Esapekka Lappi

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
867
Sijainti
Ruutulipulla
Lappi on ollu pienoinen pettymys. Toki nykyisellä kalustolla antaa tasoitusta muille etenkin nopeissa ralleissa, siitä ei pääse mihinkään. Mutta..pystyy kyllä ajoittain lyömään tiskiin koviakin pätkäaikoja, mutta lopullinen tasaisuus ja tason nosto puuttuu. Lähteminen Toyotalta oli raju virheliike urallaan, alla oli kuitenkin voittaja-auto jolla ajanut ainoan voittonsa. Norjan takapiru sai väännettyä täyden ohjelman sopimuksen sudeksi osoittautuneelle Citikalle jolla ajeli pihalle aiemmin Meeke & co. Auto kyllä parani huomattavasti ennenkuin talli löi kokonaan pillit pussiin. Nykyinen sopimus talouden kanssa kärvistelevällä Fordilla lähinnä torjuntavoitto sille että ajot isossa wrc:ssä olisi loppunut kokonaan. Parhaimmillaan nopea kuljettaja ja sen osoittanut myös wrc2-luokassa. Silloin kun homma ei toimi, niin antaa sen näkyä ja kuulua haastatteluissa.
Alistuu verrattuna mm. Kalleen, jos tulee suistuminen, aikasakkoa tms. ongelmaa niin Rovanperä jr. lyö yleensä kaasun syvemmälle lattiaan mitä tiukempi paikka.ja asennoituu maksimoimaan lisäpisteitä powerilta. Latvala myös alistui liian helposti jos vauhti ei tahdo riittää, niin alkoi hillitön sählääminen iskarien klikkien kanssa. Pitkälti ratin ja penkin välistä pääkopasta kiinni oma luotto ajamiseen. Viimeinen tason nosto tasaisiin podiumsijoihin Esupilta odotuttaa itseään, toki vaatisi myös siihen kykenevän kaluston alleen.
No se jää nähtäväksi minkälaisilla kikottimilla koko mm-sarjaa ylipäätään ajetaan ja ajetaanko tulevaisuudessa kun maailmanlaajuinen hinku on sähköautoihin.
Sopiva välisiirtymä ennen hybridejä olisi mielestäni piristetymmälle R5 -luokan autoille pohjautuva mm-sarja jos saataisiin kustannuksia alas, enempi talleja, kuskipaikkoja ja sitä myöten myös enempi kilpailua.
 
Ylös