keskittyä ajamaan historic kisoja Jari-Matin kaa tai harrastaan vaikka pitsinnypläystä. Takana loistava tulevaisuus. Näytöstyyliin voitetun SM:n jälkeen odotettiin Esupista tulevan seuraavan suomalaisen maailmanmestarin mut ei kun ei. Money talks ja bullshit walks
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
EP:llä vielä mahdollisuuksia ajaa aavikkoraalleja ja miks ei vaikka FIAn jotain koppiautosarjaa (Endurance?) ratataustansa takia. Toivotaan että ajopaikka löytyy...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Esuppi voi sit jatkossa keskittyä ajamaan historic kisoja Jari-Matin kaa tai harrastaan vaikka pitsinnypläystä. Takana loistava tulevaisuus. Näytöstyyliin voitetun SM:n jälkeen odotettiin Esupista tulevan seuraavan suomalaisen maailmanmestarin mut ei kun ei. Money talks ja bullshit walks
No ei se historicin ajaminenkaan ilmaista ole. Jari-Matilla on autoja tallissa ja tekee bisnestä valmistamalla niihin varaosia, joten ajaminen käy markkinoinnista.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Ajohaluista riippuen voisi tehdä myös Östbergit. Vuan eipä siinä mittää!
 
Ylös